Posts tonen met het label Patroon. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Patroon. Alle posts tonen

vrijdag 26 maart 2021

KNITTING: Breipatroon, Wollige Projectbag,..


Het breisel is omgetoverd tot een super tof project! Ik ben er in elk geval heel blij mee! Nadat het gesneeuwd had in Nederland (brr,..moet er nu niet meer aan denken, hoor!) kreeg ik de kriebels om te gaan breien. Ik zetten wat steken op, kan niet super goed breien, en breidde een lap met rechte steken. Ik wist nog heel niet wat ik ermee ging doen of wat er ervan zou maken, dat kwam wel, dacht ik. Hoe langer het project vorderde kwam het idee opborrelen van een projectbag. Een tas waarin je bijvoorbeeld een haakpatroon met haaknaald en de benodigdheden kunt opbergen. Ik werd steeds enthousiaster en het breiwerk vorderde sneller en sneller. Ondertussen zocht ik wat extra benodigdheden die ik wilde gebruiken om de projectbag te maken. Het plaatje had ik in m`n hoofd, ik wist precies hoe het worden moest. 

Benieuwd?! Lees dan verder,..
Kun je niet meer wachten?! Het breipatroon staat in m`n Blogshop, Studio Vestywo!

dinsdag 17 september 2019

DIY: Macraméhanger met handgemaakte Flora Castle kralen & Give-Away,..


Happy Tuesday Blog

Ik mocht weer een blogbericht creëren voor de blog van Flora Castle. Deze keer maakte ik kralen met papieren servetten van Flora Castle en hing deze in een zelfgemaakte macraméhanger. Een vrolijk schaaltje van Flora Castle met een plantje erin maakte het helemaal compleet. Zoals je ziet heb ik opnieuw gekozen voor de schaaltjes Olivia, ik ben echt helemaal verkocht! De kleursamenstelling en het motiefje, ik word er heel blij van. Voor de macraméhanger gebruikte ik macramé-garen van Durable, ook in de kleur donkerblauw. Op het blog van Flora Castle staat hoe je de kralen en de macraméhanger maakt, kan je niet meer wachten klik dan snel hier: `Macraméhanger Flora Castle`. Bij dit blogbericht hoort ook een Give-Away, hoe je mee doet, lees je in het blogbericht op de blog van Flora Castle. Je kunt namelijk een macraméhanger winnen, inclusief schaaltje in de kleur mintgroen en met schaaltje Gwen.

vrijdag 19 april 2019

CROCHET: Konijn Fluf & Haakpatroon deftige strik,..


Daar is ze dan, Konijn Fluf! Ik kan niet zeggen fluffiee, want ze is maar liefst 70!cm groot. Helemaal geweldig vind ik het zelf en aan de reacties te lezen op Instagram en Facebook deel ik deze mening met andere. Wat een super tof project was dit, en eigenlijk nog steeds, want ze staat uiteraard te pronken in de woonkamer! Ik ontving garen van Hobbii in heel mooie, warme kleuren. Bij het zien van het garen werd ik al super blij (hieronder een foto). Bijzonder om dan ook te zien dat de kleur van de bol camel zo verschillend gefotografeerd kan worden, zelfs op de site staat er weer een andere kleur, terwijl het om dezelfde bol garen gaat. Ook heel verwarrend, hierdoor had ik eerst garen besteld waar ik van dacht dat het deze kleur zou zijn, ik vind het namelijk meer cognac en naar deze kleur was ik op zoek. Toch heet deze kleur camel, wat ik zelf meer tussen donker en lichtbruin in vind zitten, hihi, zo heeft iedereen weer wat anders in gedachten bij een kleur en nee, ik ben niet kleurenblind, hihi!

vrijdag 11 januari 2019

CROCHET: Candy Cane Cardigan,..


Het eerste blogbericht van 2019! En ik vond het wel toepasselijk om dan te beginnen met een blogbericht over m`n favoriete hobby, namelijk; haken! Vorig jaar (wat klinkt dat alweer ver weg hé?!) kreeg ik op de Dots and Doily Party heel wat garen mee naar huis, met dit garen was ik van plan om echt iets te gaan maken. Aangezien het dit keer garen was die helemaal op mijn favoriete kleuren was afgestemd. Een grote zak vol bollen van Borgo de Pazzi Milly nam ik mee in de kleur taupe, ik ben echt verliefd op deze prachtige, warme kleur! Het garen is heel dun en eigenlijk, zat ik later over na te denken, had ik best met 2 draden kunnen haken aan dit vestje. Anderzijds het vestje is super warm, en ik ben nog al warm-bloedig, dus het is goed zoals het is. Naast de prachtige kleur taupe, kreeg ik garen toegestuurd door CR Couture die veel garen verkopen van Borgo de Pazzi, een warme bruin-tint. Zo mooi! Dit moest dan ook de combi worden voor het Candy Cane Cardigan naar het patroon van Liefs van Suus. Het vestje zag ik een paar keer voorbij komen op IG, maar ik dacht dat een kledingstuk best pittig was  om te maken. Nu ik eenmaal aan de slag gegaan ben, weet ik dat dit echt mee valt en zie ik opeens de wereld van haken in kledingstukken groter worden, oeps! Hihi. 

Kom ik laat je het vestje zien..

vrijdag 26 oktober 2018

DIY: Stippen met het boek STIPPEN & Give-Away.,..


Stipperdestip! Het prachtige boek van Nienke (van de blog StipStijl) Stippen. is helemaal hip! Ik zag het boek al verschillende keren voorbij komen en kreeg de kriebels om zelf aan de slag te gaan. Tegelijkertijd dacht ik, uhm, is dit handig, straks vind ik dit ook heel leuk om te doen, weer een nieuwe hobby! Nadat ik bij het event ShowUp geweest was had ik ideeën om Delftsblauw te gaan stippen en jah met deze toffe samenwerking met Nienke kreeg ik het boek in handen en ben ik op slag verliefd. Het boek is prachtig! En niet zomaar een boek, naast de fijne kneepjes om te kunnen stippen geeft Nienke verschillende tips en tricks, staan er prachtige foto`s in het boek, die mij erg inspireren en zelfs een recept. Oeps, te lekker, snel maar eens maken!
Wat ik super leuk vind om te doen is het net iets anders aanpakken als anders, dus ook met deze DIY. Ik gebruikte geen porseleinverf, ik gebruikte geen porseleinbordjes of iets, neej, ik ben voor hout gegaan. Jah echt! Hout en muurverf! Of het lukte dat wist ik niet, maar dat ik het wilde proberen wist ik wel. Ik heb al verschillende gezellige stipperdestip-items bij elkaar gesprokkeld en gekregen en dit wilde ik `mooi` opbergen. Weet je nog dat ik dit #kringloopgeluk kistje scoorde?! Ik wist direct wat ik ermee wilde gaan doen en proberen. Dit wordt m`n stippenkistje!

Benieuwd of het gelukt is?! Lees dan snel verder..

vrijdag 28 september 2018

♡ CROCHET: Heerlijke Herfstsjaal van Forest Friends,..


In de Zomer haak ik bijna niet, last van zweethandjes en ik ben dan graag in de tuin te vinden. Je zou denken dat je dan ook goed kunt haken, maar neej, ik dus niet. Tot dat ik eind van de Zomer het prachtige patroon van Jessika (van de blog Forest Friends) ontdekte en ik was verkocht. Hobbelend op de fiets naar het dorp en bij de Zeeman (jah, echt) kocht ik garen voor maar 1,- per bol wol. Nou dat is leuk garen shoppen. Ik kocht 3 bollen van Royal in het zwart, waar ik er 2,5 voor gebruikt hebt voor de sjaal. De sjaal loopt in een punt, iets waar ik de laatste tijd meer van ga haken, aangezien deze sjaals het mooiste (vind ik) bij mij staan. Het maakt me wat voller in m`n gezicht en ze dragen ook zo lekker omdat ze zo groot zijn. Je kunt jezelf er heerlijk in verstoppen, er in wegkruipen zeg maar! Nadat ik begon aan de eerste steek, dacht ik om een plaatje te delen op Instagram. Ik was al wat toeren op weg en ik had net een nieuw plantje gescoord bij de Intratuin, dus een goed excuses om een foto te maken. Het plantje stond overigens al een poosje op m`n lijstje, het is een Chinees Lantaarnplantje, vooral de vorm van de blaadjes, in hartvorm, vind ik geweldig leuk! Het duurde niet lang, maar 3 avonden haken en ik had de sjaal af en ik was vergeten om project-in-wording-foto`s te maken, wat ik eigenlijk altijd maak. Vind ik zo leuk! Vandaar dat het even duurde voordat ik dit blogbericht schreef, maar zie hier, m`n versie van de heerlijke Herfstsjaal.

vrijdag 24 augustus 2018

♡ CROCHET: Haakpatroon Fem Flamingo,..


Hier is ze dan, Fem Flamingo! Wat een super tof project was dit (en nog steeds). Ik werd gevraagd door Hobbii voor een langdurige samenwerking in ruil voor o.a. bolletjes garen en benodigdheden. Nu ben ik dol op bwolletjes en ben ik direct de webshop in gedoken om te kijken of er wat voor mij tussen zat. En jah, ik werd spontaan verliefd op het 100% biologische katoenen garen van `t merk Rainbow. Biologische garen, dat stond op m`n lijstje om ooit een project mee te gaan haken. Tegenwoordig is (bijna) alles biologische en jaha..dan kan garen niet achterblijven. Ik was heel benieuwd of dit garen nou anders zou voelen, haken en hoe zou het er uit zien?! Daarnaast had ik ook nog een patroon nodig, mij leek het wel weer eens leuk om zelf een haakpatroon te ontwerpen. Dit was alweer even geleden en het leek me gewoon weer een uitdaging. Vol goede moed bestelde ik de bolletjes en de benodigdheden en ben ik aan de slag gegaan. Op IG kon je stiekem meegenieten met m`n #secretcrochetproject, hoe ik ze noemde. Dat was toch leuk, er werd geraden en ik vond het zelf best lastig om niks te kunnen vertellen, vooral toen er naast mij nog een IG-vriendinnetje een flamingo aan het haken was. Even zakte de moed in de schoenen, heb ik het verkeerde patroon bedacht? Bestaan er al genoeg flamingo-patronen? Gelukkig wist ik precies hoe `mijn` flamingo eruit moest komen te zien en neej, die was niet zoals al die andere die er al waren. Dus, hup..weer aan de slag! En met dat het patroon vorderde werd mijn humeur ook steeds beter, want het werd precies zoals ik in gedachten had en dat is zooo tof! Wauw, ik wordt het er zo super blij van! Ondertussen bedacht ik een naam voor m`n flamingo. Een meisjes-naam met de letter F en het is geworden: FEM! Ik volg op IG verschillende accounts die haken en naaien combineren, hier wordt ik zo blij van, dat ik dit ook mee wilde nemen in m`n patroon. Ik maakte (zonder naaimachine) een prachtige strik voor Fem die ze nu elke dag om haar hals draagt.

Kom ik neem je mee..

vrijdag 25 mei 2018

♡ CROCHET: Verloopsjaal uit Natuurlijk Haken & SEWING: Jurkje,..


Met dit project ben ik super lang bezig geweest, de verloopsjaal uit het boek Natuurlijk Haken van Maaike (van de blog Crejjtion). Vorig jaar mocht ik aanwezig zijn op het gezellige haakfeestje/boeklanceringsfeestje van Maaike bij Wolplein en daar kregen we een mandje vol met allemaal mooie bolletjes en het boek Natuurlijk Haken. Een echte verwennerij, vind je het leuk om dit bijbehorende blogbericht terug te lezen, klik dan HIER! In het boek Natuurlijk Haken staat het patroon van de verloopsjaal die je kunt haken met verloopgaren. Nog niet eerder van gehoord, maar ik was op slag verliefd op het prachtige bolletje garen wat ik kreeg. In mijn favoriete kleuren; blauw! Het is net een taartje, onlangs zag ik op IG een feed voorbij komen met het verloopgaren op een gebakbordje met een vorkje erbij, nou zo zien ze er ook echt uit, om op te eten! ;) Geweldig! Bij het haakfeestje kregen we zelfs de haaknaald om direct aan de slag te gaan. Dit deed ik, naast dat ik ook gezellig een babbeltje maakte, dus dat ik het project vervolgens thuis weer uit kon halen, aangezien dit voor mij nog best een pittig patroon was met tellen en goed kijken. En laat ik nou niet zoveel tegelijkertijd kunnen doen, oeps! ;) Toch vond ik het een heerlijk project en het was ook een project om overal mee naar toe te nemen om weer even een stukje te haken. Daardoor gebeurde het dat het ook vaak vergeten werd en er andere projecten voor in de plaats kwamen. Tot ik de voorjaarsschoonmaak hield en ik dit project tegen kwam, deze moest af, want ik had een missie!

Kom ik vertel je verder over m`n missie en hoe het allemaal begon..

vrijdag 18 mei 2018

♡ GEBOORTE: Joëlle & bekendmaking Give-Away,..


Alweer een paar weekjes geleden mochten we opnieuw Oom&Tante worden van een lief, klein Nichtje. Ons Nichtje kreeg de naam Joëlle, zo lief en mooie naam! Zoals je weet vind ik het heerlijk om dan aan de haak te gaan en daar een mooi en gezellige pakketje van te maken. In de Terdege, een christelijk magazine, stond een poosje geleden een super, schattig en te leuk patroontje van `kleine beer`, zo noemde ik hem! Het patroon is ontworpen door Maaike (van de blog Crejjtion). Ze haakt vaker voor Terdege, afgelopen keer stonden er prachtige placemats in, ook al zo leuk! 
In de favoriete kleuren van het kamertje maakte ik `kleine beer` voor ons Nichtje. Ik haakte het patroontje met een kleinere haaknaald en het garen had ik nog liggen, wie wat bewaard die heeft wat, toch?! Niet alleen waren de kleuren favoriet voor in het kamertje, ook zijn het de favoriete kleuren van Tante Veer, me dus! ;) Heerlijke zachte kleurtjes! Ik houd ervan! 

Kom ik neem je mee en laat zien wat er nog meer in het pakketje zat..

vrijdag 20 april 2018

♡ TRIP: Haak-High-Tea-Insta-Meeting in Hoogezand,..


Afgelopen zaterdag mocht ik aanwezig zijn bij de Haak-High-Tea-Insta-Meeting die gehouden werd bij Suzanne`s Handwerk Shop in Hoogezand. Helemaal in Groningen inderdaad, voor mij best uit de buurt en toch had ik er heel veel zin in. En wat was het ook leuk en gezellig, ik kijk met heel veel plezier terug op deze fantastische dag en nog geniet ik. Wauw, wat kan je daarvan energie krijgen! Bovenstaande foto werd gemaakt door Suzanne (eigenaresse van Suzanne`s Handwerk Shop) waarop Carin (van @hipjufertje) en Hilda (van @puurhilda) te zien zijn, zij organiseerde deze leuke haakparty en hoe?! In de puntjes verzorgd en uitgedacht. Ook maakte ik van deze geweldige dag een vlog. Voor de eerste keer zelf in beeld, oeps, best spannend, toch gedaan en wat heb ik al veel lieve en leuke reacties mogen ontvangen. Ik houd er absoluut niet van om in de spotlights te staan, dus je zal me echt geen week-vlogs zien maken, zo nu en dan een gezellig uitje vind ik super leuk om te vloggen. Voor mij is het fotograferen en het filmen echt een hobby, ik wordt er blij van en hopelijk jij ook?! Onderaan dit blogbericht staat de vlog om te bekijken, kun je niet meer wachten en wil je deze graag nu al bekijken, klik dan HIER! en bewonder! Ik ben benieuwd wat je ervan vind. 

Kom ik neem je mee en laat je al het moois zien..

vrijdag 23 maart 2018

♡ DIY: Potjeshanger in dienblad & boek Craft Dates,..


Een poosje geleden werd ik gevraagd door Lidy (van de blog LidyNooij) of ik garen wilde testen van het merk Borgo de Pazzi en een project wilde maken uit haar nieuwe boek CraftDates, die ze samen met nog 3 andere vrouwen uitgegeven heeft (hierover straks meer). Je kan je vast indenken dat ik gelijk enthousiast werd om een project te maken uit het boek CraftDates, een geweldig boek, alleen het merk Borgo de Pazzi daar kreeg ik nog een beetje rillingen van. Waarom? Denk je vast! Ik ken het merk alleen van pluizig garen en daar kan ik niet zo goed tegen (lees: vaak zweethandjes!). Dit vertelde ik ook eerlijk tegen Lidy, maar die zei, kijk hier en hier eens of je het wat vind, het is niet allemaal pluizig garen, dus..hup achter de pc en even lekker geneusd tussen verschillende bolletjes garen. Oh, ik vond alles prachtig met voorrang op bovenstaande bolletjes, die op de foto er toch ook heel pluizig uitzagen, oeps, hihi! Ik koos bovenstaand garen uit de Borgo de Pazzi Amore Cotton en nadat ik in het boek allang een keuze gemaakt had welk project het zou worden (hierover straks meer) stuurde ik vol goede moed Lidy een reactie terug. Waarop ik de vraag kreeg of dat alles was en of ik niet nog meer garens wilde testen. Super lief natuurlijk, een paar dagen later stond er een grote doos voor de deur met allemaal bolletjes en wat voor `n bolletjes, prachtige bolletjes en jah, in de kleuren die precies bij mij passen. Van bijna alle bolletjes heb ik al wat gemaakt, van één soort zit ik nog een dubio en dit gaat zeker goed komen. Helemaal onderaan dit blogbericht kun je zien welke 2 andere projecten ik aan het maken ben met dit garen.

Kom ik neem je mee..

vrijdag 9 maart 2018

♡ CROCHET: Ibiza Omslagdoek byClaire,..


Weet je nog dat ik aanwezig mocht zijn op de KreaDoe 2017 als Blogger?! Ik mocht verschillende workshops volgen en ook had ik ruim de tijd om heerlijk te shoppen en inspiratie op te doen. Klik HIER! als je het blogbericht van de KreaDoe 2017 nog even wilt terug lezen of als je benieuwd ben welke workshops ik volgde. Het shoppen ging super, hihi..ik scoorde namelijk o.a. het prachtige boek byClaire Fashion van Claire Boeter. Dit boek stond op mijn lijstje nadat ik een geweldig gave Stippentas voorbij had zien komen op Claire`s blog. Ik was verliefd en nog steeds, want de Stippentas is af en kun je bewonderen op mijn Instagram-account, klik HIER

Nadat Kerst en Oud&Nieuw voorbij waren en ik niet meer zoveel gehaakt had, begon het weer te kriebelen. Op IG kwam een prachtige versie van de Ibiza Omslagdoek voorbij en jah, ik was om, dat moest het worden in echte `veer`-kleurtjes! Bij het bestellen van de bwolletjes ging het al snel mis, want ipv van donkerblauw bestelde ik ROZE, oeps, jah echt! Zo in de Winter kan ik erg behoefte hebben aan KLEUR, dus ik dacht laat ik de franjes roze maken. Nadat de Ibiza Omslagdoek meer en meer vorm kreeg en op het einde liep,  twijfelde ik, want eigenlijk vond ik zelf roze helemaal er niet bij passen. Manlief werd erbij geroepen en hij haakte ;) de knoop door, het werd donkerblauw, dat is een echt `veer`-kleurtje!

Kom ik laat je zien hoe het verder ging..

vrijdag 15 december 2017

♡ GEBOORTE: Nathan,..


Vorige week zijn we opnieuw trotse Oom & Tante mogen worden van een lief klein Neefje en deze keer super trots, want Manlief is vernoemd! Een poosje terug vertelde ik dat ik bezig was met een geheim project, deze kon ik niet laten zien, omdat ik dat niet leuk vond voor Zwagerlief en Schoonzusjelief. Het geheime project was het in opdracht m(h)aken van een baby-dekentje naar mijn eigen patroon Sunshine Flower CAL2017, klik HIER! om naar het patroon te gaan. Het baby-dekentje is gemaakt met katoen-garen van Yarn.and.colors. in de kleuren van het babykamertje, wit, taupe en eucalyptus. Prachtige, warme kleurtjes zo bij elkaar. Toen ik ermee begon, vielen net de eerste blaadjes van de bomen, daarom vond ik het ook wel een Herfst-dekentje, hihi! Maar ons Neefje is een echt Winter-kind, er viel die dag heel veel sneeuw! ;)

Ook nog niet zo lang geleden plaatste ik foto`s van het schattige hondje uit het boekje BabySetsHaken van CuteDutch. Ik kocht in die tijd het bijpassende garen, maar kwam er niet helemaal uit, oftewel, ik vond het helemaal niks dat pluche-garen. Tot ik tot het idee kwam dat ik natuurlijk ook `gewoon` garen kon gebruiken. Het boekje kwam weer tevoorschijn en ik haakte het hondje en deze stopte ik ook in de cadeaudoos. 

Kijk je mee..

vrijdag 1 december 2017

♡ TRIP: Crochetparty, Crochet Addict Kerst Special,..


Afgelopen zaterdag mocht ik aanwezig zijn op een super leuk en gezellig haakfeestje, de Kerst Special van Crochet Addict Party`s! Frederika en Mabel vormen al een poosje een duo als het gaat om crochet-parties, zoals ze hun eigen `bedrijfje` ook wel noemen. Deze toffe haakfeestjes zag ik al een paar keer voorbij komen en steeds dacht ik, zal ik gaan, deze keer had ik mezelf opgegeven en wachtte ik vol ongeduld af of ik gekozen zou zijn om te komen. En ja hoor, eindelijk het e-mailtje dat ik samen met nog veel meer haak-vriendinnetjes werd verwacht op zaterdag, 25 november bij Fruittuin Verbeek in Oldebroek. Alleen het plaatsje Oldebroek is al een dingetje om voor terug te komen, wat is het daar mooi zeg. In de Lente/Zomer is het vast nog mooier, een prachtig plekje om te wandelen en fietsen, staat genoteerd op mijn lijstje. 
Omdat ik bang was iets te vergeten voor dit gezellige haakfeestje, tekende en schreef ik alles op in mijn BulletJournal. Dit is voor mij ook een uitlaatklep, ik schreef op wat ik wilde maken voor Frederika en Mabel als presentje en gewoon wat gezellige dingetjes die ik echt niet vergeten kon. Heerlijk vind ik dit om te doen. Lekker geordend!
Op het plaatje hierboven zie je de mok met een gehaakt jasje en een schattig plantje, deze maakte ik voor Mabel, in haar kleurtjes. Voor Frederika maakte ik net zoiets en dan in haar kleurtjes.
Er werd ons gevraagd om ons mooiste, afgeronde project mee te nemen waar we best trots op waren. Ik hoefde daarvoor niet lang na te denken. Ik ben namelijk best een beetje trots op mijn eigen CAL, namelijk de Sunshine Flower CAL2017. Ik ben benieuwd of er nog zijn die eraan haken of al klaar zijn. Gebruik de #sunshineflowercal2017 en ik kom je project bewonderen. 

Bij Fruittuin Verbeek aangekomen was ik niet de eerste, langzaamaan druppelde er heel wat haak-vriendinnetjes binnen. Best vreemd als je elkaar zo voor het eerst ziet, het lijkt namelijk of je elkaar al een heel poos kent, echt super gezellig!

Kom ik neem je verder mee..

woensdag 22 november 2017

♡ KNITTING: Petit-Petite Geo Shawl,..


En mijn versie van de Geo sjaal van Petit- Petite is af, zo blij mee en het is echt een heerlijke sjaal om te dragen. Ik breide de sjaal met Yarn.and.colors. in de kleuren, Eucalyptus (080), Cream (002), Dark Blue (059), Taupe (006) en Mosterd (015). Echte Herfst-kleurtjes vind ik het geworden, een Herfst-sjaal dus, kan nog net voor dat de Winter haar intrede doet, toch?!
De sjaal is gebreid, en dat is nog best een dingetje, het patroon van de Geo sjaal is gebreid met een tricotsteek, maar omdat ik nog niet eerder een echt brei-project gestart was, vond dat ik dat een beetje teveel gevraagd van een beginneling. Ik heb ik de sjaal helemaal recht gebreid, waardoor je gezellige ribbeltjes krijgt, ook mooi en leuk. De sjaal zou je aan elkaar maken met een speciale steek die ik zo`n 3x geprobeerd heb (met Youtube ernaast) maar zonder resultaat, ik vond het zooo moeilijk, en ja, wat als je iets makkelijk vind, waarom zou je dan moeilijk doen? Ik heb mijn haaknaald erbij gepakt en steeds met dezelfde kleuren als van de sjaal-vlakken de sjaal aan elkaar gehaakt. Dus, of haken en breien samen kunnen gaan, uiteraard, hierbij mijn versie van de brei-haak-sjaal! Nee hoor, ik noem het echt mijn brei-sjaal, want ik ben er stiekem toch best wel trots op.

Kom ik laat je nog meer zien..

vrijdag 20 oktober 2017

♡ CROCHET: Shape Of You Scarf,..


Wat een heerlijke dagen hebben we gehad met zoveel zon, echt fantastische! Zoals je maybe wel weet is Oktober de wandelmaand en ik kan je vertellen dat ik al heel veel gewandeld heb, zo fijn en ontspannen om te doen. Woensdagmiddag maakte we een Herfstwandeling op `t Leersumse veld en hierover hoop ik binnenkort een blogbericht over te delen met je. Wat is het daar mooi!

Vandaag laat ik je mijn versie van de Shape Of You sjaal zien die ontworpen is door Wieke met het Durable garen. Nu ben ik zelf fan geworden van het garen van Yarn.and.colors. dus haakte ik mijn Shape Of You sjaal met het garen van Yarn.and.colors de Epic-versie. Nog niet veel meegemaakt hiervoor, het was proberen of dit het garen is wat fijn haakt en dat doet ze zeker. Het is heel zacht katoen garen en haakt heerlijk weg. Ik haakte de Shape Of You sjaal in de kleuren Dark Blue, Ice Bleu en Cream. Later dacht ik nog dat ik beter de kleur Ice Blue had kunnen verwisselen met de kleur Eucalyptus, nu helemaal mijn favoriet, dit is ook mooi! Wist je dat ik stiekem ook weer wat meer zachtroze mooi ga vinden, komt denk ik dat we naar de wintermaanden toegaan, dan krijg ik altijd van die beelden in mijn hoofd wit met zachtroze en laat ik nu ook mijn Bullet Journal gepimpt hebben met deze kleuren (hierover wil ik graag een blogbericht delen, lijkt jou dat leuk?).
Om nog terug te komen op het garen van Yarn.and.colors. deze hebben 100 verschillende kleuren in hun assortiment, veel he, echt alle kleuren die je wilt zijn er te vinden (vind ik). Geweldig tof, echt mijn favoriet op dit moment! Heb je ook een favoriet qua garens?


Kom ik laat je mijn versie van de Shape Of You sjaal zien..

vrijdag 11 augustus 2017

♡ Sunshine Flower CAL2017 Sierrand & uitslag Give-Away,..


En daar ben ik weer terug van een heerlijke ZOMERvakantie, wat hebben we genoten en we zijn uitgerust EN hebben nieuwe energie voor vele mooie avonturen mogen ontvangen.
De Sunshine Flower CAL2017 is ten einde, een project waar ik heel erg naar uitgekeken had en wat (vind ik) een prachtig resultaat geboekt heeft.
Via Facebook en Instagram deden verschillende mee en kreeg ik een kijkje bij hun Sunshine Flower CAL2017-project, wat ik enorm waardeer en erg leuk vind.
Vind je het ook leuk om deze projecten te bewonderen, ga dan naar Facebook of Instagram en typ bij `zoeken` de #sunshineflowercal2017 in en bewonder!
Vandaag het laatste deel met de sierrand, een sierrand waar je vrolijk van wordt met de kleine schattige tuitjes aan de buitenzijde, ik heb namelijk alleen de kortste kanten een sierrand gegeven met tuitjes en de lange zijde alleen de rechte sierrand.
Ook hier kan je zelf beslissen wat je mooi vind en wie weet vind jij een randje met vaste mooi, doe je ding, het is jou project en maak er wat moois mee.

Hieronder het patroon laat ik weten wie er gewonnen heeft met de Give-Away, dus..lees fijn verder!

vrijdag 21 juli 2017

♡ Sunshine Flower CAL2017 Afwerking, Give-Away & Holiday,..


Deel 4 van de Sunshine Flower CAL2017 waar echt op is gewacht en wij hebben VAKANTIEEEE!!
Heerlijk, helemaal aan toe, daarom is dit ook het laatste blogje en hoop ik de eerstvolgende DV vrijdag, 11 augustus weer te plaatsen, kijk je er al naar uit, want dat is ook gelijk de datum waarop het laatste deel van de Sunshine Flower CAL2017 wordt gepubliceerd en jawel de uitslag van de Give-Away?
Hihi..jaja, ik loop wat vooruit, maar dat krijg je als je vakantie hebt, hihi..eind van deze blogpost lees je meer over een Give-Away die helemaal in het teken staat van de Sunshine Flower CAL2017.

Maar nu eerste deel 4, een deel die heel soepel KAN gaan, maar voor mij was dit niet zo, aangezien ik dacht genoeg bwolletjes besteld te hebben, maar helaas, ik miste net 1 bwolletje, hoe het kan, geen idee, ik had er 9 en jawel, je hebt er 10 nodig. 
Niet getreurd, want voor de vakantie wilde ik nog graag een vakantie-project, met het 1-nen bolletje en garen voor een nieuw project plaatste ik de bestelling.

In deze blogpost zie je verse bloemetjes vanuit de tuin, de Hortensia staat prachtig in bloei en ook de zaadjes van Juffertje in het Groen van de AH zijn uitgekomen.
Dit jaar heb ik bijna geen zaadjes van de AH gebruikt, maar deze vond ik het proberen waard en moet je eens kijken wat eruit gekomen is, zo mooi, echt geweldig!
Daarom een blogpost gehutseld in haaksels en bloemsels, moet kunnen zo net voor de vakantie.

Kom, ga je mee naar het patroon van deel 4?

vrijdag 14 juli 2017

♡ GroeiBloei: Moestuinplan & heel veel Oogsten,..


Voor de vakantie toch nog even een GroeiBloei-blogpost plaatsen, we hebben afgelopen weken heel veel kunnen oogsten en dat laat ik je vandaag zien.
Via IG heb ik al heel wat laten zien, maar er was nog veel meer lekkers om van te smullen.
Mijn moestuin-plan kun je hierboven en onder goed op de foto`s zien, helemaal hoe ik het hebben wilde en kijk eens hoe goed alles groeit en bloeit, zo wonderlijk!
Bij een aantal plantjes, zoals de Prei, Oost Indische Kers en de Pluksla dacht ik nog even dit gaat h`m niet worden, maar geduld hebben, want ook deze zijn heel goed opgekomen.
Wel is mijn idee dat voor-zaaien binnen de beste optie is voor een aantal plantjes.
De Radijs en Wortel kunnen prima buiten gezaaid worden, verder hoop ik de volgende keer binnen al meer voor-te-zaaien zodat ik de plantjes met een goede start buiten kan planten.
Wist je dat ik de Radijsjes dit jaar al voor de 3e keer gezaaid heb, oh, ze zijn zo lekker om van te snoepen, het zijn net kleine, rode snoepjes.

Vind je het leuk om mijn moestuinplan te bekijken, klik dan HIER! en bewonder.
Ik maakte dit jaar ook verschillende DIY blogposten voor in de moestuin, zoals hoe kun je het beste buiten zaaien, overplanten en een leuke gaas-stolp.
Voor de blogpost buiten zaaien, klik HIER! en voor de blogpost van binnen naar buiten planten, klik HIER! en voor de DIY om een gaas-stolp te maken, klik HIER!

Kom, ga je mee de moestuin in?!


De Radijsjes zijn zo heerlijk, ik had ze natuurlijk al laten zien in een GroeiBloei-blogpost, aangezien dit het eerste is wat ik uit de moestuin kon oogsten.
En dat is zo leuk om te doen, stiekem was ook best een beetje trots, moet je kijken wat een mooie dikkertjes het zijn en lekker, mjammie echt super lekker zijn ze.

Om te oogsten in de moestuin gebruik ik het servies van Riviera Maison, voor de kleine oogst de bakjes met de tekst `Specialties of the house` en voor de grote oogst de schaal met de tekst;
`Bonne Cousine`, super makkelijk zijn ze en zo lekker stylische! ;)

Hieronder laat ik je van begin tot eind, dit is trouwens wat ik in elke collage gedaan hebt om je een beeld te geven hoe het proces gegaan is, van de Aardbei.
Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat dit voor mij geen aardbei-jaar was, mijn plantje had last van de nachtvorst gehad en gaf geen aardbeitjes dit jaar, daarom haalde ik bij de Welkoop een nieuw Aardbei-plantje met resultaat.
Ook voor de Aardbei gebruikte ik de gaas-stolp, aangezien anders alle Aardbeitjes op waren gesnoept door de vogeltjes!
De eerste Aardbeitjes liet ik vol trots zien op IG, daarbij gebruikte ik de granny die ik haakte naar het patroon van Ingrid (van de blog Sunny Design), klik HIER! om naar haar blog te gaan.
Het patroon van de onderzetter mag je via een e-mailtje aan haar vragen, zij verstuurd ze dan naar je op, een leuk vakantie-project!


De Pluksla en de Oost Indische Kers samengevoegd tot 1 salade, mjammie wat een lekkernij.
De Pluksla heb ik buiten gezaaid en op zich is ze heel goed opgekomen, we kunnen er nog steeds van eten, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ze heel slap is, dit komt ook doordat ze stevig in de gaas-stolp zat, nu niet meer, `k heb de gaas-stolp eraf gehaald.
Er kwamen geen vogeltjes op af, nog steeds niet en zonder gaas-stolp vind ik het ook mooi staan, tja, het oog wil ook wat hé?!
De Pluksla is heerlijk mals en zacht, de kleur is rood/groen en zo lekker.
Wij eten best veel sla bij het diner en nu kan ik dit zo uit de tuin halen, zo gezellig ook, `k lijk nu wel een beetje een Oma-tje hé, maar ik houd daar zo van, die gezelligheid van `uit de tuin eten`.
De Oost Indische Kers begon heel goed, het blad groeide en groeide, graag wilde ik de bloemetjes zien, hier heb ik even op moeten wachten, maar ze zijn gekomen hoor, prachtige oranje en gele bloemetjes en ook deze kun je eten.
Ze smaken een beetje pittig, verder vind ik het net eet-papier, hihi! 
Voor de garnering zijn ze te leuk om te gebruiken, wist je dat je zelfs viooljes kunt eten, dat wordt denk ik een projectje voor volgende jaar.
Oja, ik gebruik het blad niet van de Oost Indische Kers, aangezien deze helemaal vol zit met luis, eerst vond ik dat best jammer, ook de dahlia's zijn aangetast hier en daar, de rest van de moestuin gelukkig niet, daarom houd ik het maar even zo.

En dan een super leuke oogst, de Courgette!
Zelf ben ik er dol op en doe de Courgette echt overal in en op, het smaakt niet echt ergens naar, maar daarom juist vind ik het leuk om ze te gebruiken of ja..smaakt nergens naar, het heeft een zachte rustige smaak, niet overheersend, vandaar, dat bedoel ik! ;)
De Courgette deed het gelijk super goed, binnen 3 weken kwamen de eerste scheuten al de grond uit, deze heb ik binnen voor-gezaaid (te zien op foto 1 hieronder).
Nadat het 11 mei geweest was mochten ze naar buiten en daar hebben ze de vorst overleefd en een groeispurt gemaakt met daarbij prachtige gele bloemen.
Wist je dat de bloemen alleen `s morgens in haar geheel open gaan, daarom ben ik een paar keer vroeg opgestaan om vroeg in de ochtend foto`s te nemen van de bloemen.
Voor nu heb ik al 5 Courgettes geoogst, zoals je kan zien op de foto hieronder waar ik een Courgette vast houd, dat is de grootste tot nu toe.
Zelf vind ik de kleintjes het lekkerst, hoe groter (heb ik het idee) hoe minder smaak, meer wateriger.
Voorlopig kunnen we nog heel wat Courgettes oogsten, want er zitten weer veel bloemetjes in!


En dat was de oogst van de afgelopen weken en zo net voor de vakantie.
Ik ben benieuwd of we, net als vorig jaar, weer een oerwoud aantreffen in onze moestuin door de Courgetteplant, vorig jaar had deze er zin in (ik denk doordat wij niet thuis waren) en is ze zo hard gegroeid, naast de Pompoen, weetje nog, deze had ik vorig jaar ook, oh die groeide door heel de achtertuin heen, hihi!

Ik ben happy met onze moestuin, elke dag loop ik er een rondje om te kijken of ik al wat kan oogsten en hoe de moestuin erbij staat.
Ik heb trouwens ook veel bloemen gezaaid, ook deze komen zo mooi uit, deze hoop ik in de volgende GroeiBloei-blogpost te laten zien aan je.
 Naast bovenstaande staat er ook nog Prei, Wortel, Komkommer, Tomaat en Zonnebloem in de tuin om geoogst te worden, de Komkommer ziet er al heel goed uit, deze kan ik denk ik nog net voor de vakantie oogsten.
De Zonnebloemen zijn super, 2 zijn er 180cm echt te gek, zo gaaf, weetje nog waarom ik Zonnebloemen zaaide in onze moestuin?
Mijn Opa had ook een veld met Zonnebloemen en daar was hij zo druk mee, als kind kan ik me dat goed herinneren, samen met Oma mochten we dan een kijkje gaan nemen bij Opa en liepen we over het zandpaadje naar Opa toe, tussen de Zonnebloemen en hier en daar een dartelend vlindertje!
Een gouden tijd, jammer dat sommige tijden zo snel veranderen en/of voorbij gaan!

En nog even wat anders, afgelopen week ben ik bezig geweest ons huisje te ordenen, niet dat het echt nodig was, maar toch heb ik weer heel wat naar de Dorcus kunnen brengen voor de `arme kindjes`.
Met het opruimen heb ik deze keer alles, maar dan ook echt alles nagekeken, ook de stoffenmand en dat daar stoffen inzaten die ik echt niet meer gebruik kun je wel raden.
Op Facebook, klik HIER! heb ik foto`s geplaatst met de stoffen die ik weg ga doen, de foto`s kun je bewonderen op kleur.
Vind jij het leuk om met stoffen te werken of ken je iemand die deze stoffen echt nodig heeft, laat het me dan weten, ik wil graag iemand blij maken met deze prachtige stofjes!

Ik ben benieuwd hoe het met jou moestuin gaat en hoe je je moestuin achterlaat als je met vakantie gaat, laat je het me weten?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

vrijdag 30 juni 2017

♡ Sunshine Flower CAL2017 & Sunshinning,..


Er zijn alweer 2 weken om, wat gaat het hard hé?!
Hoe gaat het met jou deken, sjaal of kussentje, lukt het een beetje?
Ik ben zo benieuwd naar alle eindresultaten, laat het gerust zien op Social Media met de #sunshineflowercal2017 .
Vandaag het 3e deel van de Sunshine Flower CAL2017, het zonlicht of-te-wel sunshining! 
Dit patroon is gemakkelijk, maar doordat het bij elkaar 4 toeren zijn best een klus om te maken, daarom heb ik hiervoor gekozen om dit in 3 weken te doen.
De 1e week kan je dan de kleur Cold Green haken, de 2e week de kleur Shark Grey en de 3e week de kleur Soft Grey.
Dan komt er nog een deel om de granny`s aan elkaar te haken en dan nog de afwerking, in de blogpost met het laatste patroon, bij de afwerking, komt er een Give-Away voor de Sunshine Flower CAL2017, spannend!!

Wat ik in de aller-eerste blogpost al schreef is dat ik zelf ook mee haak met deze Sunshine Flower CAL2017, ik ben dan al wel iets verder als jij bent, maar ik vind het reuze leuk.
Alleen het idee dat er nog meer op de bank of in je stoel aan deze Sunshine Flower CAL2017 werken in eigen gekozen kleuren, zoals Vriendinlief, zij koos 2 verschillende kleuren en haakt een granny in 1 kleur, bij elkaar maakt zij 2 kussentjes, de 1 in de kleur Dark Olive en de ander in Mosterd.
Wie weet zie je ze nog eens online komen, trouwens Vriendinlief had nog niet eerder gehaakt en de Magische ring heeft ze al aardig onder de knie, evenals haar broertje, die het ook even wilde proberen en het kon, zo leuk om te horen/zien!

De Sunshine Flower CAL2017 past steeds meer bij ons interieur, afgelopen woensdag hebben we wat plantjes voor in huis gehaald, Manlief wilde dit al een poosje, ik ben niet zo van de plantjes, toch, nu ze er staan vind ik het best leuk staan en ja, dan wordt er weer veranderd en gestyled.
Ik was heerlijk aan de haak tot ik tot de ontdekking kwam dat de deken qua kleuren precies past in onze kleurenkaart van de woonkamer, voornamelijk de rustige tinten en het groen van de plantjes komen erin terug, te leuk toch?!

Kom, je hebt vast zin om aan de slag te gaan, hieronder lees je het patroon en heb ik ook weer een videoclipje voor je opgenomen om de steken en het patroon uitgewerkt te zien.