vrijdag 26 oktober 2018

DIY: Stippen met het boek STIPPEN & Give-Away.,..


Stipperdestip! Het prachtige boek van Nienke (van de blog StipStijl) Stippen. is helemaal hip! Ik zag het boek al verschillende keren voorbij komen en kreeg de kriebels om zelf aan de slag te gaan. Tegelijkertijd dacht ik, uhm, is dit handig, straks vind ik dit ook heel leuk om te doen, weer een nieuwe hobby! Nadat ik bij het event ShowUp geweest was had ik ideeën om Delftsblauw te gaan stippen en jah met deze toffe samenwerking met Nienke kreeg ik het boek in handen en ben ik op slag verliefd. Het boek is prachtig! En niet zomaar een boek, naast de fijne kneepjes om te kunnen stippen geeft Nienke verschillende tips en tricks, staan er prachtige foto`s in het boek, die mij erg inspireren en zelfs een recept. Oeps, te lekker, snel maar eens maken!
Wat ik super leuk vind om te doen is het net iets anders aanpakken als anders, dus ook met deze DIY. Ik gebruikte geen porseleinverf, ik gebruikte geen porseleinbordjes of iets, neej, ik ben voor hout gegaan. Jah echt! Hout en muurverf! Of het lukte dat wist ik niet, maar dat ik het wilde proberen wist ik wel. Ik heb al verschillende gezellige stipperdestip-items bij elkaar gesprokkeld en gekregen en dit wilde ik `mooi` opbergen. Weet je nog dat ik dit #kringloopgeluk kistje scoorde?! Ik wist direct wat ik ermee wilde gaan doen en proberen. Dit wordt m`n stippenkistje!

Benieuwd of het gelukt is?! Lees dan snel verder..




Ik gebruikte m`n favoriete kleuren groen, zwart en wit en een klein tikje goud. Van Nienke kreeg ik de fijne ronde sjablonen zodat je echte mooie rondjes kunt stippen als dat je dit uit de losse hand doet. Tenminste, ik krijg het niet voor elkaar, deze tool is dus super handig! Ook kreeg ik stippenstokjes in verschillende diktes. De eerste stip zetten vind ik altijd een dingetje, zou ik het doen, wel, niet! Hihi, twijfelkontje ben ik echt wel! ;) Nadat ik de eerste stippen op het houten kistje gestipt had vond ik het steeds mooier en leuker worden en ik stipte door en door. In het boek staan patronen die je goed kan volgen van het begin tot het einde. Ik koos voor een stippenpatroon die Nienke onlangs deelde op IG. Echt een inspiratiebron IG! De eerste stippenverflaag moest even drogen voordat ik stipjes op de stipjes kon stippen, ik vind dit zo`n leuke zin! ;)
Wat ik al schreef, er staan heel wat patronen in het boek die stap-voor-stap uitgelegd zijn met een duidelijke werkbeschrijving. Naast dat staan er o.a. tips in om kleuren te mengen, hoe je de techniek onder de knie kan krijgen en een spiekblad! ;) Echt het is zo`n aanrader om het boek in bezit te hebben, een feestje om in te bladeren en zelfs aan te snuffelen!


Dit is het eindresultaat gedeeltelijk! Ik vond het kistje toch een beetje saai en maakte aan weerszijde een half rondje (zie hieronder). Ik ben enorm blij met het eindresultaat, het is helemaal geworden wat ik in gedachten had en het werkt! Dus, wordt dit de nieuwe extra hype?! Niet alleen stippen op glas en porselein, maar pak er een houtje bij en een beetje muurverf en stippen maar! Wat komt er nu bij jou naar boven borrelen als je dit leest?!


Het houd niet op, ik vind het zo leuk om jou blij te maken, de enen Give-Away is de deur nog niet uit of de volgende staat alweer klaar (en hier blijft het niet bij). Ik vind het enorm leuk om de reacties te lezen en hoe enthousiast er wordt gereageerd op m`n blogberichten en andere social media berichten. Dankjewel! Wat kun je winnen?!
GESLOTEN!!
  9 StipStijl stokjes, 10 StipStijl sjablonen en boekenlegger StipStijl.
Wil jij dit `Gezellige StipStijl-setje` winnen, lees dan snel verder wat je kunt doen:
1. Volg Vestywo op Blog, Facebook en/of Instagram (let wel dat waar je reageert je ook vestywo volgt).
2. Reageer met een reactie onder dit blogbericht, Facebookbericht en/of Instagramfeed.
3.  Delen mag, is niet verplicht!
Vrijdag, 2 november as dv maak ik de winnaar bekend!

Ik ben benieuwd wat ga jij stippen en doe je mee om het `Gezellige StipStijl-setje` te winnen?! Wie weet ben je super geïnteresseerd in het boek Stippen. van Nienke?! Klik dan snel STIPPEN. en bestel, Nienke signeert ook!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.stipstijl.nl
Dit blogbericht is in samenwerking met StipStijl.nl!

26 opmerkingen:

  1. Gaaf zeg! Ik hou er van die combi met hout. Erg mooi gemaakt en natuurlijk waar ik graag een kansje

    Xx
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat onwijs mooi gemaakt en hoe slim! Dat had ik zelf nooit bedacht, maar nu vind ik het superlogisch. Zoals de helft van NL ben ik ook besmet met t stipvirus, haha. Dus dat setje erbij (boek ben ik al in mn dankbare bezit) maakt het wel compleet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. SUPER GAAF idee zeg..op hout! Ik heb nog helemaal niet gestipt maar wil het zo graag nog eens doen. Doe graag mee aan deze giveaway, groetjes Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ontzettend goed idee, op hout stippen!! Het kistje is erg mooi geworden. Ik zou graag de giveaway willen winnen. Ik denk voor mn zusje, of misschien toch voor mezelf :-)), het ziet er zo superleuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat cool op dat hout! Geeft weer wat inspiratie ☺️. Ik doe graag mee aan deze super leuke giveaway 😄

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en leuk dat ik je geïnspireerd heb! Leuk dat je mee doet! Fijne avond!

      Verwijderen
  6. Wat een goed idee op hout, heel mooi geworden! Mooie combi ook met de kleuren die je gebruikt hebt. Je inspireerd me regelmatig met de creatieve en mooie dingen die je maakt.
    Ik doe graag mee aan deze give-away

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en leuk dat ik je mag inspireren en dat je mee doet met de Give-Away! Fijne avond!

      Verwijderen
  7. Wat leuk om op hout te stippen. Ik had laatst al acryl verf gekocht om ook te gaan stippen. Heb wat glazen flesjes bewerkt. Maar op hout vind ik zeker zo leuk. Jouw project ziet er heel mooi uit.
    Maar ik heb nog geen sjablonen en stokjes dus ik doe graag mee met je give away.
    Volger van je blog ben ik al.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk en jah, op het hout is net even anders hé?! Leuk dat je mee doet en volger van m`n blog bent! Fijne avond!

      Verwijderen
  8. Sinds kort ook besmet met het stipvirus. Ik zou graag eens kerstballen willen stippen. Zou dat beter gaan op glas of kunststof? Ik doe graag mee met de give away

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wauw, wat een tof idee! Ik denk op glas dat dat fijner werkt met porseleinverf, volgens mij bestaat er ook glasverf, maar dat weet ik niet zeker. Heel leuk idee en leuk dat je mee doet! Fijne avond!

      Verwijderen
  9. Wat een leuk idee en een mooi effect op hout. Ik heb het boek ook al in huis, maar net als jij vind ik het soms moeilijk om te beginnen en om mooie rondjes te maken. Dit pakket zou dan okk zeer welkom zijn om mijn stipcreaties te verbeteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel leuk en jah, om te beginnen is echt een dingetje! `Gewoon DOEN`! hihi! Leuk dat je mee doet! Fijne avond!

      Verwijderen
  10. Super leuk gedaan zo op hout. De mogelijkheden worden oneindig op deze manier. En dit setje winnen zou super zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en inderdaad! Genoeg en te over! Leuk dat je mee doet! Fijne avond!

      Verwijderen
  11. Een ontzettend leuk kistje heb je ervan gemaakt, wat een leuk idee. Het lijkt me ook zo leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is ook echt heel leuk om te doen en zo ontspannen!

      Verwijderen
  12. Wat een superlief kistje heb je er van gemaakt. Niks meer te zien van die twijfel in jou bij het zetten van de eerste stip ���� het pakte goed uit! Mooie match van kleuren. Dat lijkt me ook keileuk om zo te ontdekken, ik zie iedereen om me heen verslaafd raken aa de stippen dus..... Ja! Ik wil wel een poging wagen om dit setje te winnen en dan...... Lekker te stippen ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief! Het is inderdaad heerlijk om te doen! Helaas is de win-actie gesloten en is inmiddels de winnares bekend en heeft haar pakketje in ontvangst genomen. Wie weet geef ik nog eens een stippen-pakketje weg! Houd me blog in de gaten! Fijne avond!

      Verwijderen
  13. Haha, zie nu pas dat de blog al ouder is en iemand blij is gemaakt met dit setje! Top �� ik ga dan eens kijken in een online shop voor mijn stippels!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!