Posts tonen met het label byClaire. Alle posts tonen
Posts tonen met het label byClaire. Alle posts tonen

zaterdag 19 oktober 2019

CROCHET: Mozaïkomslagdoek,..


De mozaïekomslagdoek is favoriet en op bovenstaande foto droeg ik deze met een heerlijk herfst wandeling in het bos. Samen met m`n broertje maken we graag wandelingen door de natuur. We nemen onze camera mee en maken de mooiste plaatjes. Vooral m`n broertje heeft echt talent voor fotografie. 

De mozaïekomslagdoek was eigenlijk m`n zomervakantie-project. Elke zomer (en vaak ook winter) vakantie kies ik een project waar ik heerlijk aan kan haken. Iets wat makkelijk mee te nemen is en wat je overal kunt haken. Ik heb een lijstje waarop ik voorbijkomende projecten plaats en als ik dan een keuze mag maken, kies ik daar een project van uit. Nu dacht ik met de mozaïekomslagdoek dat dit losse granny`s waren en je ze later allemaal aan elkaar zou haken. Dit was bij het nogmaals lezen van het patroon niet helemaal waar. De granny`s worden gelijk aan elkaar vast gehaakt, waardoor het toch een best dik project is voor de zomervakantie, hihi! Hierdoor duurde het denk ik ook even voordat ik het af had. Hihi! De mozaïekomslagdoek is een haakpatroon van byClaire en heel goed te lezen en te begrijpen. Ik vind het zelf heel fijn als er een tekening bij zit en dit heeft Claire eigenlijk altijd wel met haar haakpatronen, heel fijn.

vrijdag 15 maart 2019

CROCHET: The Storm Whale,..


De kleine walvis, het haakpatroon stond al een poosje op m`n to-do-list. Het zag er zo goed uit en het leek me zo leuk om weer een `beestje` te gaan haken. Het patroon zag er ook nog eens simpel uit waardoor ik extra zin kreeg om aan de slag te gaan en wat ook leuk en budget-vriendelijk is, is dat ik het garen al had liggen. Onlangs kreeg ik van m`n schoonzusje een tasje vol met katoen byClaire garen of ik er wat mee kon? Natuurlijk, altijd! O.a. heb ik de kleine walvis ermee kunnen maken. Het patroon is van Manon (van de blog Petit-Petite). Naast de kleine walvis komt er ook een haakpatroon van vissers-mannetje uit, maar daar is Manon nog mee bezig. Zoals je dan ook wel begrijpt hoort deze walvis bij een prentenboek. Vroeger (pff, wat klinkt dat hé?!) was ik dol op prentenboeken, ik heb er daardoor ook echt heel veel. Het leukste vind ik als de prentenboeken een beestje erbij heeft. Ik heb een prentenboek waar het gaat over een pinguïns, waar ook een pinguïn-knuffel bij zit. Ik hou daar van. Nu heb ik alleen niet het boek waar Manon door geïnspireerd is, maar zelf zat ik meer te denken aan een prentenboekje Jona in de walvis. Ik heb hier al leuke ideeën mee in m`n hoofd en wie weet laat ik je dat nog wel eens zien. 

vrijdag 27 juli 2018

♡ HOLIDAY & Bekendmaking Give-Away,..

Vandaag heb ik officieel VAKANTIE! Heerlijk, zo aan toe en wat is en blijft het mooi weer hé?! Ik geniet al bij voorbaat, maar nu ik fijn vrij ben helemaal! Ik maakte bovenstaand plaatje, het beeld zat al een poos in m`n hoofd. Onlangs kwam ik een tekening tegen met iets op de auto en bij mij kwam dit beeld direct tot stand. Zo leuk om bezig te zijn met fotograferen, echt m`n hobby! De Zomer-Blog-Stop zal zijn tot vrijdag 10 augustus, het eerstvolgende blogbericht zal DV vrijdag, 17 augustus online komen en ik kan je al verklappen dat ik dan de nieuwe collection voor de Herfst van Riviera Maison mag laten zien. Houd m`n weblog dus goed in de gaten als je dat niet wilt missen! 

vrijdag 20 april 2018

♡ TRIP: Haak-High-Tea-Insta-Meeting in Hoogezand,..


Afgelopen zaterdag mocht ik aanwezig zijn bij de Haak-High-Tea-Insta-Meeting die gehouden werd bij Suzanne`s Handwerk Shop in Hoogezand. Helemaal in Groningen inderdaad, voor mij best uit de buurt en toch had ik er heel veel zin in. En wat was het ook leuk en gezellig, ik kijk met heel veel plezier terug op deze fantastische dag en nog geniet ik. Wauw, wat kan je daarvan energie krijgen! Bovenstaande foto werd gemaakt door Suzanne (eigenaresse van Suzanne`s Handwerk Shop) waarop Carin (van @hipjufertje) en Hilda (van @puurhilda) te zien zijn, zij organiseerde deze leuke haakparty en hoe?! In de puntjes verzorgd en uitgedacht. Ook maakte ik van deze geweldige dag een vlog. Voor de eerste keer zelf in beeld, oeps, best spannend, toch gedaan en wat heb ik al veel lieve en leuke reacties mogen ontvangen. Ik houd er absoluut niet van om in de spotlights te staan, dus je zal me echt geen week-vlogs zien maken, zo nu en dan een gezellig uitje vind ik super leuk om te vloggen. Voor mij is het fotograferen en het filmen echt een hobby, ik wordt er blij van en hopelijk jij ook?! Onderaan dit blogbericht staat de vlog om te bekijken, kun je niet meer wachten en wil je deze graag nu al bekijken, klik dan HIER! en bewonder! Ik ben benieuwd wat je ervan vind. 

Kom ik neem je mee en laat je al het moois zien..

vrijdag 9 maart 2018

♡ CROCHET: Ibiza Omslagdoek byClaire,..


Weet je nog dat ik aanwezig mocht zijn op de KreaDoe 2017 als Blogger?! Ik mocht verschillende workshops volgen en ook had ik ruim de tijd om heerlijk te shoppen en inspiratie op te doen. Klik HIER! als je het blogbericht van de KreaDoe 2017 nog even wilt terug lezen of als je benieuwd ben welke workshops ik volgde. Het shoppen ging super, hihi..ik scoorde namelijk o.a. het prachtige boek byClaire Fashion van Claire Boeter. Dit boek stond op mijn lijstje nadat ik een geweldig gave Stippentas voorbij had zien komen op Claire`s blog. Ik was verliefd en nog steeds, want de Stippentas is af en kun je bewonderen op mijn Instagram-account, klik HIER

Nadat Kerst en Oud&Nieuw voorbij waren en ik niet meer zoveel gehaakt had, begon het weer te kriebelen. Op IG kwam een prachtige versie van de Ibiza Omslagdoek voorbij en jah, ik was om, dat moest het worden in echte `veer`-kleurtjes! Bij het bestellen van de bwolletjes ging het al snel mis, want ipv van donkerblauw bestelde ik ROZE, oeps, jah echt! Zo in de Winter kan ik erg behoefte hebben aan KLEUR, dus ik dacht laat ik de franjes roze maken. Nadat de Ibiza Omslagdoek meer en meer vorm kreeg en op het einde liep,  twijfelde ik, want eigenlijk vond ik zelf roze helemaal er niet bij passen. Manlief werd erbij geroepen en hij haakte ;) de knoop door, het werd donkerblauw, dat is een echt `veer`-kleurtje!

Kom ik laat je zien hoe het verder ging..

vrijdag 2 februari 2018

♡ GEBOORTE: Janice,..


Een paar weken terug mochten we opnieuw trotse Oom & Tante worden, dit keer van een lief klein Nichtje. Ook daarvoor werd de haaknaald uit de kast gehaald en aangezien Zuslief erg van Nijntje Pluis houd, werd het een Nijntje. Nu kon ik niet echt een patroon vinden (of alleen betaald), dus zocht ik op Google een plaatje van een Nijntje en maakte/haakte deze na in de kleuren die Zuslief op het kamertje aanbracht van ons Nichtjelief Janice! Wit, grijs en ik haakte er zelf een vleugje roze bij. Het strikje haakte ik er los op, als Zuslief het niks zou vinden, kon ze het strikje er zo af halen. Maar, het cadeautje viel in de smaak! :) Ik moet eerlijk bekennen dat ik Nijntje ook echt heel erg leuk vind geworden. Wel wat dikke versie, hihi..ik had eigenlijk iets langer door moeten haken zodat het buikje wat langer zou worden en ook het hoofdje, maar goed, als je iets zelf maakt zie je altijd wel iets wat je net niet vind, toch?! Of is dat totaal niet herkenbaar?!

De laatste tijd vind ik het heel leuk om geboorte-dozen te maken. Ik haak iets en daarbij koop ik voor het Neefje/Nichtje wat, voor de kersverse Papa en de kersverse Mama en als er, zoals nu zo was, meer gezinsleden zijn, koop ik ook wat voor de rest. Dit keer haalde ik voor de Mama een zeeppompje en voor de Papa chocolaadjes met roze/witte spikkels erop. Voor ons twee Nichtjes, trotse zussen, een Frozenboek waaruit ze kunnen kleuren en stickers plakken. Jaha..Frozen, helemaal heppiedepeppie zijn ze ermee. Onlangs kwam ik op de blog van Lisanne (draad en praat) een super gaaf patroon tegen om een Frozen-kroon-vlecht te maken, wie weet ga ik hier nog eens mee aan de slag met ze. Zullen ze vast geweldig vinden. Klik HIER! om naar het patroon te gaan!

Kom ik laat je de rest van de beelden zien..

vrijdag 1 december 2017

♡ TRIP: Crochetparty, Crochet Addict Kerst Special,..


Afgelopen zaterdag mocht ik aanwezig zijn op een super leuk en gezellig haakfeestje, de Kerst Special van Crochet Addict Party`s! Frederika en Mabel vormen al een poosje een duo als het gaat om crochet-parties, zoals ze hun eigen `bedrijfje` ook wel noemen. Deze toffe haakfeestjes zag ik al een paar keer voorbij komen en steeds dacht ik, zal ik gaan, deze keer had ik mezelf opgegeven en wachtte ik vol ongeduld af of ik gekozen zou zijn om te komen. En ja hoor, eindelijk het e-mailtje dat ik samen met nog veel meer haak-vriendinnetjes werd verwacht op zaterdag, 25 november bij Fruittuin Verbeek in Oldebroek. Alleen het plaatsje Oldebroek is al een dingetje om voor terug te komen, wat is het daar mooi zeg. In de Lente/Zomer is het vast nog mooier, een prachtig plekje om te wandelen en fietsen, staat genoteerd op mijn lijstje. 
Omdat ik bang was iets te vergeten voor dit gezellige haakfeestje, tekende en schreef ik alles op in mijn BulletJournal. Dit is voor mij ook een uitlaatklep, ik schreef op wat ik wilde maken voor Frederika en Mabel als presentje en gewoon wat gezellige dingetjes die ik echt niet vergeten kon. Heerlijk vind ik dit om te doen. Lekker geordend!
Op het plaatje hierboven zie je de mok met een gehaakt jasje en een schattig plantje, deze maakte ik voor Mabel, in haar kleurtjes. Voor Frederika maakte ik net zoiets en dan in haar kleurtjes.
Er werd ons gevraagd om ons mooiste, afgeronde project mee te nemen waar we best trots op waren. Ik hoefde daarvoor niet lang na te denken. Ik ben namelijk best een beetje trots op mijn eigen CAL, namelijk de Sunshine Flower CAL2017. Ik ben benieuwd of er nog zijn die eraan haken of al klaar zijn. Gebruik de #sunshineflowercal2017 en ik kom je project bewonderen. 

Bij Fruittuin Verbeek aangekomen was ik niet de eerste, langzaamaan druppelde er heel wat haak-vriendinnetjes binnen. Best vreemd als je elkaar zo voor het eerst ziet, het lijkt namelijk of je elkaar al een heel poos kent, echt super gezellig!

Kom ik neem je verder mee..

vrijdag 24 november 2017

♡ DIY: Advent Kaarsen Plateau,..


Nog een weekje en dan begint de eerste Advents-zondag weer. Zondag 3 December om precies te zijn. Met Advent steek je elke zondag een extra kaarsje aan en om dit op een eigen manier te doen, maakte ik een eigen kaarsen plateau. Het plateau is gemaakt van beton en heeft vier openingen waar je de vier losse houdertjes in kan zetten. In de vier losse houdertjes kun je de kaarsen steken. Je kunt het kaarsen plateau daarna goed gebruiken als waxinelichthouder en de losse houdertjes wel gebruiken voor de lange kaarsen, maar dan los. Advent is een mooie gedachten om al begin December de komst van de Heere Jezus te gedenken. Als iedereen druk is met en rondom de Kerst-dagen heb je je al een stukje voorbereid, elke zondag een kaars aansteken. Wist je dat elke Advents-zondag een betekenis heeft? Hier de betekenissen op een rij, eerste Advents-zondag hoop, de tweede staat voor liefde, de derde voor vreugde en de vierde voor vrede. Ik vind het zelf fijn om hiermee bezig te zijn en ik hoop dat je dit ook een mooie bezigheid vind. Het kaarsen plateau is niet moeilijk te maken, wel vraagt het geduld. Ik maakte dit keer twee DIY-videoclipjes, één van het kaarsen plateau en één om de labeltjes te maken. Zo heb je fijn wat te bekijken en kun je lekker aan de slag. Vooral met de donkere, sombere dagen vind ik het heerlijk om lekker bezig te zijn. 

Kom ik neem je mee.

woensdag 22 november 2017

♡ KNITTING: Petit-Petite Geo Shawl,..


En mijn versie van de Geo sjaal van Petit- Petite is af, zo blij mee en het is echt een heerlijke sjaal om te dragen. Ik breide de sjaal met Yarn.and.colors. in de kleuren, Eucalyptus (080), Cream (002), Dark Blue (059), Taupe (006) en Mosterd (015). Echte Herfst-kleurtjes vind ik het geworden, een Herfst-sjaal dus, kan nog net voor dat de Winter haar intrede doet, toch?!
De sjaal is gebreid, en dat is nog best een dingetje, het patroon van de Geo sjaal is gebreid met een tricotsteek, maar omdat ik nog niet eerder een echt brei-project gestart was, vond dat ik dat een beetje teveel gevraagd van een beginneling. Ik heb ik de sjaal helemaal recht gebreid, waardoor je gezellige ribbeltjes krijgt, ook mooi en leuk. De sjaal zou je aan elkaar maken met een speciale steek die ik zo`n 3x geprobeerd heb (met Youtube ernaast) maar zonder resultaat, ik vond het zooo moeilijk, en ja, wat als je iets makkelijk vind, waarom zou je dan moeilijk doen? Ik heb mijn haaknaald erbij gepakt en steeds met dezelfde kleuren als van de sjaal-vlakken de sjaal aan elkaar gehaakt. Dus, of haken en breien samen kunnen gaan, uiteraard, hierbij mijn versie van de brei-haak-sjaal! Nee hoor, ik noem het echt mijn brei-sjaal, want ik ben er stiekem toch best wel trots op.

Kom ik laat je nog meer zien..

vrijdag 22 september 2017

♡ TRIP: Haakfeestje Blijhakertjes & Bullet Journal,..


Afgelopen zaterdag was het dan zover, het haakfeestje/boeklancering van Blijhakertjes. In dit blogbericht vertel ik je er alles over. Let op, het is een blogbericht met heel veel foto`s en roze, jawel, één van de lievelingskleuren van Marlies. De auteur van het boekje Blijhakertjes. Marlies heeft ook een eigen weblog, vind je het leuk om daarop een kijkje te nemen, klik dan HIER! en wil je gelijk het boekje score, klik dan HIER! En als je het leuk vind om de test-knuffels (nog eens) te bewonderen, klik dan HIER!. Ik neem je mee door de middag heen, de boeklancering, de workshop, de lunchroom, de gekregen Goody-Bag en de Bullet Journal. Lees je verder..

vrijdag 5 mei 2017

♡ Crochet Wandhanger,..


Een poosje terug kreeg ik met de post het prachtige handwerkboek van Borgo de Pazzi met als titel `Let`s get chunky` die je waarschijnlijk wel voorbij hebt zien komen op Social Media.
Ik won het boek van Kimberly, van de blog CrochetLoveFrom, klik HIER! om een bezoekje te brengen, zeker de moeite waard.

Terwijl ik heerlijk zat te bladeren, met een kop thee, door het prachtige boek zag ik verschillende projecten waar ik de kriebels van kreeg om ze te gaan haken, zoals deze wandhanger!
Voor in de woonkamer zocht ik nog iets, in de herfst/winter maanden heeft de slinger van byClaire met de sneeuwvlokjes gehangen, maar ik vond het nu wel tijd worden dat daar iets lente-achtigs voor in de plaats kwam.
Zoals je wellicht weet werk ik graag met lichte kleuren, vooral als het gaat om iets in huis en daarbij vind ik de laatste tijd goud, hihi..ja echt, ook erg leuk staan.
En dan bedoel ik goud-garen en geen gouden-accessoires, want dat vind ik dan net iets te ver gaan, denk ik zo, wie weet staat het heel mooi, maar voor nu even niet.

Ik zocht gezellig garen uit in mijn hobby-garen-dozen die echt super vol zitten en waar ik ook zo heerlijk uit kan zoeken, net een winkeltje, alleen dan thuis, heel voordelig!
Het takje die in het boekje genoemd wordt had ik niet zo snel bij de hand, even in de schuur zoeken of er nog wat bruikbaars lag en jawel hoor, een bamboestokje, tja, met een moestuin heb je die vaak op voorraad liggen.


vrijdag 7 april 2017

♡ Crochet: Vijfkleurige byClaire Sjaal,..


Vandaag een heerlijk dagje vrij en naast dat ik deze blogpost schreef heb ik al veel gehaakt, zo lekker zomaar een dagje extra vrij en even `niks` doen.
Zo nu en dan komt hier het zonnetje even door, daarom bedacht ik me net dat ik ook wel even de moestuin in kan gaan, aangezien er in de maand April weer veel buiten gezaaid mag worden.
Het is zo leuk om je reactie te lezen op mijn blogposten en daarnaast krijg ik veel spontane reacties via andere social media of openbaar, echt heel erg leuk, bedankt!

In deze blogpost laat ik je mijn versie van de vijfkleurige byClaire sjaal zien, het patroon staat alweer een poosje online en ik heb al veel verschillende vijfkleurige sjaals voorbij zien komen.
Wat ik erg leuk vind is dat iedereen de vijfkleurige sjaal maakt naar haar eigen wensen en dat je dan in die kleuren diegene, de persoon, helemaal terug ziet, daarom ben ik benieuwd wat je van deze versie vind en of je ook een stukje van mij erin terug ziet komen, aangezien ik voor deze sjaal eens geen blauw gebruikt hebt.

Kom ik neem je mee en laat je zien hoe `mijn` vijfkleurige sjaal geworden is.

vrijdag 3 maart 2017

♡ Crochet: Knotten Fourtune CAL2017 & Week 1 t/m 4,..


De eerste vier weken zitten er alweer op, wat gaat het hard vind je niet?!
En in die vier weken ben ik al vier tunische steken wijzer en kan ik je vertellen dat ik alweer uit zie naar de volgende vier weken, want stiekem heb ik al even gespiekt hoe deze gaat worden en ik kan je vertellen dat dat er best ingewikkeld uit ziet, nog even spannend dus!

Ik heb vier heerlijke weken gehad, ondanks dat één van de weken me best pittig viel qua steek (hierover lees je hieronder meer), maar verder heb ik echt genoten van deze eerste weken van de Knotten Fourtune CAL2017.
Daarom ben ik ook heel benieuwd of jij ook begonnen bent aan deze CAL2017, laat het me weten in een reactie hieronder of stuur me gezellig een e-mailtje met een foto hoever je al bent, altijd leuk!

vrijdag 27 januari 2017

♡ Haakfeestje `Klein Haakgeluk` & Crochet Cats,..


Net na de zomervakantie, op 24 september was het haakfeest van byClaire bij Nijhof in Baarn.
Super gezellig feestje, je kon er bwolletjes scoren, maar ook gezellig haken aan een exclusief patroon van byClaire en je mocht kiezen uit verschillende soorten en kleuren byClaire garen.
Heerlijk om dit te mogen doen en hierbij aanwezig te mogen zijn!

Ik kocht het boekje `Klein Haakgeluk` die tegelijkertijd gelanceerd werd en gesigneerd door Claire Boeter zelf!
Een boekje die vol staat met haakpatronen voor in de kinderkamer, maar ook zeker te gebruiken buiten de kinderkamer, in het boekje staat een kroonluchter die je kan haken, zo gaaf, ook leuk voor op mijn fröbel-kamertje!
Net zo dacht ik met de poezen die in het boekje `Klein Haakgeluk` staan en vol enthousiasme ben ik aan de slag gegaan met de gehaakte staarten van de poezen.
Het lijfje van de poezen is van stof, zo samen een leuke creatie en voor stof en garen (haken) maak je me zeker enthousiast, deze combinatie zie je steeds meer terug komen in uitgebrachte boeken.
Het is ook zo leuk om te doen! 


Ik vind het heerlijk om gave combinaties te maken met de kleuren van het garen.
Zo ook deze keer, de stofjes heb ik eerst bij elkaar gezocht en aan de hand van de stofjes ben ik in mijn garenkist gekropen of er wat bij paste en jawel hoor, daar kwamen heel wat mooie bwolletjes uit vandaan, zoals de kleur bruin, deze gebruik je niet zo snel, toch vond ik dit heel mooi matchen met het stofje met de bloemetjes en bruine steeltjes.
Een felle kleur groen, appeltjesgroen, springt eruit voor net iets extra`s, verder match het goed met de kleuren blauw en wit.
Het garen wat ik gebruikt heb is van Phildar, klik HIER! en bewonder.


Het poesje kan zelfstandig staan/zitten (net hoe je het bekijkt) doordat de staart het lijfje tegenhoud om niet te vallen, super leuk natuurlijk!
Voor op een kinderkamer heel schattig, ook voor op mijn frobel-kamertje staat het gezellig en ze houd me goed in zicht wat ik allemaal aan het doen ben!


De poes zit op een kussen die ik onlangs ook zelf maakte met dezelfde combinatie van naaien en haken.
De rand is gehaakt en de kussen zelf heb ik genaaid met twee strikjes als sluiting.
Poes zit heel tevreden te snorren en wil niet meer van haar `troontje` af!

Vind je het leuk om dit boekje aan te schaffen, het is zeker de moeite waard, ik heb er al zoveel uit gemaakt, klik HIER! om het boekje te shoppen en klik HIER! om naar byClaire`s site te gaan.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

vrijdag 13 januari 2017

♡ Crochet MiriamCatshoek Scarf,..


Vorige week zaterdag sneeuwde het dan ook bij ons in het dorp en omgeving.
Een witte wereld lag te wachten en te shinnen om bewonderd te worden.
Ik kreeg spontaan zin in een heerlijke, frisse winter-wandeling, want hier in NL moeten we genieten van de sneeuw als ze er is.
Ik deed m`n zelfgemhaakte sjaal om, dikke jas, handschoenen en sneeuwlaarzen aan en hup, de sneeuw in, ah..en de sneeuw knerpt zo heerlijk onder mijn voeten.
Maar wat was het koud, heel zacht viel er een laagje naar beneden met (denk ik) ijzel, want ik moest goed oppassen waar ik liep anders lag ik onderuit.

Meestal loop ik m`n favoriete stukje door het bos, nu liep ik dit stukje precies andersom en dan zie je opeens weer iets moois waar je anders zo voorbij loopt, zoals dit prachtige stukje met een echte oprijlaan, hoge hekken..zoals je hieronder kan lezen is dit een oprijlaan geweest van een kasteel.
Wauw, jammer dat het kasteel niet meer bestaat, dit moeten ze echt behouden, zeker nu met de sneeuw lijkt het net een sprookje, zo mooi!

Klik op de knop links hieronder om verder te lezen!

vrijdag 23 december 2016

♥ Crochet Sprankles Snowflakes & Einde 2016,..


De laatste blogpost van het jaar 2016, best vreemd en onwennig, de eerstvolgende blogpost zal geschreven worden DV in 2017!

Wat is 2016 weer omgevlogen, in de maand Januari ben ik jarig en steeds weer denk ik, dat duurt nog zo lang of dat is nog zo kort geleden (net wanneer je het bekijkt) en toch over vier weekjes ben ik DV weer jarig, bijzonder en dankbaar ben ik daarover.
Ook dat we dit jaar met fijne opdrachten, gezellige trips en gezellige DIY`s mogen afsluiten vind ik bijzonder en ben ik heel dankbaar voor.
We hebben leuke samenwerkingen gekregen (ook lopen er nog samenwerkingen die te zien zijn DV in 2017) en we hopen weer op nieuwe gezellige en fijne samenwerkingen.

Klik op de knop links hieronder om verder te lezen!

vrijdag 7 oktober 2016

♥ TRIP: Garenproeverij bij Rits-In & ontwerp Trouwkaart,..


Een klein maandje terug, op zaterdag, 10 september, reed ik richting Zwolle om naar het `Garenproeverij-Feestje` te gaan bij Rits-In.
De koffie/thee en heerlijke koude limonade stonden al klaar, want wat was het warm die dag, hihi..dat kun je nu bijna niet meer voorstellen, fijn met een dikke sjaal om op de bank. ;)
Ik zocht een plekje met veel licht voor mooie foto`s en lekker voor de windwaaier zodat ik niet zo`n last had van de warmte, moet ik nu ook niet aan denken.
Terwijl ik dit typ krijg ik rillingen over mijn rug..brr..een lekker warm kacheltje voor nu is beter. ;)
We werden ook nog verwend met een lekkere kokuskoek van de bakkerij ietsjes verderop in de straat.

Nienke (van Mooi van draad) deed het welkom`s woord en wat we konden verwachten van deze garenproeverij, daarna stond Ebrina (van ebrinakleurstijladvies) op en vertelde waarom zij meegekomen was.
We mochten tussendoor gerust in de winkel snuffelen en overal aan zitten/voelen en bekijken.
Heerlijk om te doen, je hebt zoveel verschillende bwolletjes en het is zo leuk om daar aan te zitten.

♥ 

Ik deed eerst een rondje door de winkel, om daarna te gaan `proeven`, eigenlijk best een raar woord voor garen en bwolletjes, hihi..maar reuze leuk om te doen en lekker! ;)
De prachtige sjaal is gemhaakt door één van de vrouwen van Rits-In, de handwarmers zijn gemaakt door Liset (van de leuke blog Tante Setje).
Deze hand- oftewel pols-warmers zijn gemhaakt voor `n patroon en deze kun je GRATIS bekijken/overnemen op de blog van Tante Setje, super leuk natuurlijk!
Zelf ben ik dol op polswarmers, helaas manlief iets minder, toch maar stiekem 1 paar maken en dan zo mooi dat manlief`s ze wel mooi moet vinden. ;)

En hup, aan de proeverij..

♥ 

Heerlijke lichte foto`s he? Ik zat op zo`n mooi plekje.

Ik begon met een zacht bwolletje garen, ik moet eerlijk bekennen dat ik van 2 de naam niet meer weet en dat ik dit garen ben gaan proberen omdat ik niks heb met garen die pluist.
Daar wordt ik echt niet blij van, je hebt dan overal pluisjes zitten en br..nee, niet mijn ding.
Dit kon ik hier juist goed proberen om ik dit dus echt zo erg vind, en helaas..hihi..ik vind het echt heel erg al die pluisjes!

Het garen hierboven pluist niet heel erg, maar heeft wel een losse draad, zodat ze snel splijt, de kleur daarentegen vind ik fantastische, ik heb wat met de kleur groen de laatste tijd. 
Het garen hierboven zeker een aanrader (wel duur per bol, 6,95), maar als je, net als ik, niet van pluis-garen houd, zou ik het bwolletje in de winkel laten liggen. 


Hierboven zie je me aan de haak, ook leuk om eens te zien!
Ik gebruikte hier een mooie bwol in een prachtige blauwe kleur met hier en daar een bruin toefje.
Dit bwolletje haakte heerlijk, pluiste iets wat, maar niet overdadig en dus voor een heerlijk haak-project op de bank uitstekende bwol.
Zelf heb ik van dit soort bwol een collsjaal en een stola gehaakt, de collsjaal is HIER te bewonderen, van de stola komt nog een blogpost!
En weetje wat zo leuk is van de collsjaal, deze heb ik (bijna) precies een jaar geleden gepost op mijn weblog, hihi..leuk he?!

♥ 

Jahaa..en dan mijn favorietje!
Het sprankle garen van byClaire, tja dat moest ik gewoon even proberen in een kleur die ik niet zelf zo snel zou kiezen, gras groen.
Dit garen blijft toch mijn favoriet, 100% katoen (of wat hier dicht tegenaan zit), met dit garen kan ik echt goed uit de voeten en daar wordt ik blij van.

Dus, missie geslaagd en de uitslag is dan ook;
Voor mij geen pluisbaar garen en/of bwolletjes, voor mij 100% katoen of wat daar in de buurt van zit.

Daarnaast kregen we ook advies van Ebrina welke kleuren je mooi zouden staan en met welke kleuren je goed zou kunnen werken.
Dat leek me interessant om te weten, want als ik haak, haak ik eigenlijk vrijwel in dezelfde soort kleuren; donkerblauw, taupe en grijs. ;)
Mijn vraag voor Ebrina was dan ook, wat zou mij nog meer goed staan naast (bovenstaande) kleuren?
En daar komt het..legergroen en mosgroen staan mij prachtig, super leuk om dit te horen.

Ik ben al een poosje bezig met een gave omslagdoek in het legergroen, en nu ga ik maar eens aan de slag met een mooie stola in het mosgroen.
Hihi..eerst mijn andere projecten afmaken waar ik mee bezig ben en dat zijn er veel. ;)

Waar ben jij mee bezig op dit moment?

♥ 

Een poosje terug liet ik je een foto zien dat ik mijn haar had opgestoken en een link naar youtube om daar filmpjes te bekijken hoe je dat mooi en simpel kan doen.
Nu had ik een filmpje voorbij zien komen van een prachtige vlecht in een bijzondere combinatie, dit moest ik ook eens uitproberen met (zoals je hierboven op de foto ziet) als resultaat!
Vind je het leuk om deze vlecht ook te maken, klik dan HIER en ga lekker aan de slag!

Naast mijn kleurenadvies en de uitslag van de proeverij, kregen we nog een volle goodybag mee naar huis, o.a. zaten daar de 2 bwolletjes in die je hierboven ziet.
Het bruine sprankles bwolletje van byClaire heb ik gebruikt in een stola, de roze wacht nog op een project, heb jij een idee?

Vind je het leuk om stijladvies te krijgen van Ebrina? Vrijdagavond, 14 oktober komt ze weer naar Rits-In in Zwolle en jij kunt daar bij aanwezig zijn. 
Geef je op door HIER te klikken en ik ben benieuwd wat er bij jou uit komt.
Laat je het me weten?

~♥~

Jaha..en dan had je van mij nog wat te goed!
Een paar maandjes terug kreeg ik de vraag of ik een trouwkaart wilde ontwerpen, natuurlijk wil ik dat doen, nadat ze ontworpen waren en verstuurd naar de gasten kreeg ik de dag voordat het lieve stel ging trouwen een appje van ze met de tekst;
`We hebben heel veel positieve reacties gehad op de kaart. Nogmaals dank en ga zo door!`.
Super lief, toch?!


Zou je het ook leuk vinden om je eigen, exclusieve trouwkaart ontworpen te zien worden, helemaal in jullie eigen stijl?
Neem dan gerust contact met mij op via vestywo@hotmail.com of neem een kijkje op de site voor meer informatie Studio Vestywo.

Fijne dag vandaag!

Lieve-Groetjes,
Verie


vrijdag 2 september 2016

♥ Chrochet Pink Macaroublies,..

    ♥

Afgelopen zaterdag was ik op het haakfeest van Janneke (van de blog Jipbyjan).
Wat was het daar gezellig en wat een gaaf boek heb ik gescoord!
Naast dat we goed verwend werden, heb ik ook bolletjes garen voor de welbekende #miriamcatshoeksjaal meegenomen.
Ik ben op het moment nog bezig met een ander project, maar mijn handen kriebelen om hieraan te beginnen, als je het ook leuk vind, bestel het patroon van de miramcatshoeksjaal dan HIER!

Terug naar het boek van Janneke, dit boek kreeg echt een geweldige naam;
`HAAKSPIRATIE`.
Alleen de naam al..daar krijg ik de kriebels van..en dat dat echt zo is kan ik je bevestigen met deze heerlijk macaroublies.
Die moest ik gewoon maken in mijn favoriete kleuren pink, ze zijn echt te gek en ik wil er steeds bijna een hapje uit nemen, als ik me bedenk dat ze niet echt zijn.
Het patroon voor deze macaroublies staat op blz. 21 en 22 in het boek Haakspiratie.

     ♥ 
    ♥

Ook afgelopen zaterdag was ik in de weer, heel vroeg, met een schuurmachine, een pot witte verf en een kwast.
Ik wilde al een tijdje iets met wit hout waarop ik mooie items kon fotograferen.
Nu, dit oppottafeltje moest eraan geloven, nadat ik haar flink geschuurd en schoongemaakt heb, mocht de eerste laag eroverheen, even slikken, want van mooi verweerd hout naar opeens spierwit, oeps..toch ben ik echt heel blij met het eindresultaat.
Het staat heel fris en ik ben reuze blij met mijn extra foto-hoekje!

De macaroublies kregen de eer om de oppottafel te proberen en wauw, wat een gave foto`s krijg je hiermee, alles lekker wit (de muur was overigens al wit) en wat een licht!
Hiervan ga ik zeker vaker gebruik maken, dit tafeltje heeft echt een 2e leven en geniet vast net zoveel van mij als ik van haar! :)

De bloemetjes op de foto komen uit eigen tuin, ze zijn bijna allemaal aan het einde, maar ik kan nog even wat plukken om te showen.
Ik houd er zo van, bloemen uit eigen tuin, daar wordt ik zeker gelukkig van.
Het onderzettertje komt uit het boek van Yvonne `Weekend DIY boek`, het patroon staat op blz. 77.
Ik haakte deze onderzetter in de kleur eigeel (2180) van byClaire.

     ♥ 
   ♥

De macaroublies haakte ik in 2 verschillende kleuren roze, namelijk fuchsia (236) en licht roze (203) van byClaire.
Tussen de 2 lagen (die aan elkaar zitten) heb ik vulling gedaan, in het boek staat iets anders, mooiers ook, maar dat heb ik niet en ja, dan moet je even wat anders bedenken.
Ik vind het mooi staan, het lijkt nu net of de vulling er tussen uit loopt, mjammie..het water loopt me alweer in de mond, ook last van?! ;)

Het boek van Janneke `Haakspriratie` is ook te zien op de foto, naast dat ik het servies van Riviera Maison gebruikt heb, staat dit ook prachtig bij het witte oppottafeltje.

Wil je het boek van Janneke `Haakspiratie` bestellen, dat kan HIER!
Wil je het garen van byClaire bestellen, dat kan HIER!

Wil je gewoon lekker genieten?
Trek dan je jas aan, goede schoenen aan, (hond mee, als je die hebt!) en trek de natuur in! :)
Of heerlijk in de tuin met een boek in de zon, enjoy the little things!

Fijne dag voor jou!

Lieve-Groetjes,
Verie

woensdag 31 augustus 2016

♥ TRIP: Haakfeestje Haakspiratie,..


Afgelopen zaterdag ben ik naar het haakfeestje van Janneke (van de blog Jipbyjan) geweest.
Deze dag lanceerde ze haar eigen boek in het Wolhuis in Rijssen waar nog veel meer (bekende) bloggers en IG-ers op af kwamen.

Voor mij is Rijssen niet echt naast de deur, vandaar dat ik iets eerder van huis gegaan was, zodat ik eerst even heerlijk in het park van de zon kon genieten voordat ik me in de drukte stortte.
En dat het druk was, ja dat was het!
Ik stond gelijk in een rij om Janneke te feliciteren met haar boek en mijn cadeautje te geven.
Voor Janneke haakte ik een mini-theepotje en naaide deze vast op een gehaakt dekseltje voor over een appelmoespotje (het resultaat kun je vanaf vandaag bewonderen op IG).
Deze keer was het helemaal niet erg om in de rij te staan, want daarnaast waren kasten vol met prachtige items uitgestald uit het boek `Haakspiratie` van Janneke.
Daar kreeg ik al de kriebels om aan de slag te gaan!

Tegelijk met het feliciteren van Janneke, heb ik mijn boek laten signeren, zo leuk om een persoonlijk woordje voorin je boek te krijgen.


Zie je wat er allemaal ligt, te gek he?!
Zo kon je al die mooie items in het `echt` zien en voelen, dat is altijd zo heerlijk om te doen.
De theekopjes en de macaroublies zijn echt mijn favoriet uit het boek.
As. vrijdag komt er dan ook een blogpost over mijn gehaakte macaroublies, oh..ze zijn zo leuk!

Op verschillende plekken lagen kleine stapeltjes met boeken `Haakspiratie`, zo enorm leuk gedaan!
Het boek ligt ook heel fijn in de hand en het kaft is goed buigzaam, ook de bladzijde`s zijn van mooi papier en goed, duidelijk leesbaar.
Naast de mooie items en boeken, lagen er ook hier en daar bolletjes garen, deze waren gebruikt in het boek `Haakspiratie`, ook zo heerlijk om even te voelen.

♥ 

Deze items (die je hierboven ziet) behoren ook echt tot mijn favoriete!
Vooral de kleurencombinatie die Janneke gebruikt vind ik heel mooi, daarin liggen we echt op 1 lijn.

Het hart kan gemaakt worden met een gehaakte voorkant en een stoffen achterkant, dit vind ik super leuk, de combinatie van haken en naaien, ook dit vind Janneke leuk om te doen en zie je terug komen in haar boek `Haakspiratie`.
In de goodybag (die we kregen) zat zelfs een naaiboek voor beginners, zodat diegene die nog niet eerder met stof gewerkt hadden dit zouden gaan uitproberen.
Ik zeg doen!

♥ 

Jahaa..en hierboven is de `veelste gekke` goodybag te zien.
(oja, er zitten ook nog wat bolletjes in die ik gekocht heb!) In de goodybag zat een naaiboek voor beginners, een patroonboek van Phildar, 1 bolletje byClaire garen nr.1, 1 bolletje byClaire garen nr.2, 1 bolletje Airolo en verschillende kaarten, visitekaartjes en folders.
Echt zo enorm leuk, ik ben dol op goody`s, tja en die tas, helemaal in mijn favo kleuren en ze houd heerlijk vast, hiermee zul je me vast eens tegen komen! :)

Ben je benieuwd wat ik ga maken met het gekochte garen?
Nog even geduld, eerst haken, dan foto`s maken en dan komt ze online! :)

Ben je ook wel eens naar een haakfeestje geweest?

Vind je het leuk om het boek `Haakspiratie` aan te schaffen, klik dan HIER!
Weetje: Met de opbrengst van het boek `Haakspiratie` geeft Janneke een donatie aan Stichting Vrolijkheid, gaaf en geweldig he?!

Ik wens je nog een fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie