vrijdag 25 mei 2018

♡ CROCHET: Verloopsjaal uit Natuurlijk Haken & SEWING: Jurkje,..


Met dit project ben ik super lang bezig geweest, de verloopsjaal uit het boek Natuurlijk Haken van Maaike (van de blog Crejjtion). Vorig jaar mocht ik aanwezig zijn op het gezellige haakfeestje/boeklanceringsfeestje van Maaike bij Wolplein en daar kregen we een mandje vol met allemaal mooie bolletjes en het boek Natuurlijk Haken. Een echte verwennerij, vind je het leuk om dit bijbehorende blogbericht terug te lezen, klik dan HIER! In het boek Natuurlijk Haken staat het patroon van de verloopsjaal die je kunt haken met verloopgaren. Nog niet eerder van gehoord, maar ik was op slag verliefd op het prachtige bolletje garen wat ik kreeg. In mijn favoriete kleuren; blauw! Het is net een taartje, onlangs zag ik op IG een feed voorbij komen met het verloopgaren op een gebakbordje met een vorkje erbij, nou zo zien ze er ook echt uit, om op te eten! ;) Geweldig! Bij het haakfeestje kregen we zelfs de haaknaald om direct aan de slag te gaan. Dit deed ik, naast dat ik ook gezellig een babbeltje maakte, dus dat ik het project vervolgens thuis weer uit kon halen, aangezien dit voor mij nog best een pittig patroon was met tellen en goed kijken. En laat ik nou niet zoveel tegelijkertijd kunnen doen, oeps! ;) Toch vond ik het een heerlijk project en het was ook een project om overal mee naar toe te nemen om weer even een stukje te haken. Daardoor gebeurde het dat het ook vaak vergeten werd en er andere projecten voor in de plaats kwamen. Tot ik de voorjaarsschoonmaak hield en ik dit project tegen kwam, deze moest af, want ik had een missie!

Kom ik vertel je verder over m`n missie en hoe het allemaal begon..




Bovenstaand plaatje maakte ik op het lanceringsfeestje van Natuurlijk Haken (foto rechts). Zoals je ziet een mini-stukje gehaakt. Wat ik ook gaaf vind is dat je met verloopgaren in het midden van de bol begint zodat de bol niet zo snel uit elkaar valt (het label houd de boel bij elkaar). Echt ideaal, vooral ook omdat ik het project zo nu en dan mee nam. Daarna maakte ik een foto in onze woonkamer met onze nieuwe aanwinst (toen, nov.`17) de lamp van IKEA. Zoiets zocht ik allang en toen ik met m`n ouders bij de IKEA liep, viel m`n oog op deze lamp en ik was verkocht, helemaal om de prijs, te leuk! 

Onderstaande plaatjes maakte ik ook voor IG en ze lijken best wel op elkaar, maar toch met veel verschil. Op de rand van de verloopsjaal heb ik een beetje gesmokkeld, want ik had ergens een fout gemaakt en deze kon ik niet meer goed herstellen. Het verloopgaren is met 4 draden bij elkaar en als je dit dus uithaalt, dan kon het zijn dat het ergens vast bleef zitten, dat is niet wat ik wilde. Ook kwam het patroon niet in geding, vandaar een klein beetje eigen idee erin gebracht. Maar alle eer aan Maaike voor het prachtige patroon! 


En whallah, hierboven het resultaat! Ik ben er zo blij mee. De kleurverloop en het garen, prachtig! Als je op #verloopsjaal zoekt op IG kom je nog veel meer prachtige resultaten tegen. Er zijn er die de verloopsjaal in wit naar zwart gemaakt hebben, ook een prachtige kleurencombinatie. Wie weet ga ik de verloopsjaal nog eens haken, aangezien ze heerlijk draagbaar is door de luchtigheid en helemaal niet zwaar. Ik haakte de verloopsjaal met verloopgaren van Durable Colourful nr. 5010. Wie weet ben je geïnteresseerd in de kleurencombinatie, vandaar dat ik het nummer er ook bij plaats. Neem anders een kijkje op de site van Durable welke kleurencombinaties er allemaal zijn. Klik HIER! om naar de site te gaan van Durable

Jahah, en dan m`n missie. Al een poosje liep ik met het idee om weer te gaan naaien, zelf m`n kleding ontwerpen. Als klein meisje was ik vaak al in de weer met een stofje en een draadje en al op jonge leeftijd had ik een naaimachine. Zelfs op naailes geweest, maar ik wilde graag m`n eigen weg hierin zoeken, dus stopte ik daar weer mee. Een poosje heb ik niks gemaakt, een paar maanden terug begon het te kriebelen. Online gezocht naar stoffen die ik in m`n hoofd had en besteld, jah, en dan komen ze binnen en kun je aan de gang. Wauw, ik vond het echt heel spannend. Patroon tekenen gaat nog wel, maar weer voor de eerste keer de schaar in het stof zetten was wel even een dingetje. Ik maak m`n patronen vaak zelf door een kledingstuk vanuit m`n kledingkast over te tekenen op patroonpapier en daarna zelf van alles eraan te veranderen. Dit zodat ik wel een goede basis heb, maar er toch van alles aan kan veranderen en erbij bedenken. Het voor- achterpand zijn van een jurkje overgetekend, de mouwen en strik heb ik zelf bedacht en uitgewerkt. Zie hieronder het resultaat.


Met de verloopsjaal erbij is het een super leuk stelletje geworden en ben ik er reuze blij mee. Eerste project geslaagd kan ik wel zeggen! Op naar het volgende project! Ik ben benieuwd of je het leuk vind als ik dit met je deel, laat het me weten in een reactie hieronder het blogbericht. En ik ben benieuwd of je zelf ook kleding maakt of gedaan hebt?! 

Nog even over het boek Natuurlijk Haken, deze is HIER! te bestellen. 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Crejjtion!

12 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren bij elkaar.prachtig die sjaal zeg...
    Knap dat jezelf een jurk tekent en dan maakt.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief allemaal, dankjewel Esther voor de complimenten! Ik ben er zelf ook heel blij mee. Fijne dag! Liefs

      Verwijderen
  2. Wat een fijn blog weer! De sjaal is prachtig geworden en je jurkje vind ik helemaal super! Zo knap van je, dat je dit kan maken En nog zelf er bij ontwerpen Mooi!!! Liefs Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel voor je lieve complimenten! Zo leuk om te lezen! Ik ben benieuwd of je je pakketje al binnen hebt?! Fijne dag! Liefs

      Verwijderen
  3. Wat een superleuke jurk, en wat knap van je! Ik ben helemaal verliefd op die mouwen, zo mooi! Ik naai wel eens kantjes en linten aan mijn kleding om de boel wat op te leuken, maar zelf kleding maken kan ik helaas niet. Dat zou ik best wel eens willen gaan leren, als ik wat meer tijd heb... Ik denk dat wat naailessen eerst wel nodig zijn?!
    Geniet van je nieuwe jurk, Verie!

    Lieve groetjes van Marjet!👍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! En door m`n mailadres (lees: kadoek) lees ik nu pas je reactie! Inderdaad is soms een naailesje niet verkeerd, maar het is ook zeker leuk om zelfs aan de slag te gaan. Persoonlijk vind ik dat fijner. Dankjewel, ik heb al veel genoten van `t jurkje! Happy Day! Liefs

      Verwijderen
  4. Wat een prachtig resultaat! Wat een mooie kleuren zeg van deze bol....!
    Geniet lekker van je prachtige sjaal!

    Liefs Marijke @zusjeknus

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Helaas heb ik je reactie over het hoofd gezien vanwege een kapotte mail! Inderdaad een prachtbol met zo`n mooi resultaat! Echt een aanrader. Dankjewel, komt helemaal goed! Happy Day! Liefs

      Verwijderen
  5. Wat een prachtige sjaal! De jurk is echt geweldig, juist de strik en de omslag geven ‘m de klassieke look waar ik zo van hou!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie, helaas reageer ik nu pas doordat m`n mailadres kapot is. Gelukkig nu weer met een ander mailadres, maar je reactie is er tussendoor geglipt. Oeps.
      Dankj, dankje, zo lief en leuk om te lezen. Een echt compliment, wordt ik super blij van! Happy Day! Liefs

      Verwijderen
  6. knap! Heb juist van de week nog een jurkje uitgeknipt...na jaren niet genaaid te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Wat leuk, oh, jah ik had het ook al echt jaren niet meer gedaan! Nu liggen er nog een paar stofjes te wachten. Maar in de Zomer vind ik het heerlijk om buiten bezig te zijn! Liefs,

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!