vrijdag 24 augustus 2018

♡ CROCHET: Haakpatroon Fem Flamingo,..


Hier is ze dan, Fem Flamingo! Wat een super tof project was dit (en nog steeds). Ik werd gevraagd door Hobbii voor een langdurige samenwerking in ruil voor o.a. bolletjes garen en benodigdheden. Nu ben ik dol op bwolletjes en ben ik direct de webshop in gedoken om te kijken of er wat voor mij tussen zat. En jah, ik werd spontaan verliefd op het 100% biologische katoenen garen van `t merk Rainbow. Biologische garen, dat stond op m`n lijstje om ooit een project mee te gaan haken. Tegenwoordig is (bijna) alles biologische en jaha..dan kan garen niet achterblijven. Ik was heel benieuwd of dit garen nou anders zou voelen, haken en hoe zou het er uit zien?! Daarnaast had ik ook nog een patroon nodig, mij leek het wel weer eens leuk om zelf een haakpatroon te ontwerpen. Dit was alweer even geleden en het leek me gewoon weer een uitdaging. Vol goede moed bestelde ik de bolletjes en de benodigdheden en ben ik aan de slag gegaan. Op IG kon je stiekem meegenieten met m`n #secretcrochetproject, hoe ik ze noemde. Dat was toch leuk, er werd geraden en ik vond het zelf best lastig om niks te kunnen vertellen, vooral toen er naast mij nog een IG-vriendinnetje een flamingo aan het haken was. Even zakte de moed in de schoenen, heb ik het verkeerde patroon bedacht? Bestaan er al genoeg flamingo-patronen? Gelukkig wist ik precies hoe `mijn` flamingo eruit moest komen te zien en neej, die was niet zoals al die andere die er al waren. Dus, hup..weer aan de slag! En met dat het patroon vorderde werd mijn humeur ook steeds beter, want het werd precies zoals ik in gedachten had en dat is zooo tof! Wauw, ik wordt het er zo super blij van! Ondertussen bedacht ik een naam voor m`n flamingo. Een meisjes-naam met de letter F en het is geworden: FEM! Ik volg op IG verschillende accounts die haken en naaien combineren, hier wordt ik zo blij van, dat ik dit ook mee wilde nemen in m`n patroon. Ik maakte (zonder naaimachine) een prachtige strik voor Fem die ze nu elke dag om haar hals draagt.

Kom ik neem je mee..




Hier is ze dan, Fem Flamingo! Ik ben heel blij hoe ze geworden is, helemaal hoe ik in gedachten had. Op internet zocht ik na een plaatje van een witte flamingo. Ik was benieuwd of er ook witte flamingo`s bestonden en jah die bestaan. Weet je waarom de flamingo`s wit zijn en niet roze? Helaas zijn ze dan vaak niet zo gezond (ik kan je vertellen dat FEM dat wel is, hoor!) en het knobbeltje halverwege de poten is niet de knie, maar de enkel. Wist je dat?! Hihi, zomaar even wat weetjes over de witte flamingo. 

Ik maakte van het plaatje met de witte flamingo die ik vond op internet een screenshot en bewaarde deze op m`m telefoon. Daarnaast vind ik het super tof om van het begin tot eind in m`n BulletJournal te werken aan het patroon. Ik maakte daarom ook een pagina helemaal in stijl van het patroon. Onderaan dit blogbericht kun je deze bewonderen. Ik plakte het plaatje van de witte flamingo erin en ook maakte ik kleine bolletjes garen na die ik gebruikt heb. Het eindresultaat-foto`tje mag uiteraard niet ontbreken, van deze pagina`s wordt ik heel blij!

Het Rainbow 100% organic garen haakt heerlijk. Ze is heel zacht en heeft een matte glans. Het is op een milieuvriendelijk gesponnen en geverfd. Het garen is met 8 draden gesponnen en daardoor heerlijk dik zodat je dus grote patronen goed kan uitvoeren. Want dat was ook het idee, ik wilde een knuffel ontwerpen, maar dan wel een grote. Ik hou daar zo van, grote knuffels! Het biologische garen is in maar liefst 20 verschillende kleuren. EΓ©n bol heeft een looplengte van 75m en een gewicht van 50gr. Ik ben benieuwd of ik je al enthousiast gemaakt heb, kan je niet meer wachten, klik dan HIER! om de kleuren en het biologische katoen te bekijken. 


Naast dat ik het patroon ontworpen en gehaakt heb, vond ik het leuk om iets nieuws uit te proberen. Ik noem het knopen in haakwerk. De veertjes die je ziet op het lijfje van Fem Flamingo heb ik met een simpele knoop-techniek bevestigd. Zo lijkt het net of ze echte veren heeft, schattig hΓ©?! Ook maakte ik van een stuk stof een simpele strik. Deze maakte ik als volgt: Neem een langwerpig stuk stof en vouw deze 1cm van de kant dubbel, nu vouw je nogmaals 1cm dubbel naar de voorkant, dit doe je steeds opnieuw totdat het stof op is, houd goed vast. Neem een nieuw reepje stof en wikkel deze om je gevouwen stof vast die je in je hand hebt. Maak vast met een knoopje. Vouw de stof mooi uit tot het een mooie strik wordt en klaar is je strik. Ik heb hier geen naaimachine of iets bij gebruikt. Dit kan natuurlijk wel als je dat wilt. Maar zo zie je dat je zonder naaimachine ook super leuke en simpele DIY`s kunt maken. De strik maakte ik vast met een knoopje aan de hals van Fem Flamingo.

Ook de wimpers van Fem Flamingo kwamen opeens in me op toen ik met het patroon bezig was. Dit had ik van te voren nog niet bedacht, maar het leek me zo leuk staan, dus geprobeerd en het resultaat vind ik super gaaf!


Links zie je m`n BulletJournal en op IG laat ik h`m nog beter zien in m`n Stories. Kom dus zeker even buurten op m`n IG-account, klik HIER! en bewonder! Ik ben reuze benieuwd wat je van m`n ontworpen Fem Flamingo vind en wil je nou ook het patroon maken, het haakpatroon is te bestellen via onderstaande link. Je stuurt een e-mail naar vestywo@hotmail.com en nadat ik je betaling binnen hebt ontvang je het haakpatroon op PDF-bestand in je mailbox. 

>> HAAKPATROON FEM FLAMINGO <<

Ik ben zo benieuwd of je Fem Flamingo ook gaat mhaken. Zojah, zou je dan @vestywo willen taggen en de #femflamingo willen gebruiken als je het deelt op social media?! Super leuk, ik kom zeker even kijken! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.hobbii.nl
Dit blogbericht is gesponsord door Hobbii.nl.

4 opmerkingen:

  1. Een echte leuke, knuffelachtige Fem. Inderdaad, anders dan de andere. De strik maakt het af, hoor.
    Mooi gedaan groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Sofie! Zo leuk om je enthousiasme te ontdekken! Gaaf! Inderdaad de strik maakt het compleet, zo leuk!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!