vrijdag 19 juni 2020

CROCHET: Vintage Key Roses,..


Afgelopen week mochten we bij een nieuw huisje in de familie gaan kijken. Ik vind het dan erg leuk om een kleinigheidje mee te nemen. Ik maakte een gezellig cadeautje met daaraan een gehaakte sleutel. De gehaakte sleutel viel gelijk op bij de ontvangster en ze zei wel een aantal keer dat ze het zo leuk vond en origineel. Ik bedacht me en schreef het haakpatroon uit. Het is een simpel haakproject met een borduursel aan de bovenzijde. Voor een woningbezichtiging een super tof cadeautje om te geven dus! Of om gezellig een paar te maken en deze bij elkaar aan de kastdeur te hangen. Staat vast gezellig!




De sleutels haakte ik met het Durable Coral garen in de kleuren Cream (2172) en Taupe (340). Ook de borduursels heb ik met dit garen geborduurd. Het is met een simpel steekje aan de bovenzijde vast gemaakt en ja, de super leuke Franse knopjes heb ik ook weer gebruikt. Ik ben niet zo goed in borduren, maar het Franse knopje is mij bijgebleven en vind ik heel leuk om te doen! Waarschijnlijk omdat deze me goed af gaat, hihi! Aan de bovenzijde van de sleutel heb ik een oogje gemaakt zodat je de sleutel eventueel kan ophangen. Wil je de sleutel alleen neerleggen, dan kun je er zelf voor kiezen om dit oogje niet te haken.

Wat heb je nodig:
& 1 bol garen in de kleur groen
& 1 bol garen in de kleur bruin
& 1 bol garen in de kleur taupe
& 1 bol garen in de kleur wit
& 1 bol garen in de kleur ivoor
& Haaknaald 3.5mm
& Schaar, borduurnaald en vulling

Aan de slag:

VINTAGE KEY:
Begin met een magische ring en haak hierin 6 vasten
Toer 1: Haak 2 vasten in elke steek  (12)
Toer 2: *Haak 1 vaste, haak 2 vasten in volgende steek*, herhaal *-* 5x  (18)
Toer 3: *Haak 2 vasten, haak 2 vasten in volgende steek*, herhaal *-* 5x  (24)
Toer 4: *Haak 3 vasten, haak 2 vasten in volgende steek*, herhaal *-* 5x  (30)
Hecht af, haak nogmaals bovenstaande tot toer 4, maar hecht dan niet af, haak verder als volgt:
Leg de verkeerde delen op elkaar, haak met een vaste de 2 delen op elkaar met 25 vasten, je houd hierdoor 10 vasten over!
Toer 5: Haak verder in 1 steek, haak 10 vasten (je haakt vanaf nu rond)
Toer 6-15: Haak 10 vasten
Toer 16: Haak 2 vasten, 4 lossen, haak terug 3 vasten, haak 8 vasten  (16)
Toer 17-18: Haak 16 vasten
Toer 19: Haak 3 vasten en hecht af (aan de zijkant)
Vul de sleutel op met vulling, niet te dik.
Naai de onderkant dicht met een stompe naald.

ROSES:
Borduur met een simpele borduursteek een rondje met bruin en met groen blaadjes.
Borduur met de borduursteek Frans knoopje met wit roosjes.

AFWERKING:
Hecht aan de bovenzijde van de vintage key roses met een vasten aan, haak 5 lossen, sluit met een halve vaste in de volgende steek, hecht af.


Hierboven kun je op de foto`s bewonderen hoe we het pakketje gegeven hebben. Ik kocht gezellige waxinelichtjes en wat lekkers en maakte hier een sfeervol pakketje van. Kaartje eraan met de sleutel! Het geeft gelijk ook zo leuk! 

Ik ben benieuwd of je de sleutels ook gaat haken, laat je het me weten in een reactie? En als je benieuwd ben naar de winnaar van het abonnement op het Terdege magazine van vorige week. Deze staat in het blogbericht hieronder geschreven! En wil je gelijk aan de slag met het haakpatroon?! Klik dan op de button hieronder om het haakpatroon gratis te bestellen!


Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Heel leuk! En zo mooi verpakt door jou.
    Deze ga ik zeker een keer haken. Zo'n leuk cadeautje.
    Aan onze kast hangt al heel lang een huisje. Misschien vervang ik deze wel een keertje voor een paar van zulke leuke sleutels.
    Bedankt voor 't delen van het patroon. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief en leuk! Cadeautjes inpakken (en uitpakken) vind ik geweldig leuk om te doen! Anderen (of mezelf) blij maken! Ik ben benieuwd naar jou creaties!!

      Fijne zaterdag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Hey Verie,
    Wat leuk om cadeau te geven. Echt super schattig.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Vind ik ook, daarom deel ik dit patroon graag met je!

      Fijne zaterdag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat leuk en toepasselijk! Je hebt er een heel mooi cadeautje van gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou wellicht wel, niet voor iemand met een nieuw huis maar voor mezelf. Wij zijn nu in ons 2e huisje in Ruurlo en opeens dacht ik er moet een sleutelhangen aan het bosje sleutels. We hebben nl een houten veranda en opeens dacht ik oh jee als je die sleutels eens laat vallen door zo'n gleuf..... ja dat zal dan een dingetje worden, wie kruipt er in een bos onder die veranda om sleutels te zoeken. Ik vind dit dus een heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ja! Wat een goed idee! Dat wil je inderdaad niet nee, hihi! Heel veel haakplezier en 'k ben benieuwd naar jouw versie van de sleutel!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. super leuk idee ziet er gezzelig uit om te geven.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Inderdaad zijn de sleutels heel leuk en gezellig om weg te geven! Een leuk cadeautje!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!