woensdag 10 juni 2020

TERDEGE: Happy Bee Deken (CAL / Deel 1) & Give-Away,..


Het is zover! Gistermiddag viel het Terdege Magazine op de deurmat met daarin de `Happy Bee Deken` (CAL) die ik mocht ontwerpen! Zo gaaf! We gaan beginnen!! Heb je je haaknaalden en bollen garen al uit de kast gehaald?! Ik heb er heel veel zin in en hopelijk jij ook?! De deken kreeg de naam `Happy Bee`, een heerlijke vrolijke zomerse naam en omdat ik van bij-tjes hou! Hihi! Ik kan uren naar deze beestjes kijken, hoe ze van bloem naar bloem gaan en dat geluidje die ze maken! Echt zomers! De deken is gehaakt in blokken en totaal heb je (voor een 1 persoonsdeken) 12 blokken nodig. Vind je dit nu allemaal super leuk, maar ben je reuze benieuwd wat een CAL inhoud? Dat ga ik je vertellen! De letters CAL betekenen Crochet ALong, wat letterlijk `mee haken` betekend. Je haakt samen met anderen tegelijk aan hetzelfde project wat in delen gepubliceerd wordt. De Happy Bee Deken CAL wordt in 3 delen gepubliceerd. In het eerste magazine (die je gister op de deurmat hebt ontvangen als abonnee) staat blok `Happy`, in het tweede magazine staat blok `Bee` en in het derde magazine staat de `afwerking en de honingdruppels`. Haak op jouw tempo, het maakt dus niet uit dat je nog niet klaar bent wanneer het volgende deel al op je deurmat ligt. Het is een heerlijk project voor de zomermaanden en wanneer de kou zijn intrek doet, ligt er een heerlijke warme deken klaar om onder weg te kruipen!



Kom ik laat je zien hoe de CAL in het Terdege magazine gepubliceerd is..


Ik vind het elke keer weer spannend om het magazine in handen te nemen en om te kijken hoe de werkelijke versie is van m`n ontwerp! Zo gaaf ook weer deze keer, met alle foto`s van de haakpakketten erbij. Want ja, naast dat ik een CAL mocht ontwerpen, mocht ik ook haakpakketten samenstellen en oh, wat is dat leuk om te doen! Bekijken welke kleuren er bij elkaar staan en om in de hersenspinsels van de Terdege-lezers te koekeloeren welke kleuren aanstaan en favoriet zijn. Ik heb m`n best gedaan en er zijn maar liefst 4! haakpakketten uitgerold, hier komen ze:


Haakpakket 1: Happy Bee Deken in de kleuren White, Hazelnut en Navy (de kleuren zijn terug te zien op de sfeerfoto`s in dit blogbericht en in het magazine).
Haakpakket 2: Happy Bee Deken in de kleuren White, Brick en Peach (echt mijn favoriete kleurtjes op het moment. Ik werd geïnspireerd door vriendinlief, die van deze kleurtjes de Bijbelhoes maakte. Op IG publiceerde ik een foto van het eindresultaat! Wil je ook aan de slag om een hoes voor je Bijbel te haken, neem dan een kijkje in m`n blogshop, Studio Vestywo).
Haakpakket 3: Happy Bee Deken in de kleuren White, Ochre en Linen (deze kleuren doen me denken aan de ochtendgloren van een warme zomerse dag, waar de nevel nog een beetje tussen de zonnebloemen hangt en ja, de kleuren van het bij-tje uiteraard, ochre)!
Haakpakket 4: Happy Bee Deken in de kleur White (een rustige versie in één kleur, ik hou zelf erg van rustige, natuurlijke kleuren en WIT! Jaja, daar maak je me blij mee! Er moest een haakpakket in de kleur wit komen. En..`k had wat sfeerfoto`s in het magazine gespot waar deze Happy Bee Deken prachtig bij zou matchen in de interieurs van de Terdege-lezers).

Ik ben heel benieuwd welke jouw favoriet is, laat je het me weten in een reactie?! Of als je een tip hebt voor eigen gekozen favoriete kleurtjes, schroom dan ook niet om een reactie achter te laten voor kleurtips voor anderen (als je dit wilt natuurlijk).


Kijk mij shinen met de Happy Bee Deken! Het was een fikse klus, dat moet ik eerlijk bekennen. Ik had al eerder een CAL uitgewerkt in deken-vorm, dus ik wist al een beetje wat me te wachten stond. Het is zo leuk om te doen. Eerst het ontwerp, dan de uitwerking, die deze keer steeds weer anders werd omdat ik toch een steek niet wilde of juist in een andere kleur. Hihi,..`k heb er heerlijk aan gewerkt en het is echt m`n favoriet. De Happy Bee Deken ligt bij ons over de rand van de bank in de woonkamer. De deken matcht heel goed met de cognac leren stoel en de rest van ons interieur. 

In het eerste deel haak je blok `Bee`, een heerlijk blok om mee te beginnen en om de smaak van het filet haken onder de knie te krijgen. We bouwen steeds een stukje op in moeilijkheidsgraad. De deken is zowel voor beginners als gevorderde goed om te maken. Lees goed, ook al denk je dat het niet lukt, probeer eerst en laat je handen het werk doen (zet je hersenspinsels uit). Kom je er echt niet uit, mag je mij altijd een berichtje doen, graag met een foto. Op dit blog heb ik speciaal een pagina aangemaakt voor de Vestywo CAL, hierop lees je ook over de voorgaande CAL`s die ik mocht ontwerpen. Op deze pagina staat veel informatie over de `Happy Bee Deken` CAL en zal bij elk deel geupdate worden. Klik hier: Vestywo CAL en bewonder!

*GIVE-AWAY TIME*

Jaahhh..en dan nu nog iets super tofs wat `k bekend mag maken! Ik mag een mini abonnement van maar liefst 3! Terdege magazine`s weggegeven. In deze magazine`s staan de haakpatronen om de Happy Bee Deken te gaan haken. Oh, zo leuk! Wil je ook dit magazine op je deurmat horen ploffen?! Doe dan mee!

Ik wil mee doen, wat moet ik doen?
Stap 1: Laat een reactie achter dat je mee doet.
Stap 2: Volg Vestywo op Blog, Facebook en/of Instagram en volg Terdege op Facebook en/of Instagram.
Stap 3:  Deel dit bericht op social media voor extra win-kans!
De winnaar wordt op dv woensdag, 17 juni bekend gemaakt!
De winnaar is bekend: Anja - @a.3.ana je hebt gewonnen! Stuur je mij je adresgegevens?! Dan komt het mini abonnement zsm jou kant op! 

Ik ben heel benieuwd wat je van de Happy Bee Deken CAL vind, laat je het me weten in een reactie?! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

14 opmerkingen:

  1. Wat leuk ik doe graag mee. De deken is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Neelie! Super leuk dat je mee doet met de give-away! Het is een super tof zomers project geworden, heel blij mee!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Dit was weer een mooie uitdaging, die goed geslaagd is. Succes met de give-away (die ik overlaat aan anderen).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Een heerlijk zomers project!

      Fijne avond!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Ik heb juist vandaag de terdege binnen gekregen (was verkeerd bezorgd) had daar nog een losse bijlage bij moeten zitten of staat het gewoon in het tijdschrift zelf?
    Ik doe graag mee voor mijn schoonzusje. Die heeft het meer dan verdient. Die haakt graag en heeft al zoveel meegemaakt. Vorig week nog afscheid moeten nemen van dr schoonvader en dan is het zo moeilijk meeleven in deze tijd, waarin geen condoleren is en je niet naar een begrafenis mag..

    Terdege volg ik al, en jou via je blog.

    Hartelijke groet,
    Maria B

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief en verdrietige reactie tegelijk! Om antwoord te geven op je vraag, het haakpatroon staat in het magazine als DIY. Het haakpatroon komt in 3 delen in het magazine te staan. Lief dat je mee doet voor je schoonzusje!

      Fijne avond!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wauw ... echt heel mooi!
    Ochre en linen zou prachtig bij ons thuis staan. Of straks onder de overkapping in de tuin (waar ik de kussens voor aan het haken en breien ben).
    Doe graag mee. Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super gave kleurtjes bij elkaar en inderdaad kun je er dan zelf nog kussens bij haken of breien. Leuk dat je mee doet met de giveaway!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Och, zo mooi en wat leuk dat er zo’n grote vierkanten gehaakt worden. Ik vind de gehele witte wel supermooi.
    Het magazine lijkt me een mooie kans om kennis te maken met het patroon.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik wilde graag iets met granny's, maar bedacht dat blokken haken in de zomer ook erg leuk is! De witte is ook super mooi, heel basic, maar juist daardoor past ze overal bij! Leuk dat je mee doet met de giveaway!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  6. Wat een mooi ontwerp! Daar mag je weer heel trots op zijn! X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel!! Zo lief! Daar word ik ook erg blij van!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Rineke, je mag mij mailen met een vraag over de deken! Super leuk dat je de deken aan het haken ben! Inderdaad neem je het garen steeds mee, je hecht dus niet af! Fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!