vrijdag 19 april 2019

CROCHET: Konijn Fluf & Haakpatroon deftige strik,..


Daar is ze dan, Konijn Fluf! Ik kan niet zeggen fluffiee, want ze is maar liefst 70!cm groot. Helemaal geweldig vind ik het zelf en aan de reacties te lezen op Instagram en Facebook deel ik deze mening met andere. Wat een super tof project was dit, en eigenlijk nog steeds, want ze staat uiteraard te pronken in de woonkamer! Ik ontving garen van Hobbii in heel mooie, warme kleuren. Bij het zien van het garen werd ik al super blij (hieronder een foto). Bijzonder om dan ook te zien dat de kleur van de bol camel zo verschillend gefotografeerd kan worden, zelfs op de site staat er weer een andere kleur, terwijl het om dezelfde bol garen gaat. Ook heel verwarrend, hierdoor had ik eerst garen besteld waar ik van dacht dat het deze kleur zou zijn, ik vind het namelijk meer cognac en naar deze kleur was ik op zoek. Toch heet deze kleur camel, wat ik zelf meer tussen donker en lichtbruin in vind zitten, hihi, zo heeft iedereen weer wat anders in gedachten bij een kleur en nee, ik ben niet kleurenblind, hihi!





Het patroon haalde ik uit een boekje, namelijk Pasen Haken. In dit boekje staan alle benodigdheden om de Haas, want eigenlijk is het een haas, maar dat vind ik niet zo`n leuk woord, dus heet ze voor mij konijn, hihi, te maken. Toch geef ik nog wat tips weg om eventueel ook zo`n groot konijn te maken. Ik ben zelf helemaal weg van grote knuffels en dit patroon zag ik vorig jaar op een haakfeestje in een wolwinkel staan. Ik was gelijk verkocht, Pasen was net voorbij en omdat ik het niet passend vind bij Pasen, want wat heeft het met het `echte` Paasfeest te maken, wilde ik dit konijn in het voorjaar haken. Ik kon bijna niet wachten en had al een poosje het boekje in huis en wist (uiteraard) al helemaal hoe ze worden moest. Nog even terug naar het haakfeestje, wat ik daar zo leuk aan vind is, ik word echt geïnspireerd, van de sjaals die de meeste om hebben, van de IG-accounts die ik bijvoorbeeld nog niet kende, van de kleurgebruiken en zo kan ik nog wel door gaan. Voor mij is een haakfeest echt een inspiratiefeest! Ik schreef over dit haakfeestje ook een blogbericht, deze kun je hier lezen: Haak-Hightea-Instameeting

In het boekje Pasen Haken staat dat je bij een grootte haas haaknaald 5 moet gebruiken, ik gebruikte haaknaald 6, weinig verschil. Daarnaast gebruikte ik dubbelgaren. Door dat te doen wordt het een groot project en dat is juist wat ik wilde. Alleen de oren en de strik heb ik met enkele draad gehaakt. 


Het garen kreeg ik van Hobbii, het is het Easy Care Big garen, wat weer super toepasselijk is op wat ik ermee maakte. Ik kreeg vier kleuren thuis gestuurd, waarvan ik er één niet gebruikt heb, hierover later meer. De kleuren die ik thuisgestuurd kreeg zijn: Easy Care Big: Camel (194), Wit (101), Donker Olijf (191) en Zand (150). Ik had in gedachten om het patroon helemaal uit te werken hoe het in het boekje uitgeschreven stond, maar als je mij een beetje kent, weet je dat ik daar helemaal niet zo van ben. Nadat het patroon vorderde en dat ging eigenlijk heel soepel, twijfelde ik of ik het konijn wilde `aankleden`. Juist het patroon van het konijn vind ik super leuk om te haken. Op IG herhaalde ik deze vraag nog eens en vele stemde met me in dat het konijn zo al heel mooi was. Toch miste ik wat en ja, ik ben dol op strikken, dus het werd een strik. Een heerlijke grote, feestelijk, deftige strik in m`n favoriete kleur cognac, uh camel! Het is super simpel om te maken, toch heb ik hier een geschreven patroon van gemaakt, ook dat vind ik heel erg leuk om te doen en uit te werken. Het patroon vind je in m`n shop: Haakpatronen. Naast het garen bestelde ik veiligheid oogjes 8mm en ik naaide op de rug van konijn Fluf een labeltje met `handmade` erop in de kleur cognac!

Ik heb heerlijk de tijd genomen voor dit project, ook omdat ik dit project echt technisch vind. Ik moest goed m`n hoofd erbij houden en het is niet een patroon met bijvoorbeeld 10 toertjes dezelfde vastentoer haken. Bijna in elke toer zit wel een dubbele of vasten samen haken, echt opletten dus!


Ik ben heel benieuwd wat je van Konijn Fluf vind en wie weet heb ik je mogen inspireren om ook aan de slag te gaan. Het boekje Pasen Haken voor het patroon vind je hier: Patroon Konijn Fluf. Wil je ook aan de slag met het Easy Care Big garen van Hobbii, er zijn maar liefst 40! verschillende kleuren beschikbaar en daar zit vast jou favoriet bij, klik hier om te kijken naar jou favoriet: Hobbii Easy Care Big garen. Vind je de strik geweldig leuk om erbij te gebruiken of heb je andere ideeën ermee?! Klik dan op de button hieronder om het patroon te bestellen, gratis!


Super leuk dat je (weer) een kijkje op m`n blog kwam nemen en laat gerust een reactie achter! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Hobbii.nl
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Hobbii.

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi!
    En prachtig met de deftige strik.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel gaaf! Doet me ook denken aan Peter Konijn, dat keek ik vaak haha. Heel schattig zo met dat strikje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk is het ook Peter Konijn! Het patroon komt uit het boekje Pasen Haken, maar omdat ik het jasje niet gehaakt heb en er zelf een strik bij gehaakt heb, noem ik h`m Konijn Fluf! ;) Dankjewel voor het compliment, leuk!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!