vrijdag 9 december 2022

DIY: Kingloopgeluk met schoolbus en plantjes,..


Een poosje terug liep ik in de kringloop bij de boekafdeling en zag een super leuk DIYboek liggen. Het ging over speelgoed en groen, nou ik vond het een bijzondere combinatie, dus sloeg ik het boek open om tot de ontdekking te komen dat dit echt super tof is. Er stonden verschillende speelgoedstukken in allemaal gecombineerd met plantjes en bloemen. Echt heel tof! Gelijk geïnspireerd liep ik naar de speelgoedafdeling, want ik had direct een beeld in m'n hoofd. Ik wist wat ik wilde, maar helaas dat hadden ze net niet. Een paar weken later liep ik opnieuw in de kringloop, en jawel hoor, daar stond ze, prachtig op de hoogste plank te shinen. Mooi schoongemaakt, plastic zakje erom met alle attributen erbij, mja, mij ging het om het stuk speelgoed, de schoolbus, de plastic, super lelijke, fel gele schoolbus! M'n collega die toevallig ook in de winkel liep, keek me aan en dacht vast 'wat ziet zij daar nu weer in?' Ik kan het begrijpen, maar in m'n hoofd was het plaatje al compleet en ik zag een prachtige zacht blauwe schoolbus met hier en daar door het raampje een toefje groen. Aan de slag dan maar, makkelijker gezegd dan gedaan, want main, wat een klus, die bus! Maar kijk eens, en zeg nou zelf, daar zou jij ook voor rennen naar de kringloop toch?! 

Benieuwd hoe de toefjes groen door de raampjes komen en waarom nou die schoolbus?! Klik dan verder,..

Waarom nou de schoolbus?! Ik hou ervan om een herinnering te maken aan een tijd of gebeurtenis in het leven. Voor mij werkt dit goed om iets te kunnen verwerken of het beeld erbij vast te houden, de herinnering. De schoolbus heeft dit ook, ik heb op het speciaal onderwijs gezeten. Ik werd met een busje opgehaald en weer thuis gebracht, lange dagen maakte ik en soms was dit voor mij echt een kwelling. Gelukkig heb ik mijn mooiste tijd op het speciaal onderwijs doorgebracht en kijk ik daar met een goed gevoel op terug. (Ook omdat mijn lieve man daar op school zat en we toen al heerlijk verliefd waren tot grootte ergernis van menig juf en meester, hihi). De schoolbus, waar ook veel herinneringen in zitten, fijne en minder fijne! 

Okee, en nu gaan we aan de slag, hihi!


Benodigdheden:
✄ Speelgoed schoolbus  ✄ Verf (Annie Sloan, LOUIS BLUE)  ✄ Kwast  ✄ Plastic zakje  ✄ Potgrond  ✄ Plantje  

Aan de slag:
✄ Neem de schoolbus en spuit of verf deze in gewenste kleur. Spuiten gaat makkelijker, het verven is best wel een gepruts, maar ik wilde deze kleur verf waar je geen spuitbus van hebt, hihi! 
✄ Laat goed drogen, eventueel verf je nog een laag erop (ik heb totaal drie lagen op de bus zitten).
✄ Neem het plastic zakje en leg deze in de schoolbus (dit is dat het water niet direct aan de onderzijde eruit komt wanneer je het plantje water geeft).
✄ Zet het plantje in de bus, haal eventuele lange takken door de openingen van de ramen van de bus.

TIP: De takjes van dit plantje zijn ook heel leuk om te gebruiken voor de afwerking van een cadeautje. Knip een takje af en steek het met een geschreven kaartje bij een cadeautje!


En bovenstaande is het resultaat met het plantje erin, super tof, vind je niet?! Ik ben heel blij met het eindresultaat, precies hoe ik het in gedachten had! De schoolbus staat in m`n plantenkast die inmiddels alweer lekker vol begint te staan. De akelei bloeit heel zachtjes, de lathyrus en de rankonkels groeien super goed. Na mijn idee kunnen deze al naar buiten gepland worden, maar ja, de kou hé?! Wil je weten hoe je een saaie stellingkast omtovert tot fijne plantenkast?! Klik dan hier: Plantenkast en bewonder! Heel eenvoudig zelf te maken! 

Ik ben benieuwd wat je van deze schoolbus-diy vind en of je h`m ook gaat maken?! Laat je een reactie achter?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Heel leuk! Ik snap helemaal dat je blij werd van dit kringloopgelukje. Mooie kleur heeft de bus en wat geeft het een leuk effect met het plantje erin. Mooi jouw verhaal erbij! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, tof hé?! Echt zo`n warme en fijne kleur blauw! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  2. Wat is hij mooi geworden met de plantjes erin!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is ie mooi geworden, Verie! En jouw verhaal erbij, zo mooi... en dat je toen je man al leerde kennen, wat bijzonder!❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, dat is alweer heeel lang geleden en nog steeds verliefd, hihi! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  4. Het ontroert me, bus met betekenis wat mooi!
    Een fijne week Verie, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lieve Coby! Het is niet altijd wat het lijkt, hé?! Ik vind het niet altijd makkelijk om te delen, omdat het voor mij soms voelt of ik dan extra m`n best moet doen, maar de tijd die ik er gehad heb, was de beste schooltijd ever! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!