vrijdag 25 november 2022

CROCHET: Kersthanger Kipjes,..


Geïnspireerd door Dille & Kamille met hun super leuke kersthangertjes van vilt ging ik aan de slag om m`n eigen drie kipjes te haken en net zo`n sfeertje te creëren.  Een paar weekjes terug had ik wat dagen vrij, ons hele huis is gesopt, opgeruimd en gezellig gemaakt. Ja, al een beetje in kerstsferen, hier en daar een dennentakje met sterretje. Heel rustig houd ik het, want ik weet dat het voor mij snel te veel is. Ook voor buiten ging ik aan de slag, ik haalde wat takken uit het bos en met wat accessoires uit de schuur maakte ik super mooie kersthangers. Ook voor aan het kippenhokje, de kipjes denken alleen steeds, wanneer `s avonds het deurtje dichtgaat dat het eten is. Hihi..ze springen dan omhoog om teleurgesteld hun kopjes te laten hangen, mjam, nee, smaakt niet lekker, hihi! Voor de kersthanger kipjes heb je niet veel nodig en dat maakt het zo leuk!

Wil je deze leukerds ook maken?! Klik dan verder,..

Het idee was om ook wat vilt te gebruiken, maar ik was zo heerlijk aan de haak dat ik alles gehaakt heb en ik vind ze toch leuk geworden! 

Benodigdheden:
✄ 1x Durable Coral in de kleur(en): Black, Navy, Ivory en Dark Green  ✄ Haaknaald 2.5mm  ✄ Schaar   ✄ Stompe naald

Aan de slag:
Kipje:
Haak een magische ring met 5 vasten
Toer 1: Haak 2 vasten in elke steek  (10v)
Toer 2-6: Haak 10 vasten
Toer 7: Haak 6 lossen, 5 vasten terug over de lossenboog, 10 vasten, 5 vasten aan de andere kant van de lossenboog  (20v)
Toer 8: Haak 20 vasten
Toer 9: Haak 8 vasten, haak 2 x 2 vasten samen, haak 8 vasten  (18v)
Toer 10: Haak 18 vasten
Toer 11: Haak 2 vasten samen, haak 7 vasten, 2 vasten samen, 7 vasten  (16v)
Vul het lijfje stevig op.
Toer 12: Haak 2 vasten, 2 vasten samen  (12v)
Toer 13: Haak 1 vaste, 2 vasten samen  (6)
Haal het garen door alle lussen en trek aan, hecht af.

Vleugel (2x haken) en Staart:
Haak een magische ring met 5 vasten
Toer 1-2: Haak 5 vasten
Hecht af met een lange draad. Bevestig de vleugels aan de zijkanten van het kipje. De start op het kontje van het kipje.

Snavel:
Haak 3 lossen, haak 2 vasten terug, hecht af met een lange draad.
Bevestig de snavel aan het kopje van het kipje. Borduur met zwart oogjes op het kopje van het kipje.

Sjaaltje:
Haak 25 vasten, haak 24 vasten terug, hecht af. Knip 3 stukjes garen van ongeveer 5cm en haal deze door het uiteinde van het sjaaltje, aan allebei de zijde. 

Knip een lang stuk garen, rijg deze door het kopje van het kipje en maak een knoopje aan de bovenkant. Je kunt het kipje nu ophangen!

© www.vvestywo.blogspot.com / www.studiovestywo.blogspot.com
Vestywo patronen zijn met grote zorg gemaakt en ontworpen. Mocht er toch iets niet kloppen, meld dit alsjeblieft direct. 
Vestywo patronen zijn uitsluitend voor privégebruik. De patronen/ontwerpen van Vestywo mogen niet worden verkocht aan derden of gebruikt worden voor commerciële doeleinden


Van m`n collega ontving ik prachtige takken en daarvan zetten ik er twee in een hoge vaas. Onderop legde ik wat mos neer en in de takken hing ik de zelfgehaakte kersthanger kipjes. Onlangs kocht ik op een markt een kaarsenstandaard die ik thuis zwart spoot, steeds waaide er bladeren op het doek waarop ik de kaarsenstandaard had staan. Ik spoot de bladeren ook zwart. Het heeft best wat, dus legde ik deze bladeren ook in de takken. En zo heb ik een heel eigen sfeertje, zo leuk!

Ik ben benieuwd wat je van de kersthanger kipjes vind, met het sjaaltje om echt een leukerd hé?! Ik maakte een wit, bruin en zwart kipje na m`n eigen kipjes, Pip, Veer en Kriel. Zo leuk!
Aanstaande zondag is het eerste advent, hiervoor maakte voorgaande jaren leuke DIY`s, benieuwd of je iets hiervan kan toepassen voor jezelf, klik dan hier: `Advent met Vestywo` en ga aan de slag!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Hai Verie, wat heb je dat toch weer leuk gemaakt. Die kleurtjes met dat groene dasje erbij, helemaal cute. Nou wat je zegt Dille en Kamille, heb er daar ook wat gekocht omdat ze nl ook een vilten teckeltje hebben. Sinds kort hebben wij een puppy teckeltje Lotje. Wat een leuke dingen hebben ze daar he! Ik ga jouw Advent DIY's ook even terug lezen. Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig hoe de rest van je huis eruit zien?
    Fijne zaterdag, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk, Coby en wat een lieve naam voor het hondje! Heerlijk om zo bezig te zijn! Fijne dag!

      Verwijderen
  2. Jouw "echte" kippen herken ik direct in deze gehaakte kippetjes. Heel leuk!
    Met het sjaaltje om zullen ze het zeker niet koud krijgen. Mooi detail.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat lief en ja, dit zijn ze hoor, in een gehaakte versie! Fijne dag!

      Verwijderen
  3. Superschattig, deze kipjes! Zo'n gezellig detail, het sjaaltje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, het sjaaltje maakt het compleet hé?! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!