vrijdag 11 november 2022

DIY: Servieskastje met zelfgemaakte knopjes & Theebar,..


Het super toffe servieskastje en theebar zijn al goed in gebruik genomen. Op Marktplaats snuffelde ik naar het perfecte kastje, maar kon h`m niet vinden, dit kastje, die ik online tegenkwam was perfect, precies wat ik in m`n hoofd had. Op dit leuke kastje zaten saaie, witte deurknopjes en al een hele poos zat er in m`n hoofd om van die mooie grote kralen van Bunzlau Castle, deurknopjes te maken. Niet veel later kwam Bunzlau zelf met deurknopjes en liet ik het project even voor wat het was. Toch bleef het kriebelen. Helemaal toen de theebar in de tuin super goed aansloeg en ik verse munt uit de tuin kon halen en heel wat kamille. Toch naar Bunzlau Castle voor de prachtige grote kralen, want ja, als ik iets in mijn hoofd heb, gaat dat er niet zomaar meer uit, hihi!

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Bij Bunzlau Castle aangekomen kon ik heerlijk neuzen tussen verschillende kralen, hele dikke, dat is wat ik wilde en mooie. Tja, en toen zag ik de kralen met hartjes en was ik verkocht, die moesten het worden! Bij thuiskomst kwam ik er pas achter dat de kralen verschillend waren. De één heeft de hartjes verticaal en de andere horizontaal. Ach ja, wat maakt het uit, echt handgemaakt en dat is juist wat ik zo ongelooflijk leuk vind bij Bunzlau Castle. Geen serviesstuk is hetzelfde, zo net als de knopjes. Een klein schroefje die precies door de opening van de kraal past, een gaatje voorboren in de deurtjes, kraal erop en whalla, een prachtig zelfgemaakt deurknopje, helemaal in stijl! Ik ben er zo blij mee!


En als de deurknopjes erop zitten, kan het stylen beginnen. Ik had helemaal in m`n hoofd een plaatje en dat plaatje is zo goed gelukt. Ik nam een krat waar ik alles in heb gezet om thee te drinken. De super mooie theepot, echt mijn lievelings met de stippen en verschillende mokjes erbij. Zie je het potje met de kamille?! Vers uit de tuin en ja, je ziet het goed, alweer bijna leeg! Zeker voor het slapen gaan is het o zo lekker om een mokje warm water te vullen en wat kamille bloemetjes in te doen. Alleen de geur al geeft zoveel rust! Echt genieten! Het potje waar ik de kamille in deed is van Xenos, ik wil er nog een paar zodat ik nog meer kan drogen, helaas zit er geen Xenos in de buurt. Ik kocht het potje toen we met vakantie waren, een super leuk aandenken aan Zeeland! Het theepotje gehaakt haakte ik ook als aandenken aan Zeeland. Het haakpatroon vind je hier: `Theepotje haken`. Zie je de foto`s boven het servieskastje/theebar? Dit zijn mijn favoriete haakprojecten die ik heb gemaakt. Daar ben ik best een beetje trots op. Sowieso de Lovely Deer Omslagdoek, echt een favoriet en het meest gehaakte haakpatroon die ik heb ontworpen, zo gaaf! Ook de Sunshine Flower Deken zie je, de Believe Kussenhoes, de Macramé Bag, de Vintage Key Roses, de Scandinavische Tipi en het Stippen en Strepen Kussen. Klik op de labels om naar de haakpatronen te gaan of neem een kijkje in m`n Blogshop, Studio Vestywo!

Het servieskastje/theebar staat op m`n creatieve kamertje, een heerlijk eigen plekje! Sinds oktober `22 doe ik mee met het programma `je levenshuis` van Villavie. Fijn om dan steeds weer op hetzelfde plekje te kunnen zitten en deel te nemen aan het programma. Een kopje thee is dan zo gepakt! 

Geniet van vandaag en een fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Hai Verie, zag de plaatjes natuurlijk al voorbij komen op insta. Wat een leuk kastje is dit. Ben ik ook gek op dit soort kastje waar je lekker op kan stylen.
    Geweldig je kratje met de Bunzlau spulletjes om verliefd op te worden.
    Dat heb je weer helemaal mooi voor mekaar.
    Fijn weekend, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en dat zeg je goed; `om verliefd op te worden`. Hihi..dat ben ik hoor! Echt zo blij mee! Vanmorgen nog even heerlijk gezeten met een kopje thee! Fijn deze plekjes in huis! Fijn weekend! X

      Verwijderen
  2. Wat een heerlijk plekje zo! Wat zijn die kratjes toch handig èn mooi, hè? Zo leuk.
    Een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, die zijn echt heel handig ja! Ideaal voor alles eigenlijk wel! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!