vrijdag 9 september 2022

DIY: Van saaie Stellingskast naar toffe Plantenkast,..


In de zomervakantie kreeg ik zin om de klusjes op te pakken die al even lagen te wachten, waaronder deze toffe plantenkast! Maar..voordat deze toffe plantenkast er zo uit ziet zoals op de foto`s, was het een saaie stellingkast in het grijs met MDF houten platen, niet echt een plaatje. Ik vind het heerlijk om aan de slag te gaan met een spuitverf, niet veel later lagen al de onderdelen van de stellingskast buiten en spoot ik er op los, hihi! In het voorjaar vind ik het heerlijk om voor te zaaien en dit deed ik altijd op de vensterbank, nu vond Manlief dat niet zo`n heel tof idee, aangezien de plantje vochtig gehouden werden en zo ook de vensterbank. Die werd er op den duur niet mooier op, of ik iets anders kon verzinnen. En ja, ik had een idee, een eigen plantenkast waarop ik alle plantjes kan voorzaaien! 

Benieuwd hoe je te werk gaat?! Klik dan verder,..

Benodigdheden:
✄ Stellingskast (Praxis)  ✄ Spuitverf (Action)  ✄ Oude doeken  ✄ Verf (Annie Sloan)  ✄ Kwast  ✄ Planten

Aan de slag:
✄ Alle onderdelen leg je op de oude doeken buiten neer, spuit met de spuitverf alle onderdelen in gewenste kleur (ik heb alle onderdelen drie lagen gegeven).
✄ Laat alle onderdelen goed drogen (ook voordat je een tweede en derde laag aanbrengt).
✄ Neem de MDF-platen en verf deze met de kwast in gewenste kleur (ik heb twee lagen aangebracht).
✄ Laat ook de platen goed drogen.
✄ Neem de onderdelen mee naar de plek waar jij de plantenkast hebben wilt.
✄ Bouw de plantenkast in elkaar, je kunt zelf bekijken waar je de planken hebben wilt, welke hoogte jij mooi vind. Ik heb een beetje de bouwtekening aangehouden en wat eigen inbreng.
✄ Neem de planken en leg deze op de houders.
✄ Neem de plantjes en zet ze in je toffe plantenkast!



Ik ben echt super blij met deze toffe plantenkast! Niet alleen plantjes staan er super leuk op en in, ook zetten ik er wat woonaccessoires neer, zoals de prachtige kussens van Organic Home in het groen. Ze matchen zo mooi! M`n plantenboeken kregen ook een mooi plekje, in de toffe plantenkast en ook ben ik weer aan het stekken geslagen! Je snapt vast wel waar ik veel te vinden ben, hihi!

Ik ben benieuwd of je deze toffe plantenkast ook gaat maken?! Laat het me gerust weten, vind ik leuk!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!