dinsdag 28 juni 2022

DIY: Schapenwol-hanger,..


Vorige week donderdagavond hadden we schaapscheerdersfeest op m`n werk! Wat was het gezellig en leuk! De schapen waren helemaal blij en hadden het heerlijk luchtig! Op de vraag of ik wat mocht maken met de wol, werd enthousiast gereageerd. Ik mocht het ook opruimen, dus hup, twee grote vuilniszakken vol in m`n kantoor gezet. Wel goed dicht geknoopt, anders kon ik maandag niet werken door de lucht, want..blehh..wat een lucht zit eraan, niet te doen! Hihi..! Ik kreeg vrijdag al een berichtje van een collega of het gelukt was met m`n DIY, de druk voelde ik, dus zaterdag hup aan de slag. En..dat was zo gepiept, deze super toffe DIY schapenwol-hanger maken heb je in een mum van tijd klaar en het staat zo gezellig! Je hebt, denk ik, bijna alles wel in huis, anders even rondje Action en je bent er klaar voor!

Benieuwd hoe je deze toffe DIY maakt?! Klik dan verder,..

Benodigdheden:
✄ Schapenwol  ✄ Touw  ✄ Ronden ringen  ✄ Houtlak  ✄ Kwast  ✄ Schaar  ✄ Leren labels 

Aan de slag:
✄ Laat de schapenwol minstens 24uur in de buitenlucht liggen, dit i.v.m. de sterke geur. 
✄ Lak de ronden ringen met de kwast in de gewenste kleur, elke lakronde wordt de ring donkerder. Laat goed drogen.
✄ Knip met de schaar een lang stuk touw af.
✄ Neem een stukje wol en haal hier ongeveer 5cm door de opening van de ring. Houd het geheel goed vast. 
✄ Wikkel het touw om de wol heen en maak een knoopje aan de achterkant.
✄ Neem het leren label, haal hier een stukje van het touw door en bevestig deze door aan de achterzijde een knoopje in het touw te maken.


De ronden ringen zijn eigenlijk gordijnringen, deze kun je bij de Action of bij de bouwmarkt krijgen en wie weet heb je er nog wel wat liggen in de schuur?! Het touw is tuinkoord, ook verkrijgbaar bij de Action. De leren labels heb ik laten maken bij Mez11. De letter V van Vestywo staat erop, super leuk om te gebruiken bij de DIY. Je kunt er ook voor kiezen om geen leren label te gebruiken.

Het leuke aan deze DIY vind ik dat ik weet waar de wol vandaan komt, dus..een super toffe duurzame DIY. Weet wel dat de wol heel vet is, was, voordat je het leren label bevestigd goed je handen. In een landelijk interieur staat deze DIY helemaal geweldig natuurlijk, maar ook in een Scandinavisch interieur of industrieel zal ze vast geweldig staan!


Ik ben benieuwd wat je ervan vind en of je de DIY gaat maken?! Laat je het me weten in een reactie onder dit bericht?! Wil je een verkorte werkbeschrijving?! Ik maakte ze, stuur mij een e-mail en je ontvangt deze gratis in je mailbox!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Eigenlijk helemaal mijn stijl, past bij een sober donker interieur. De ring dan even beitsen. Maar ik ben heel gevoelig voor luchtjes, dus ga me er niet aan wagen. Had lang nl een buurvrouw bij ons 2e huisje en zij hield schapen, danwel ergens anders maar haar hele auto lag altijd vol met schapenwol. Als we dan langsliepen ohh la la pffff niet te doen. Dus je begrijpt Verie ik vind het superleuk maar sla even over.
    Fijne week, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ons interieur is verre weg van sober en donker, hihi en ik vind h`m daar ook super tof passen! Oh, help! Hihi..ik heb de wol een nacht in de schuur gelegd en moet eerlijk zeggen dat ik het nu niet meer ruik. Manlief is nogal van de luchtjes, maar die heb ik er ook niet over gehoord, hahahaah! Lekker doen!! Fijne dag!

      Verwijderen
    2. Tuurlijk Verie past het ook in een licht interieur. Maar ik bedoelde eigenlijk dat je dit soort kwasten of als ze groter zijn festoen genoemd in het sobere interieur heel vaak tegen komt. Worden gewoon kant en klaar in de winkel verkocht en dan ruiken ze ook niet hoor. Moet je zeggen stond gister toch ernstig in twijfel want bij de Zeeman zag ik zakjes van die ringen hangen........ mmmmm zal ik wel of zal ik niet. Nou ja ik denk er nog even over want ze hadden ook leren labeltjes met "handmade" erop. Sowieso vind ik al jouw DIY geweldig.

      Verwijderen
    3. Oh, heerlijk dit! Geweldig, ik zeg..rennen naar de Zeeman en lekker doen! :) :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!