vrijdag 17 juni 2022

DIY: Geboorte Rafaël,..


Bij mijn Vriendin kwam een heel lief klein mannetje,..Rafaël werd geboren! Ik stuurde een poosje terug een appje met de vraag of Vriendinlief het babykamertje eens op de foto wilde zetten. Ik was heeel benieuwd, hihi! Uiteraard was ik benieuwd naar het babykamertje, maar veel meer naar de kleuren die er gebruikt waren, want, ja, daar mag wat voor gehaakt worden. Eerder haakte ik voor Vriendinlief en haar man `Bruilofts Zwanen` en ze had al een hintje gegeven dat het wel heel leuk zou zijn als er een klein mini zwaantje bij zou kunnen komen. Ik ging aan de slag met het baby zwaantje als resultaat!

Maar ik haakte meer, benieuwd?! Klik dan verder,..

Ik nam het haakpatroon voor de bruilofts zwanen erbij en maakte een baby zwaantje. Hier en daar haakte iets minder toeren zodat het allemaal net wat kleiner uit viel. Zo leuk weer dat gefriemel! Nadat het baby zwaantje af was, miste ik nog wat. Zo gaf ik Vriendinlief een kransje en haar man een hoge zwarte hoed, dit baby zwaantje moest ook wat hebben. Een sjaal werd het! Een gestreepte sjaal! Het zwaantje is zo mini dat ik h`m op een stukje boomschors geprikt heb. Zo blijft hij ook mooi staan.


De vleugeltjes van het baby zwaantje zijn in de vorm van hartjes, net als de bruiloftszwanen. Vond ik toen, maar ook zeker nu, heel toepasselijk! En dat was nog niet alles. Ik maakte een vlaggenlijn met de letters van zijn naam, Rafaël. Eerlijk gezegd dacht ik dat er een korte naam zou komen, dus ik haakte vijf vlaggetjes. Gelukkig had ik ze nog niet aan elkaar gehaakt en wachten ik geduldig totdat de naam bekend gemaakt werd. Snel nog een vlaggetje erbij gehaakt en de vlaggenlijn in elkaar gezet. Ik vind h`m super leuk geworden, het werd enthousiast ontvangen, want de vlaggenlijn hangt al in zijn babykamertje, zo leuk!


Omdat Vriendinlief een baby kreeg kon ik niet met lege handen aankomen. Ik maakte een gezellige kraammand met cadeautjes voor Mama, Papa en voor Rafaël. Ook heb ik al heerlijk met Rafaël mogen knuffelen, super klein is hij en zooo lief! 

Wil je ook aan de slag met de zwanen, het haakpatroon vind je in m`n Blogshop, Studio Vestywo.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Wat boffen jouw vriendin en haar man met zulke mooie cadeautjes!
    Extra leuk als het in de kleuren van de babykamer is. Ik houd er ook zo van om in bijpassende kleuren iets te maken.
    Zowel het zwaantje als de vlaggenlijn zijn prachtig!
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief van je! Ja, super leuk om echt te matchen met de babykamer. Dan weet je dat ze er echt wat aan hebben en mee hebben! :)

      Verwijderen
  2. Wat fijn dat jij zo'n creatieve vriendin bent, dan weet je dat er altijd wat leuks komt. Zelf ben ik ook zo hoor, niet iets kiezen wat je zelf leuk vindt maar iets maken/kopen waarvan je weet dat het past bij diegene of bij de kleuren. Heerlijk ik hou ervan iemand zo te verrassen. Rafael wat een mooie naam. Superlief dat je dit moois hebt gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, inderdaad dat is echt heel leuk om te doen, vooral omdat het vaak buiten ke comfort zone ligt. Het zijn niet mijn kleuren en toch werd ik er zo vrolijk van om ermee te werken.

      Verwijderen
  3. Zo'n geweldig cadeau! En knap hoe je de afmetingen van het zwaantje hebt aangepast, zo lief is ie geworden. Al dit moois zal ongetwijfeld erg gewaardeerd worden door jouw vriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je lieve reactie! Het werd zeker gewaardeerd! Super cutiee hé?! Echt zo leuk geworden!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!