vrijdag 10 juni 2022

GROEIBLOEI: Mei met Moestuin-bloemenmeisje,..


..en de maand mei is weer om, een maand vol GroeiBloei in de tuin! Echt een maand waar ik veel te vinden was in de tuin, wat is het dan fijn om een tuin te hebben. De vogels nestelen zich in onze tuin, dus het kan zomaar zijn dat je in de tuin wandelt en dan bijna aangevlogen wordt door een Merel die net iets te laag de duik in haar nest neemt, hihi! Moeder Merel is bezig met haar derde nest, achter elkaar in onze heg, zo leuk! Hopelijk raakt ze niet uitgeput! Helaas heb ik in de moestuin last van slakken, heel veel slakken! Echt niet leuk, ik denk dat ik al zeker vijf keer wortels gezaaid heb, maar het mag niet baten. Ik laat het los, overigens, ik vang de slakken wel in de avond, maar toch glipt er steeds weer één er tussen door en die enen kan ik één nacht heel je moestuin leeg eten. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Begin van de maand mei stonden alle tulpen in bloei en wat heb ik genoten van deze prachtige bloemen! Zie je de knalroze tulp, lijkt wel een pioenroos hé?! Echt een beauty! Ik merk dat ik dit jaar op zoek ben naar wat ik echt wil in de tuin. Komt mede door de slakken-invasie, ik merk dat ik bloemen ontzettend leuk vind en stiekem ben ik verschillende bloemen aan het opzoeken en opslaan om in het najaar te kunnen bemachtigen. Moestuinieren vind ik super leuk, maar wel wat ik ook echt leuk vind om te doen. Radijsjes zijn echt favoriet, maar ook pompoenen vind ik heel leuk! Eigenlijk een mengeling en de kleuren, ik denk dat ik een kleurenpallet heb, hierdoor moeten wel wat bloemen ruimte maken, dus wie weet komt er wel een stekken/planten verkoop op het account van @moestuinbloemenmeisje


Ik noemde het net al even, moeder Merel is alweer met haar derde nest bezig. Het nestje waar ze in zit wordt ook steeds hoger. Hieronder zie je de Mereltjes uit het eerste nest. Drie dikke fluffy vogeltjes bij elkaar en op een zondag (ja, hier vliegen ze allemaal uit op zondag) waren ze weg. Oftewel, ze zaten hier en daar in de tuin. Kijk dat schatje zitten, zo lief! Het is zo genieten van deze leukerdjes!


Begin mei was het een drukte van belang, elke ochtend kwam ik met dozen vol beneden om buiten te zetten en elke avond liep ik weer met dozen vol plantjes naar boven om ze nog binnen te zetten. Afharden noemen ze dat ook wel, nou, ik was me er partij druk mee. Het leuke is wel, op den duur wist Manlief wat er gebeuren moest, dus opeens waren mijn plantjes weg. Huh? `Ze staan al boven hoor!` Riep Manlief. Hihi..handig zo`n hulp! M`n plantjes waren super groot en ik was er zo blij mee. Ik had erwten van de buurvrouw gekregen en de bonenplantjes waren zo mooi. Er zaten zelfs al bloemen en bonen in/aan. Half mei planten ik de plantjes in de grond van de moestuinbak. Ook zaaide ik half april al de eerste radijsjes en worteltjes in de moestuinbak buiten. Door een grote slakken nvasie hebben deze het nauwelijks gered. Hier en daar komt er nog een sprietje boven, inmiddels al zeker vijf keer gezaaid en de slakken maar lachen en smikkelen! Hihi! Ik vind het geweldig om het proces mee te maken, van een zaadje een plantje en van een plantje een vrucht! En ja, de slakken, het is de natuur, maar leuk is anders!


Hiep, Hiep, Hoeraaaa! De kipjes waren één jaar bij ons. Op een woensdagavond haalde we drie kuikentjes op bij de kippenboer. Drie super lieve inieminie kuikentjes en nu, drie dikke puberkippen, hihi! Van het puberen is nu even niks te zien want ze zijn broeds, heel erg broeds. Pip begon ermee en later Kriel. Ze liggen heerlijk in hun nestjes en zijn mega knuffelig. Veertje vind het niks aan en gaat er maar bij liggen of wanneer ze mij ziet rent ze naar mij toe en loopt ze als een hondje achter mij aan. Wanneer ik ergens bezig ben gaat ze in het gras liggen en kijkt ze wat ik aan het doen ben. Zo schattig! Omdat de kipjes één jaar bij ons zijn organiseerde ik, in samenwerking met Bunzlau Castle een giveaway! Een keuken- en theedoek mocht ik weggeven met kipjesdecor. Super leuk en de giveaway werd met open armen ontvangen. Het leuke is dat ik niet één, maar twee sets weg mochten geven! Super tof, de winnaars hebben inmiddels hun cadeautjes ontvangen en genieten ervan!


De theebar, oeps, eigenlijk nog niet veel veranderd aan de theebar zelf, maar in de theebar is al van alles te verkrijgen. Zo is de munt heel hard z`n best aan het doen en ook de bevroren chocolademunt komt weer helemaal op. De Kamille komt eraan, ik zie al verschillende knoppen, zo gaaf! De aardbeien doen het heel goed dit jaar, ik heb zulke dikke aardbeien, nu nog rood worden, hihi! Echt geweldig leuk! De aardbeien zijn van stekjes van vorig jaar, super leuk natuurlijk! 

De tomaten kregen hun plekje weer bij de achterdeur. Deze week zag ik dat er vijf bloemetjes in de Gele Flestomatenplant zit, zo benieuwd! 


Voor de verjaardag van de kipjes hing ik m`n zelfgehaakte slinger aan het hokje! Zomerse vlaggenlijn noem ik h`m ook wel. Wil je ook zo`n gezellig slinger haken, neem dan een kijkje bij Studio Vestywo!

Fijne nieuwe GroeiBloei maand!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk gezellig blog met leuke foto's! Je bent druk hoor met de moestuin. Ja de slakken, bij mij zijn dit jaar de hortensias aan de beurt. Het wordt dit weekend weer warm dus zijn we weer druk in de weer met water geven.
    Fijn weekend Verie voor jou, je man en de kippies
    Groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..jaja, nu heb ik dit jaar niet super veel moestuin, dit jaar meer bloemen. En ja, daar ben ik ook druk mee. Kijken of de kleuren kloppen die uit komen (nope). Hihi..Klopt, gister waren een aantal planten/bloemen best slapjes, dus heerlijk goed veel water gegeven en vanmorgen stonden ze er weer fris en fruitig bij.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Absoluut, ik word er helemaal rustig van. Heerlijk met de handen in de aarde, beetje hier kijken, beetje daar kijken, hier wat plukken, daar wat meer begeleiden, helemaal mijn ding!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!