vrijdag 27 mei 2022

DIY: Wedding Geert & Joukje,..


Afgelopen dinsdag was het dan zover, mijn lieve kleine broertje is getrouwd met de liefste in zijn leven! Wat een heerlijke dag hebben we gehad. Tussen de buien door konden we buiten prachtige foto`s maken en zo nu en dan scheen het zonnetje rijkelijk! Een gezegende dag om op terug te kijken met weer zoveel herinneringen in foto`s en gedachten! Ik kan daar overigens geen genoeg van krijgen, foto`s kijken, ik kijk ze dan ook allemaal keer op keer terug en word er zo blij van! 

Voor m`n broertje (eigenlijk kan ik dit echt niet meer zeggen, want hij is een kop groter als ik en toen ik hem in het prachtige pak zag staan, echt een stoere grote man)!Wauw, ik ben zo trots op hem! Okee, wat ik wilde schijven, ik maakte iets gepersonaliseerd voor hen samen. Dit idee heb ik van Pinterest en staat al een hele poos op m`n pinbord gepint om gemaakt te worden. Nadat ik alle losse onderdelen bij elkaar gesprokkeld had ging ik aan de slag. 

Benieuwd hoe ik dit deed?! Lees dan verder,..

Wat heb je nodig:
✄ Glazen stolp (Action)  ✄ Houten popjes (Action)  ✄ Acrylverf (Action)  ✄ Penseel (Action)  ✄ Mini schildersezel (Action  ✄ Marker zwart (Hema)  ✄ Houten letterkralen (Action)  ✄ Houtlak (Karwei)  ✄ Lijm  ✄ Jute touw

Aan de slag:
✄ Neem de houten popjes en teken/verf een gepersonaliseerde versie van het bruidspaar. Ik maakte gebruik van een plaatje van Pinterest en foto`s van m`n broertje en schoonzusje. Laat deze heel goed drogen voordat je verder gaat met een andere kleur, dit neemt wat tijd in beslag, maar het resultaat is daar dan ook na.
✄ Wanneer de popjes drogen, verf je het doek van het mini schildersezeltje in gewenste kleur. Ik heb hiervoor de kleur taupe gebruikt. Laat goed drogen.
✄ Verf met de lak het schildersezeltje in gewenste kleurdiepte. Mijn broertje en schoonzusje houden van iets landelijker, het ezeltje was te licht, vond ik, met een houtlak kun je het hout net ietsje donkerder maken. Hoe meer je gebruikt, hoe donkerder het word. Laat goed drogen.
✄ Maak de glazen stolp goed schoon met een vochtig doekje en daarna met de theedoek. Maak een strik van het jute touw en bevestig deze met wat lijm op de bovenkant (buitenkant) van de stolp. 
✄ Neem de letterkralen en zoek de achternaam van het bruidspaar op, deze leg je met de mooiste kanten naar de buiten- en bovenkant toe.
✄ Als alle losse onderdelen goed droog zijn kun je ze bevestigen in de stolp. Ik heb ze vast gezet met lijm, zodat ze niet kunnen verschuiven. Alleen het schildersezeltje staat los. Bekijk hoe je het wilt hebben en lijm de onderdelen op de ondergrond van de stolp. 
✄ Schrijf met de marker de namen van het bruidspaar op het schildersdoek en zet deze op het schildersezeltje. 
✄ Zet de stolp voorzichtig op de ondergrond en whalla..je cadeau is klaar! 


Het cadeautje werd heel enthousiast ontvangen. M`n schoonzus wist gelijk een plekje en de volgende ochtend kreeg ik al een whatsappje van Broerlief met een foto! Het stolpje staat op de salontafel in de woonkamer naast de andere trouwspullen, super tof!

Ik vind h`m ook echt heel tof geworden. Eerst heb ik de popje geprobeerd te bewerken met stift, maar hier zag je de lijnen zo goed en dat wilde ik niet. Daarna een heel dun kwastje gepakt. Het is echt een gepriegel, maar het resultaat is zoooo leuk! Echt Geert en Jouk! M`n schoonzus heeft een echte staart gekregen aan de zijkant en ik geloof dat het wilde kapsel van Broerlief ook goed gelukt is, hihi! 

We kijken terug op een gezegende en o zo ontspannen dag! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Wat fijn dat het zo'n mooie dag was!
    Je hebt een geweldig mooi cadeau gemaakt. Zo persoonlijk. Leuk dat ze er zo blij mee zijn en het een mooi plekje gegeven hebben.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het was een geweldig mooie dag om op terug te kijken! Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  2. Allereerst alsnog gefeliciteerd met je broer en schoonzus! Wat een geweldige dag moet dat zijn geweest. Als ze eruit zagen zoals in het stolpje dan is het veel belovend. Ben gek op stolpjes, heb zelf een paar weken geleden mijn hele grote gebroken. Althans gebroken, er zat opeens een grote barst in?? Al vaker vroeg ik mij af over het busje bovenaan in je header of je echt zo'n busje zou hebben? En nu zag ik het ook op insta voorbij komen. Denk dus van wel en ben je daar lekker mee op trip naar Limburg geweest. Fijn weekend Verie, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het was zo'n fijne dag! Jammer dat fijne dagen zo snel voorbij gaan, hihi!

      Het busje is niet van mij, was het maar waar! Ik ben er gek op en wil heel graag zo'n busje, wie weet!

      Fijne nieuwe week!

      Verwijderen
  3. Van harte gefeliciteerd met het huwelijk van jouw broer en schoonzus. Fijn dat je zo hebt genoten. Je hebt een heel gaaf cadeau gemaakt voor het bruidspaar! Zo leuk om houten poppetjes te beschilderen! Ik maakte zo al eens engeltjes en een kerststalletje, waar ik nog steeds blij mee ben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een leuk idee, een kerststalletje, alhoewel, het was een heel gepriegel, laat mij maar haken, hihi! Dankjewel, het was een geweldige fijne en mooie dag!

      Verwijderen
  4. Wat heb je er weer een leuk verhaal van gemaakt....en het cadeautje staat zo leuk op onze tafel...bij het bruidsboeket, bedanktfoto en feestgids! Echt we zijn er blij mee...en er wordt super leuk op gereageerd als er visite is😘

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk om te horen, Jouk! Het was zo leuk om eraan te werken en met veel liefde gegeven! Geniet ervan! Liefs,

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!