vrijdag 3 september 2021

DIY: Stippen op kaarsen,..


Stippen op kaarsen, dat is wat ik deed in de zomervakantie! Voordat de zomervakantie begint maak ik lijstjes met leuke dingen, dit noem ik ook wel de `Happy Adresjes` en ja, daar stond DIY, stippen op kaarsen bij. Ik heb het idee uit de Ariadne atHome en gaf er m`n eigen draai aan met witte kaarsen. Ik pakte m`n stippendoos die ik zelf bestipte, nadat ik met het stipstijlvirus besmet geraakt ben. Wist je dat stippen super in is en dat elke stip met liefde gezet wordt?! 

Onlangs werd ik benaderd door Nienke, van StipStijl, of ze een foto van m`n blog gebruiken mocht op het inspiratiepagina op haar website. Super leuk natuurlijk, want de meeste stippen op porselein, maar ik wil het net even anders, dus stipte ik op hout. Benieuwd geworden?! Klik dan hier `Stippen op hout` en bewonder! En dus nu ook stippen op kaarsen! Oh..en ik vergeet helemaal, stippen op stoelen! Weet je nog dat ik m`n creatieve kamer-stoel heb gepimpt? De video kun je hier terug kijken `Stoel pimpen`. 

Benieuwd hoe ik de stippen op de kaarsen stipte?! Lees dan verder,..

Hieronder op de foto links zie je m`n stippendoos en waarschijnlijk heb je net op bovenstaande link geklikt en heb je de bovenkant van de doos bewonderd. Gaaf hé?! En super handig, want zo heb ik al m`n stip spulletjes bij elkaar! 

Wat heb je nodig:
✄  Lange kaarsen (HEMA)
✄  Verf (in jouw favoriete kleurtjes, ik gebruikte porseleinverf, maar je kunt ook gewone verf gebruiken)
✄  Stokjes (met een rond uiteinde en in verschillende groottes)
✄  Glazen potjes (deze gebruikte ik om ze in te zetten, zodat ze goed kunnen drogen)
✄  Keukenrol (of een doekje om het stokje mee schoon te vegen)

Aan de slag:
✄  Neem een stokje, dip deze met het uiteinde in de verf (niet te diep)
✄  Plaats het uiteinde van het stokje met een stip op de kaars
✄  Dip het stokje elke keer wanneer je een stip wilt zetten in de verf
✄  Plaats de stippen waar jij ze hebben wilt of willekeurig van elkaar
✄ Wil je een andere kleur gebruiken, maak dan eerst het stokje schoon door met een stukje keukenrol langs het uiteinde te gaan voordat je het stokje in de andere kleur dipt
✄ Wanneer je denkt dat je genoeg stippen op de kaars gestipt hebt, zet de kaars dan in een glazen potje en laat drogen

TIP: De kaars weggeven is zo leuk om te doen! Maak een mooi kaartje en pluk een bloemetje uit de tuin! 

Zoals je op onderstaande foto`s kunt zien heb ik deze DIY heerlijk buiten uitgewerkt. Ik heb een stoelkussen gepakt en die voor het bankje neergelegd. Daarna ben ik lekker gaan stippen! Twee kaarsen bij elkaar met een touwtje staat ook zo gezellig en leuk! En om weg te geven!


De bloemen in de tuin bloeien nog steeds. Ook de zonnebloemen, op Insta heb ik al een mooi plaatje gedeeld van twee en er staan er nog meer in knop! Zo mooi! De dahlia bloeit ook al de hele zomer en weet je nog dat ik een stekje gemaakt heb?! Deze doet het zo goed, dat er al een bloem in zit, diegene die met mij wil ruilen heeft strakjes echt een gelukje! 

Ik ben benieuwd wat je van de kaarsen met stippen vind en of je ook aan de slag gaat?! Voor de Kerst heb ik al een super tof idee`tje, tegen die tijd hoop ik dit zeker met je te delen! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi effect geven de stippen op de kaarsen.
    Staat heel gezellig. Idd ook erg leuk om weg te geven!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is zo leuk om te doen en de ideeën zijn ook zo leuk en eindeloos! Fijn weekend! X

      Verwijderen
  2. Superleuk idee, niet dat ik het zelf ga doen. Ben meer van de waxientjes.
    Vind je spencer echt leuk hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, dat komt goed uit, want ook daarvoor heb ik nog een tof idee liggen! Of kijk bij de labels (rechts in beeld) en klik op het label `potjes pimpen`. Daar heb ik verschillende potjes gepimpt voor waxinelichtjes! Ik ben er ook meer van, eerlijk gezegd, deze kaars staat dan ook voor de sier. Dankjewel, van de spencer/top komt as vrijdag dv een blogbericht! Fijne nieuwe week! X

      Verwijderen
  3. Stippen is zo heerlijk om te doen! Wat een leuk idee om op kaarsen te stippen, ik ben heel benieuwd naar je volgende project.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, het werkt zo ontspannen hé?! Ik kan de tijd dan helemaal vergeten, hihi! En..de ideeën blijven maar stromen. Afgelopen zaterdag een fotolijstje gestipt, ook zo tof geworden! Fijne nieuwe week! X

      Verwijderen
  4. leuk idee zeg ook om kado te geven...
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk hé?! En je kunt er vele kanten mee op! Het is zo ontspannen om te doen! Fijn weekend alvast! X

      Verwijderen
  5. Heel leuk idee..!! wat een gezellige.. mooie foto's maak je!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en wat een lief berichtje! Ik maak de foto`s met veel plezier! Fijne nieuwe week! X

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!