vrijdag 27 augustus 2021

CROCHET: Bits and Bobs Kussentjes,..

 


Daar ben ik weer,..heerlijk uitgerust in de zomervakantie en nu weer aan het werk. Ik vind het heerlijk als het `normale` ritme weer begint en er weer wat meer regelmaat is. Net voor de zomervakantie haakte ik twee toffe kussentjes voor op ons bed. Ik miste steeds wat en nadat ik een super tof haakpatroon bij CraftKitchen, ontworpen door Janneke, voorbij zag komen, was ik verliefd! Die wilde ik gaan maken. Ik had ook gelijk de kleuren bij elkaar bedacht en wist al direct hoe ze eruit zouden komen te zien! Helemaal happy ging ik aan de slag. Mmm..Manlief wilde alleen geen rozerandje langs zijn kussentje, daar moest iets mannelijks op verzonnen worden! Hij dook de bwolletjes bak in voor een mannelijk kleurtje voor de rand!

Benieuwd welk kleurtje dat is en welk garen ik gebruikt heb?! Lees dan verder,..

Een heel poos terug kreeg ik van Durable een set met het nieuwste garen, de Faded-garenlijn. Een super tof garen die iets wat gemêleerd is en waar je heel goed garen mee kunt matchen. Ik dook in m`n bwolletjesbak en haalde de kleur `Dark Olive` eruit. Samen met de effen kleur `Dark Olive` matcht dit geweldig goed! Een contrastkleurtje wilde ik ook graag toepassen, dit werd de kleur `Peach`. Ik ben niet echt een roze fan, maar dit kleurtje heeft echt m`n hart veroverd. Dit vind ik zo`n mooie kleur. Manlief dook ook de bwolletjesbak in en koos voor de kleur `Ivoor`. Ik maakte een foto waar ik de bolletjes op een Bunzlau-bord legde als een fantasie-breekbrood. Je zou maar zo`n gekleurd breekbroodje hebben, hoe leuk?! Hihi! Al hakend, zo nu en dan in het zonnetje begon ik aan het eerste kussentje. De bobbelsteek, het haakpatroon is goed uitgelegd en echt..het haakt zo een eind weg. Voordat ik het wist had ik de twee voorkantjes al af en begon ik aan de achterkantjes. 

Gebruikt garen en de hoeveelheid:
✄  Durable Cosy Fine Faded in de kleur Dark Olive (2149) 3 bolletjes
✄  Durable Cosy Fine in de kleur Dark Olive (2149) 3 bolletjes
✄  Durable Double Four in de kleur Peach (211) en Ivoor (326) 1 bol (per kleur)
✄  Haaknaald 4
✄  Leren labels: Mez11 (eigen ontwerp)
✄  Haakpatroon: CraftKitchen `Bits and Bobs Kussen` (gratis haakpatroon). 



De achterkantjes kregen strepen en hiervan maakte ik ook een foto. Al hakend kreeg ik steeds meer inspiratie en bedacht ik een nieuw idee / haakpatroon. Sowieso heb ik in de vakantie heerlijk wat ideeën opgedaan en het lijstje met nieuwe haakpatronen is weer aardig aangevuld. Nu ik een nieuwe baan heb, staat m`n hobby wel wat meer op een laag pitje, maar wanneer ik vrije tijd heb, ben ik aan de haak! Want haken werkt voor mij super ontspannen! In de vakantie was ik zo hard aan het haken, dat Manlief gekscherend zei; `je lijkt wel een machine, dit is turbo haken wat jij doet!` Hihi..als ik de smaak van de steek te pakken heb, kan ik aardig snel haken en dan zit ik er ook helemaal in en heb ik echt geen zin om wat anders te gaan doen, hihi! In de zomervakantie heb ik ook heel wat buiten gehaakt. De kipjes kwamen dan gezellig langs, roken aan de bwolletjes, pikte er wat in, kwamen er gezellig bij zitten of liggen en huppelde om mij heen. Ik vind het zo gezellig en ben echt heel blij met deze lieve vriendinnetjes! 

Wat ik al schreef, de kussentjes waren bedoeld voor ons bed. Ik vind het heerlijk om een soort hotelloft idee te creëren in onze slaapkamer. De kussentjes paste ik trouwens aan qua afmetingen. De kussentjes zijn bij mij 40cmx20cm geworden. Echt kussentjes om in je nek te leggen bijvoorbeeld. De bobbeltjes kant is dan niet zo fijn of je moet dan juist wel fijn vinden, beetje massage, hihi! De leren labeltjes liet ik maken bij Joyce, van Mez11. Ik wilde al een poosje leren cognac labels met m`n logo erop. Ik stuurde een voorbeeldje en Joyce ging aan de slag. Met dit als resultaat! Ik ben hier echt super blij mee. Manlief zei nog; `ze lijken net of ze uit de winkel komen!` Nou, daar doe ik het echt voor! Dat vind ik zo`n lief en leuk compliment!


Voor de zomervakantie sloot ik met bovenstaande foto af op Instagram! Met de kussentjes en een ijsje met heuse bolletjes, garenbolletjes dat dan wel, want het mag wel in stijl hé?! Ik vind het zo`n leuke foto dat ik ze ook hier wilde delen! Zoals je ziet is de foto niet helemaal scherp, wat de andere foto`s wel zijn! De laatste tijd maak ik heel veel foto`s met m`n telefoon. M`n camera van m`n camera (snap je het nog, hihi?!) is een beetje op heb ik het idee. Ik heb de lens al verschillende keren schoongemaakt, maar ook dat helpt niet. Nu wil ik super graag een professionele camera aanschaffen. Ook om de mooiste natuurfoto`s te maken met de wandelingen die ik maak, dat zou ik zo tof vinden. Ik ben me dus een beetje aan het oriënteren daarin, tips zijn welkom!

Ik ben benieuwd wat je van de Bits & Bobs kussentjes vind?! Laat je het me weten in een reactie?! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Echt ze zijn superleuk! Wat ik ook zie is dat je wit beddengoed hebt, nou dat vind ik ook zo heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja, dat klopt! Daar hou ik enorm van! Er mag gerust een werkje inzitten, maar ik hou niet van gekleurd beddengoed. Daar word ik super onrustig van! Dit is perfect, hihi! Gaaf zijn ze geworden hé?! Ik ben er ook echt heel blij mee! Fijn weekend! Liefs

      Verwijderen
  2. De kussens zijn super mooi. Ze staan gezellig op jullie bed. De eerste foto zag ik op IG al voorbij komen en is zo leuk!
    Wij hebben een Nikon D3300. Bevalt heel goed. Onlangs hoorde ik in de winkel dat er een nieuw type camara is. (Ben de naam even kwijt.) Kleiner dan een spiegelreflex, maar met vergelijkbare mogelijkheden. De meneer in de winkel zei dat die camera's helemaal in opkomst zijn. Succes met je oriëntatie.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je uitgebreide uitleg en tips voor een camera! Super leuk, heb ik echt wat aan!

      Gaaf zijn ze hè?! Ik ben er ook zo blij mee! Fijne avond nog! Lfs

      Verwijderen
  3. Heel leuk zijn jouw kussens geworden, ze staan mooi op het bed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben er ook zo blij mee, elke dag weer een feestje om naar te kijken, maar ook een leuk project om aan te werken! X

      Verwijderen
  4. Mooie kussens heb je gemaakt en je labels zijn ook super gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!