vrijdag 16 april 2021

CROCHET: Haakpatroon Kussenhoes Believe & Vintage vondst,..


Het haakpatroon `believe kussen` herken je vast nog wel?! M`n laatste project voor het Terdege magazine! Net voor de winter stond dit prachtige haakpatroon in het magazine. Ik was (en ben er) zo blij mee! Het is namelijk een heel werk om een woord in een haakwerk te bewerken en dat dit gelukt was, was voor mij weer een doel bereikt in haakwereld. Believe, een prachtig woord met een mooie inhoud. Bij ons ligt het kussen nog steeds op de stoel in de woonkamer, elke dag, wel een paar keer per dag, kijk ik naar het kussen en lees ik het woord `believe`. Het kussen kreeg voor de foto een speciaal plekje, namelijk op m`n nieuwe aanwinst! 

Wil je het kussen ook haken, het haakpatroon staat in m`n Blogshop, Studio Vestywo
Lees hieronder verder,..

Een poosje geleden zat ik heerlijk in de Ariadne atHome te bladeren en zag ik een stoel met een zelfgemaakt hang/opberggedeelte voor handwerk spulletjes. Ik was op slag verliefd en ging op zoek naar de stoel. Ik bekeek MP van alle kanten en jawel, op de laatste pagina stond DE stoel. Echt precies dezelfde stoel als in de Ariadne, die moest ik hebben. Ik stuurde de verkoopster een mailtje met een prijs en wachten af. Niet echt geduldig, want ik had de stoel in gedachten al gekocht en helemaal wetend waar ik ze neer zou zetten en ermee zou gaan doen. Eind van de middag kreeg ik een berichtje terug van de verkoopster dat ze akkoord was met de prijs en wanneer ik de stoel op kon halen. Ik belde Manlief of hij woensdag met de bus van `t werk naar huis kon komen, dat kon, en mailde de verkoopster terug dat we woensdag op de stoep zouden staan. Diezelfde week was ik een stoel rijker! De stoel zag er echt nog heel mooi uit en ik kreeg twijfels of ik de stoel wel wilde verven. Want ik had het idee om de stoel wit of donkerblauw te gaan verven. In het weekend maakte ik de stoel schoon met een lekker sopje en opnieuw merkte ik op dat het echt een mooie stoel was, sunde om te verven. Ik zette de stoel op m`n creatieve kamertje en genoot ervan. Het blijft kriebelen of ik h`m nou wel of niet moet verven, schuren ga ik h`m sowieso van de zomer, want ietsjepietsje lichter vind ik denk ik wel mooier, maar de kleur van het hout spreekt mij wel aan. Ook mede omdat ik al een donkerblauwe stoel heb geverfd en omdat de wanden/muren wit zijn, denk ik dat de stoel zo mooier uitkomt. Persoonlijk vind ik bruin een heel mooie en warme kleur, dus...je merkt het al! Hihi..ik dup nog even verder!

De stoel is in elk geval super geschikt voor gezellige kussentjes. Van een theedoek (Bunzlau Castle) maakte ik een kussenhoes en daarvoor plaatste ik voor de foto het kussen met `believe`.


Hierboven zijn nog wat foto`s uit de `oude` doos, hihi! Nu ik de stoel zo gezellig op m`n creatieve kamertje heb gezet, mis ik iets van een tafeltje. Daar zocht ik naar op MP, maar ik werd afgeleid tot iets veel leukers. Je weet vast wel dat ik heel wat servies van Bunzlau heb gespaard inmiddels, dit wil ik `mooi` neerzetten. Het lijkt me tof om een soort van meidenkastje (smal kastje, niet te hoog/breed/diep) te verven in ivoorwit en de bovenlaag een parelglans te geven. Ik heb de verf al gezien, ben alleen nog op zoek naar het perfecte kastje. Ik houd MP in de gaten, maar tot nu toe nog geen match gevonden. Heb jij een tip of heb je zelf een oud kastje staan, stuur me gerust een foto met de prijs?!

Kussen `believe` heeft een achterzijde die effen is en aan de zijkanten kwastjes. Krijg je de voorjaarskriebels en wil je nieuwe kussenhoezen haken voor in je woning?! Bestel het haakpatroon in m`n Blogshop, Studio Vestywo en ga aan de slag! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Ohhh wat een prachtig ontwerp kussen. Staat echt leuk op die stoel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, gaaf hΓ©?! Een heerlijk haakproject! Fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Heerlijk toch, om zo op je gemakje met nieuwe items voor in huis bezig te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, zo fijn om daarmee bezig te zijn! Het speuren alleen al is zo leuk! Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Leuke stoel! Ik houd van "kringloopvondsten" (in dit geval MP). Het bruin past goed bij het type stoel.
    Je kussen staat er zo mooi op.
    Heb geen kastje voor je in de aanbieding, maar als ik wat zie, zal ik je tippen.
    Zelf heb ik een oud theekastje in de woonkamer staan met het servies van de opa en oma van mijn man erin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super lief, dankjewel! Ik heb ook gedacht aan een theekastje, maar die zijn ook zo moeilijk te vinden, tenminste wat ik in gedachten heb, hihi! Ik hou er ook echt van, heerlijk om hiermee bezig te zijn! Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!