vrijdag 27 november 2020

TERDEGE: Kussenhoes Believe,..


Afgelopen week kwam het Terdege magazine met daarin m`n 6e ontwerp. Ik vind het nog steeds spannend om te zien dat ik in een magazine mag staan met mijn ontwerpen. Ik haakte een kussenhoes. Bij Terdege werd gevraagd om een kussenhoes met `iets cosy`s voor de koudere dagen`. En wat kan ik dan beter gebruiken dan Cosy garen. Helemaal in stijl bedacht ik een ontwerp en ging ik aan de slag. Ik wilde een tekst in de kussenhoes haken, maar dat ging niet zo makkelijk als ik dacht. Van te voren had ik alles goed uitgewerkt in een schema, maar het kussen werd eerst te groot, daarna vond ik de steken niet mooi in elkaar overlopen en toen, eindelijk..dat was het! Hoe verder de kussenhoes vorderde, hoe blijder ik werd. Ik koos voor de tekst `Believe`, niet zomaar een tekst, hierover vertel ik je later meer in dit blogbericht. Het kussenhoes kreeg een voor- en achterkant die verschillend zijn. Rekening houdend met diegene die niet van teksten in het interieur houden en een meer strakker interieur hebben maakte ik de achterkant effen. De kwastjes die ik bevestigde aan de hoeken was ook nog een heel karwei. Ik wilde eerst gouden kwastjes, dat werd toch wel erg bling, niet passend bij de tekst, vond ik. Ik heb de kleurtjes van het kussen gebruikt en dat staat veel rustiger en zo is het een mooi geheel geworden. 

Benieuwd naar de achterkant van de kussenhoes en waarom ik koos voor de tekst `Believe`?! Lees dan verder,..



Ik gebruikte het garen van Durable , de Cosy Fine versie. Een heerlijk zacht garen, hierdoor is het een heerlijk zacht kussen geworden. De kussenhoes is ook lekker groot, 40x60cm waardoor je er heerlijk mee kunt knuffelen op de bank. Ik ben altijd omringt met kussentjes. Voor de kussenhoes gebruikte ik herfstachtige kleuren. Ik begon in augustus, hartje zomer, toch begon het al te kriebelen om het binnen weer gezellig te maken. Ik ben dol op de kleur bruin, deze wilde ik dan ook graag gebruiken in het kussen. Om het wat feestelijker te maken, gebruikte ik ook Durable Glam in goudkleur (cremΓ©). Zo kun je het kussen ook gezellig neerleggen met de aankomende Feestdagen. De eerste foto van de gekozen bolletjes deelde ik op Insta. Ik legde de bolletjes in een koekjesblik van Bunzlau Castle. In oktober (en daarna) hebben we nog een paar mooie zonnige dagen gehad. Ik maakte hier gebruik van om heerlijk buiten in het zonnetje te haken aan de kussenhoes.

Het woord `Believe` op de kussenhoes koos ik niet zomaar. Ik voelde heel de studieperiode dat God erbij was. Ik mocht geloven dat het goed zou komen. Hij gaf mij de wijsheid en de kracht om dit te mogen doen. Dit heb ik echt zo ervaren door de cijfers die ik gehaald heb. Die zou ik niet in eigen kracht gehaald hebben. Hij was erbij, daar ben ik heel dankbaar voor. De kussenhoes haakte ik aan het einde van de studieperiode, ook het kussen is voor mij een symbool van afsluiting en geloven in God dat het goed zou komen. God bij alles betrekken in wat ik doe. Geloven dat Hij erbij is, elke dag!

Wat betekend het woord `Believe` voor jou?


De achterkant van de kussenhoes is effen, door het gebruik te maken van een speciale steek lijkt het net gebreid, toch is het gehaakt. Van de kussenhoes is een haakpakket gemaakt, deze kun je bestellen bij Terdege in de shop. Klik hier: `Haakpakket Kussenhoes Believe`.

Wat je misschien niet weet is dat ik blogberichten vaak heel wat dagen, soms zelfs weken van te voren schrijf. Vooral met blogberichten waar ik projecten in deel die al weken van te voren ingeleverd worden, zoals bij Terdege. Dit blogbericht schreef ik half oktober en ik wist niet dat het m`n laatste haakontwerp-project zou zijn die ik mocht inleveren bij Terdege. Eind oktober kreeg ik een mailtje van Terdege met de inhoud dat het magazine zich meer op wonen/DIY zou gaan richten. Hierdoor vervallen de haak/brei projecten en dus is het voor mij na dit project, einde Terdege-avontuur. Ik zag het helemaal niet aankomen en was dan ook helemaal verward en verdrietig. Ik baalde zo. Ik had (en heb) het zo naar m`n zin bij de Terdege-familie en ik deed het ontwerpen met zoveel liefde! Toch sluit deze deur in 2021. Ik probeer het los te laten en me te richten op alle mooie haakprojecten die ik mocht inleveren voor in het Terdege magazine. Het was voor mij echt een avontuur. Elk haakontwerp op z`n eigen manier. En oh, wat was ik steeds zenuwachtig wat de lezers ervan zouden vinden. Hihi..maar zulke lieve en leuke reacties mocht ik steeds weer ontvangen, daar ben ik dankbaar voor en dat wil ik vast houden!

Ik ben benieuwd wat je van `Kussenhoes Believe` vind en natuurlijk of je ook aan de slag gaat?! laat je het me weten in een reactie?! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Heel mooi, met die tekst 'believe' er op.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, een heerlijk project, zo blij mee! Fijn weekend en bedankt voor je reactie!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Het kussen is heel mooi.
    En wat een prachtige foto's maakte je ook. Ik houd van mooie foto's op een blog. Dat maakt het compleet.
    Wat jammer dat dit avontuur eindigt. Las het vanmorgen al op IG. Maar waar de ene deur sluit, opent een ander ... daar geloof ik in.
    Zet 'm op. Alvast een fijn weekend gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, heel lief van je! Ik vind het heerlijk om foto`s te maken! Echt m`n ding! Klopt, is ook heel jammer en mooi dat je daarin geloofd. Ik ben benieuwd wat het me brengt! Bedankt voor je reactie en ook een fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Dag Verie, Wat een prachtig ontwerp heb je weer gemaakt! Heel knap, met de ingehaakte tekst. En alles zo mooi gestyled voor de foto's. Ik vind het zo jammer voor je dat jouw Terdege-avontuur stopt. Ik zou mij kunnen voorstellen dat jij je ook heel goed zou kunnen richten op DIY/Wonen, maar daar is mss al iemand anders voor?
    Mooi getuigenis, wat 'believe' voor jou betekent. Voor mij betekent 'believe' ook dat God mijn leven leidt in alles. 'Trust' is daarbij ook heel belangrijk. Geloven heb ik mijn hele leven al gedaan, vertrouwen is gegroeid en daar ben ik heel dankbaar voor. Ik lees uit jouw woorden dat je ook in alles je leven aan Hem toevertrouwt en dan zal Hij de toekomst verder uitwerken.
    Lieve groet, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marijke! Het is een heerlijk project geworden! Het is inderdaad heel erg jammer dat het stopt. De voorpret was altijd al leuk en daarna de spanning hoe het daadwerkelijk in het magazine zou staan. Wat een mooi woord ook, `trust`. Mijn radertjes gaan gelijk werken met dit mooie woord, hihi! Wie weet komt daar ook nog eens een project van. Klopt, ik probeer het steeds weer en dat is niet altijd makkelijk hoor. Ik snap er soms niks van, hihi! Dankjewel voor je open en lieve reactie!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Mooie tekst met bijzondere betekenis. En gelijk ook bijzondere afsluiting.
    Jammer maar toch super dat je het een tijd mocht doen.
    Wie weet komt er weer iets anders op je pad.
    Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, inderdaad! Ik had het niet verwacht toen ik met het kussen bezig was en al een stukje had geschreven op m'n blog dat dit eraan zat te komen. Precies, dat is zeker gebeurd! Fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!