vrijdag 4 december 2020

CROCHET: Feel good haakboek COCOON!

 


Heb jij het nieuwe haakboek al bewonderd?! Het feel good haakboek COCOON!? Een fantastisch boek als je het mij zou vragen. Haakvriendinnetje Janneke (bekend van de Insta: @ge_woonjans) met haar vriendin Laura (bekend van Insta: @dehaakzolder) brainstormde samen een prachtige haakboek in elkaar. En echt niet zomaar één, een echt knus en sfeervol boek. De naam zegt het natuurlijk al, cocoon, wat voor mij staat als warm, sfeervol, gezellig en cosy. Nadat ik het boek in handen kreeg wilde ik gelijk aan de slag met een aantal projecten en dat heb ik dan ook gedaan, hihi! Manlief en ik vonden de #nostalgischeslinger super tof, hier ben ik dan ook fijn mee bezig. Nog een paar weekjes en dan hoop ik 30 te worden! Ik heb m`n lievelingskleurtjes bij elkaar gepakt en ben aan de haak gegaan. Waar ik ook gelijk verliefd op werd zijn de #ontbijttapijtjes. Zoals je ziet op de foto ben ik hier nog mee bezig, bijna klaar. En wat zo leuk is..ik neem altijd de nieuwste haakboeken mee naar m`n Mams, ook zij vond de #ontbijttapijtjes super leuk. Maar..en nu komt het, zij maakt er geen tapijtjes van, zij gaat er een lopertje van maken. Waar ik aan de onderkant begon, begint m`n Mams aan de zijkant en maakt ze hem net zo lang zoals je wilt. Uhm..ik denk dat ik toch het creatieve van m`n Mams heb, hihi! 

Ben je benieuwd wat er nog meer in het feel good haakboek COCOON! staat?! Lees dan verder,..


In het haakboek staan 16 feel good projecten, zo worden ze genoemd en dat zijn ze ook echt. De 16 projecten zijn onderverdeeld in 4 hoofdstukken. Elk hoofdstuk heeft z`n eigen titel gekregen, `Joyfulness`, `Take it slow`, `Yarn yoga` en `Feeling comfy`. Als je dit zo leest dan krijg je toch gelijk zin om in het boek te gaan lezen?! Alleen de titels van de hoofdstukken zijn al COCOON-proef, hihi! Naast de titels van elk hoofdstuk staan er onder de titels verschillende betekenissen. Mij spreekt de titel `Yarn yoga` aan, daaronder staat: ziel, me time, therapeutisch, zen, verwondering, mindfull, ritmische. Woorden die helemaal bij mij passen. Van deze extra`tjes in een boek kan ik enorm genieten. 
Wat mij ook aanspreekt zijn de # die gebruikt worden bij elk project. Elk project heeft een eigen #, die je weer kunt opzoeken op bijvoorbeeld Insta. Zelf doe ik dit ook altijd met zelfontworpen haakprojecten. Het is zo leuk om dit te bewonderen. 

Hieronder op de foto kun je Janneke en Laura in actie zien. Naast dat ze prachtige haakontwerpen gemaakt hebben voor in het feel good haakboek, zijn ze ook aan de slag gegaan met zelf garen verven. Als je Janneke volgt op Insta kun je nog veel meer moois bewonderen rondom garen verven met natuurlijke materialen. Ik heb dit zelf nog nooit gedaan, het lijkt me wel heel leuk, maar ook moeilijk. Wie weet dat ik er toch eens aan moet wagen, hihi!


De bovenstaande tekst staat in het feel good haakboek COCOON! Ik moest h`m fotograferen, is toch super leuk om dit te kunnen zeggen?! Hihi! Het haakboek is uitgegeven bij Forte Creatief, de naam zegt het al, een creatieve uitgever met creatieve ideeën. 

Om het haakpatroon te kunnen uitwerken staat er een duidelijke patroonbeschrijving bij en hier en daar een patroontekening. Ook de garenkeuze wordt benoemd, zodat je zelf aan de slag kunt gaan met jouw favoriete garen. Ik ben begonnen met het #ontbijttapijtje en daarbij staat ook een patroontekening, super handig. Zelfs de kleuren worden uitgewerkt, kortom, het is een super haakboek die je echt moet hebben als je groot haakster ben! 

Mijn TOP 3:
1. #nostalgischeslinger
2. #ontbijttapijtjes
3. #netalsofsokken

Ik ben al bijna klaar met de top 3 om te maken, oeps! Alleen de #netalsofsokken nog, maar dat vind ik ook een heerlijk wintervakantie-project! Ik ben benieuwd of je dit boek al in het huis hebt of dat je het boek gaat bestellen?! Wil je het boek bestellen?! Klik hieronder en bestel!



Ik ben afwezig, ik ben aan het cocoonen! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Echt een leuk boek. Ik heb het al gekocht, maar moet eerst andere dingen af maken van mijzelf. Haha.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi..herkenbaar en heel goed! voor mij werkt dat het beste. Eerst afmaken waar ik mee bezig ben voordat ik aan iets nieuws begin! Geniet van het boek!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Wat een fijne projecten. Het klinkt als een heel mooi boek!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker, echt een aanrader, ook om gezellig te lezen. Er staan mooie dingen in. Aanrader! Heerlijke projecten,..

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Leuk zo'n creatieve moeder (heb ik ook!). Gezellig om samen creatieve ideeen uit te kunnen wisselen.
    Het boek is idd erg mooi.
    Bijna m'n hoofdband af. Daarna wil ik graag aan de nostalgische slinger beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, heel fijn om zo nu en dan samen wat creatiefs te maken! Wat leuk, klinkt goed! Ik ben benieuwd naar jouw versie van de #nostalgischeslinger. Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!