vrijdag 12 februari 2021

DIY: Seizoensboom & Happy Valentine`s Day,..


Het is bijna Valentijnsdag, de dag van de liefde! In dit blogbericht laat ik zien hoe je zelf heerlijk aan de slag kunt gaan met hartjes! Ik ben zelf dol op hartjes, dus haakte ik er gezellig op los. In dit blogbericht heb ik de seizoensboom er weer bij gepakt. Vorig jaar maakte ik deze om bij een seizoen of thema iets leuks te bedenken en te maken en dit te delen in een blogbericht. Dit keer een boom vol met hartjes. 

M`n nichtje was een poosje geleden bij mij en die zag de hartjes liggen, zij zag er een broche in en dat vond ik zo`n tof idee. Ik ben gaan zoeken naar mini speldjes en bevestigde deze achterop de hartjes. Super simpel en het resultaat is zo gaaf! Weetje wat nog leuker is? Stuur dit hartje op een mooie kaart naar een lief persoon! Je weet vast wel waar ik o.a. een broche-hartje naartoe verstuurd heb?!

Benieuwd naar de stap-voor-stap foto`s?! Klik dan verder,..


Ik maakte nog een foto van me en de hartjes inwording en zag dit te leuke bordje van Bunzlau waarop ik de hartjes echt geweldig tof vind staan. Ik krijg helemaal zin in de zomer van dit plaatje! Het bordje is trouwens een nieuw decor van Bunzlau, de Sea Star. Wil je nog meer zien?! Neem dan zeker een kijkje op de website van Bunzlau Castle!

Om de hartjes te maken dook ik in bwolletjesbak. Inmiddels een bak die best wel uitpuilt met alle mooie projecten die ik mocht maken afgelopen jaren. Heel dankbaar voor. Ik wilde graag een licht hartje met een sprankeltje. Eerst koos ik de gouden versie van de Durable Glam, ook heel tof, maar toch won de witte versie het, vooral door het suptiele glittertje wat erdoor verwerkt is. Wil je liever een rood hartje of een ander kleurtje? De kleurkeuze voor de Durable Glam is groot, neem een kijkje op de website van Durable en kies je kleurtje! Ik ben benieuwd welke kleur jouw favoriet is?!

Wil je geen hartjes haken?! Geen probleem! Neem een stukje klei en maak hiervan hartjes. Laat ze goed opdrogen, verf ze eventueel in gewenste kleur en plak deze in de seizoensboom of maak er een speldje achterop vast. Strooi er eventueel wat glitters overheen voor het sprankeltje!

Ook geen zin in?! Neem dan een stukje papier en knip met de schaar verschillende hartjes. Het leuke is om de hartjes dubbel te vouwen en op de vouwrand een druppeltje lijm te bevestigen en deze op te hangen in de seizoensboom. Het is nog vroeg, maar zo lijkt het net of er vlinders in de boom zitten. Super tof toch?! 

Deze ideeën zijn geweldig leuk om de klas te organiseren, lieve juf (en meester) neem deze ideeën mee en laat mij zien hoe het resultaat geworden is! Ik ben heel benieuwd! Wie weet kunnen we elkaar inspireren?!



HAAKPATROON HARTJE:
Wat heb je nodig:
✂ Garen (Durable Glam)  ✂ Haaknaald 3,5mm  ✂ Schaar

Aan de slag:
Haak een magische ring met 3 vasten
Toer 1: Haak in elke steek 2 vasten  (6)
Toer 2: Haak 6 vasten (waarschijnlijk doordat het wat gepriegel is zit je werk nog binnenste buiten, na deze toer is het fijn om deze terug te draaien en zo verder te haken.)
Toer 3: Haak 1 vaste, haak in de volgende steek 2 vasten  (9)
Toer 4: Haak 2 vasten, haak in de volgende steek 2 vasten  (12)
Toer 5-7 zijn de linker- en rechterzijde van het hartje, vandaar dat je deze 2x moet haken, links en rechts)
Toer 5: Haak 5 vasten, (tel 5 vasten terug) haak 1 vasten aan de andere zijde  (6)
Toer 6-7: Haak 6 vasten
Toer 8: Sla 1 steek over, haak een vaste, sla 1 steek over, haak een halve vaste
Hecht af.
Toer 5: Hecht aan, haak 6 vasten
Toer 6-7: Haak 6 vasten
Toer 8: Sla 1 steek over, haak een vaste, sla 1 steek over, haak een halve vaste
Hecht af.


DIY SEIZOENSBOOM MET HARTJES:
Wat heb je nodig:
✂ Seizoensboom (klik: Aan de slag)  ✂ Hartjes  ✂ Plakband/sterke lijm

Aan de slag:
Neem een stukje plakband en vouw de uiteinde naar elkaar toe. Plak ze vast aan elkaar. Plak het plakbandje op de achterzijde van een hartje en plak deze in de seizoensboom. (Op sommige delen van de seizoensboom blijft het plakband niet vast zitten, hier gebruikte ik een drupje sterke lijm (let wel op, doe dit niet teveel, want zodra je de hartjes er weer uit haalt, blijf je de lijmresten zien)


DIY SPELDJE HARTJE:
Wat heb je nodig:
✂ Hartjes  ✂ Speldjes 

Aan de slag:
Neem een hartje en een speldje en duw de achterkant van het speldje door een opening, gelijk duw je de achterkant van het speldje door een volgende opening naar buiten. Het speldje zit zo vast aan het hartje.


Ik ben heel benieuwd of je ook zo heerlijk aan de slag gaat met hartjes zoals ik deed. Stuur me gerust een foto van jouw creatie, ik ben heel benieuwd! 

Ik wens je een fijne valentijnsdag!

Lieve-Groetjes, 
Verie

10 opmerkingen:

  1. Schattige hartjes , je kunt er niet genoeg mee strooien!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk idee weer van jou voor Valentijnsdag, wie weet waag ik mij eraan? Leuk jurkje heb je trouwens aan op de 1e foto. En dat nieuwe bunzlau ook niet te versmaden toch.
    Happy Valentines-Day

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, heerlijk fröbelen en niet alleen voor Valentijnsdag, daarna zijn ze ook nog super leuk om te gebruiken!

      Dankje, het jurkje is van Lizalau, zit ook heerlijk!

      Oh..echt! Bunzlau is zo leuk en de Sea Star brengt je al even in zomerse sferen!

      Fijne dag en liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Heel leuk zijn deze hartjes. De liefde spat eraf!
    Op dit moment andere haaksels en breisels op de pen staan. Maar ga ze zeker onthouden.
    Dat bordje met de zeesterren (en jouw hartjes erop) ... prachtig!
    Goed weekend. Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Heerlijk om mee bezig te zijn en ze zijn leuk om cadeau te geven met een speldje erachter! Fijn weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. leuk hartjes zijn en blijven altijd leuk!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Echt hè, voor mij altijd favoriet! Fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Wat een leuk idee Verie, dankjewel voor het delen van het patroon! Jaren geleden heb ik heel veel hartjes gehaakt, voor een workshop tashangers maken voor kinderen. Daar zijn deze ook leuk voor. Mijn favoriete kleurtje Durable Glam garen, moeilijk te zeggen! Ik hou van kleurtjes en combineer ze graag. Maar een wit hartje, zoals jij gemaakt hebt, is ook erg leuk. Het staat zo mooi op je juri. Het is ook een leuk idee als corsage voor de gasten van een bruiloft!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een heel tof idee, Marijke, om ze te gebruiken als corsages voor een bruiloft! Gelukkig is de kleurkeuze groot, er zit vast een kleurtje voor je tussen of je haakt ze juist in verschillende kleuren! Dank voor je gezellige reactie! Fijne avond!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!