vrijdag 4 september 2020

TERDEGE: Macramé Bag,..


Het eerste blogbericht na de zomervakantie, yeah, weer zo`n zin in om te bloggen! En ik begin gelijk met een leuk blogbericht, een nieuw ontwerp, namelijk een tas! Voor het Terdege magazine mocht ik een `stoere tas` ontwerpen en dit is het resultaat geworden! Ik ben er zelf heel blij mee. De franjes die je aan de tas ziet, kun je ook weglaten, dan is het een wat strakker model, ook super tof! De tas haakte ik met macramé garen, ik wist niet of je hier ook mee kon haken of alleen macrameeën zoals de naam van het garen zegt. Je kunt er super goed mee haken, het is wel wat zwaarder, maar het resultaat is daardoor heel mooi en fijn stevig. Ik vind het geslaagd en heb alweer meer ideeën om te gaan haken met macramé garen. Het garen bestelde ik bij Durable en ook het printbandje kun je daar bestellen. Vraag me gerust naar de link. Het printbandje op de schouderband, maakt het helemaal af, vind je niet?! Ik gebruikte een printbandje met een giraffe-print, ooit m`n lievelingsdier. Nog steeds vind ik het een prachtig dier met z`n lange nek!

Afgelopen dinsdagmiddag plofte het Terdege magazine op de deurmat en ik was zoooo benieuwd! De vormgeving zou heel anders zijn en ik ben zooo blij hiermee! Wauw! Echt geweldig, zo tof gedaan! Ben je ook benieuwd geworden hoe de `stoere tas` in het Terdege magazine gepubliceerd staat?! Lees dan verder..


En..hoe vind je het gepubliceerd?! Gaaf hé?!

In de zomervakantie haakte ik niet heel veel. Het was zoo warm, heerlijk hoor, want dit gaf het echt vakantiegevoel. We hebben wat klusjes in en om huis gedaan, zijn wezen varen, picknicken, fietsen en nog veel meer. Ik ben helemaal opgeladen en had ook weer zin om aan het werk te gaan. De eerste dag werken was dan ook weer fijn. Het ritme zit er weer in en dat is maar goed ook, want er komt een drukke maand aan. Want..ik schreef voor de zomervakantie dat het nog even kon duren dat ik bericht zou krijgen wanneer ik examen mag doen voor de afronding van m`n studie. Een week later hoorde ik wanneer ik dit kon gaan doen, begin oktober hoop ik praktijkexamen te mogen doen en hoor ik ook of ik geslaagd ben. Zo spannend, maar ik heb er super veel zin in. Ik houd je op de hoogte, want hopelijk mag en kan ik half oktober de vlag hijsen! 


Voor de vakantie maakte ik de `macramé bag` af en zoals je ziet deed ik dit heerlijk in het zonnetje buiten aan de picknicktafel. Zo fijn! We hebben een heerlijke tuin en daar zit ik dan ook graag. Of in de herfst/winter in de vensterbank voor het raam in het zonnetje. We hebben best wel een brede vensterbank en ik heb daar expres niet teveel in gezet, zodat je er zo een kussentje in kan leggen en heerlijk kan genieten van het zonnetje, zo fijn!

Wil je aan de slag met dit toffe haakpatroon?! Terdege stelde, samen met Durable, een haakpakket samen met de bollen garen en het printbandje. Bestellen kan hier: Vestywo Haakpakket Macramé Bag. Je kunt kiezen om de `Macramé Bag` in de kleur Linen te haken of in het Zwart. Wat is jouw favoriet?! 
Neem een kijkje in m`n Blogshop, Studio Vestywo voor nog meer haakpatronen!

Ik ben benieuwd wat je van de `stoere tas / macramé bag` vind, laat je het me weten in een reactie?!

*Aanvulling op het haakpatroon uit het Terdege Magazine: Toer 6 moet zijn 5 vasten, toer 7, 6 vasten, toer 8, 7 vasten, toer 9, 8 vasten, toer 10, 9 vasten, toer 11, 10 vasten en toer 12, 11 vasten.
Het printband (Oaki Doki Animal band) is te koop bij een verkooppunt in de buurt, bekijk HIER een verkooppunt bij jou in de buurt. Het artikelnummer is: 017.1220 in de kleur 12045.*

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

14 opmerkingen:

  1. Ha Verie wat leuk, gister dacht ik nog ze zou toch na de vakantie wel weer gaan bloggen? En jahoor daar is ze weer. Wat een geweldig leuk ontwerp, ziet er top uit in het tijdschrift. Zet 'm op de laatste maandjes voor je opleiding, dat komt vast goed. Ben natuurlijk ook heel benieuwd wat je in de vakantie hebt gedaan, bergen geweest?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Coby! Je bent zo betrokken, zo leuk om steeds weer te merken! Dankjewel! Het ontwerp is zo tof geworden en inderdaad de vormgeving ook! Zo blij mee! De laatste loodjes voor de opleiding, hihi..zo voelt het wel! Gister weer begonnen met stage, ook zo fijn en heerlijk om met de kinderen bezig te zijn. We zijn fijn thuis gebleven deze vakantie, geen bergen dit keer gezien! ;) Wie weet van de wintervakantie, maar we moeten zien hoe alles loopt! Dank voor je gezellige reactie!

      Fijne dag!
      lIefs, Verie

      Verwijderen
  2. Leuk patroon. Ik liep van de week bij de wibra en de zeeman, beide hebben nu ook macrame garen in het assortiment, me5 een stuk meer kleuren. Ik had de terdege toen al gelezen en vroeg me eigenlijk af of dat hetzelfde soort garen zou zijn. En of de tas, met aanpassingen aan de lengte van de band, wat voor mijn dochter van 5 zou zijn. Bijv om mee te nemen naar de kerk. Omdat ik niet wist hoeveel garen ik dan nodig zou hebben, het maar niet meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een super tof idee! De tas is zeker zo aan te passen dat het voor kinderen ook leuk is om te gebruiken. Ik heb gekeken bij de Zeeman op de website en ik denk dat het garen redelijk overeenkomt. Je hebt niet veel nodig, dus het proberen waard, toch?! Ik zie graag een foto wanneer het gelukt is, zo benieuwd!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Een prachtige tas heb je ontworpen. Het patroon ziet er ook zo mooi uit in Terdege, past helemaal bij jou.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, echt een compliment en ja, 'k ben zo blij met het eindresultaat in de Terdege! Het is een heerlijk project!

      Fijne avond!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Carolien pennings21 september, 2020

    Hoi,
    Leuk ontwerp!
    Ik ben hem ook aan het maken, maar loop vast bij toer 6 kom elke keer niet uit.
    Staat er mischien een typ fout in?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Carolien! Ik heb je e-mailtje inmiddels beantwoord! Inderdaad een typefout, zo balen! Ik pas het aan!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Zie dat het foutje al genoemd is. Mijn moeder kwam zaterdag en die snapte er niets meer van. Heb hem helemaal uit moeten trekken en weer op weg geholpen. Ze stond op het punt hem in de hoek te gooien..

    Nog even een andere vraag, dat printband. Ik ben aan het Google, maar kreeg geen resultaat. Is er ook een andere naam voor?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Maria, klopt, `k werd erop geattendeerd! Wat vervelend voor je moeder, hopelijk heeft ze de tas nog niet in de hoek gegooid en is ze weer enthousiast aan de haak gegaan?! Ik heb het voor je opgezocht en ook dit staat vanaf nu in de beschrijving. Het printband is te koop bij een verkooppunt in de buurt (voor de link, zie het blogbericht onderaan), ook het artikelnummer en de kleur heb ik erbij geschreven. Wie weet zie je een andere die je leuk vind of beter bij je past! Er zijn verschillende printbandjes! Heel veel succes, ik ben reuze benieuwd naar jouw versie van de Macramé Bag.

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  6. Ik ben begonnen met de tas, maar bij mij wordt het heel fijn. Welke dikte haaknaald heb je zelf gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, Marleen! In het haakpatroon bij `benodigdheden` staat welke haaknaald ik gebruikt heb. Waarschijnlijk heb je dunner garen gebruikt, waardoor het kleiner/fijner uitvalt. Wie weet helpt een dubbele draad al voor een steviger effect. Ik ben benieuwd, laat je het me weten of het gelukt is?!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je reactie Verie! Mijn schoonmoeder is dan blijkbaar een pagina vergeten bij het doorsturen :) Ik ga haar vragen of ze de Terdege nog heeft liggen. Dank je!

      Verwijderen
    3. Super, dat zou ik inderdaad doen! Heel veel haakplezier en een fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!