vrijdag 24 juli 2020

CROCHET: Happy Fish Game & Zomerstop,..


Het laatste blogbericht voor de zomervakantie! Heerlijk om een paar dagen rust te nemen en heel veel inspiratie op te doen voor na de zomervakantie. Stiekem heb ik al heel wat ideeën hoor en zou ik zo door kunnen gaan, maar ik merk dat ik het ook fijn vind om niet te denken aan schrijfsels, foto`s en haakpatronen, hihi! In dit blogbericht geef ik je een fantastische haakpatroon mee om eventueel in de zomervakantie mee aan de slag te kunnen gaan. Ik maakte dit haakpatroon, het spel voor een opdracht voor school. Ik volg de opleiding Pedagogische Medewerker en eigenlijk zou ik 4 juli jl. afgestudeerd zijn. Nu ben ik een heel eind, maar door het coronavirus loopt het anders als gepland en staan er nog 2 praktijkopdrachten open en het praktijkexamen. Ik heb alles bij school liggen, maar ze zijn zo druk om iedereen naar het zin te maken, dat het waarschijnlijk nog wel even duurt voordat ik de opdrachten en het examen af kan leggen. Heel spannend vind ik het, aangezien ik vanaf maart geen stage meer loop en dus na de zomervakantie met `nieuwe` kindjes aan de slag mag gaan die ook weer aan mij moeten wennen. Het komt vast goed!


Weer terug naar de schoolopdracht, als keuzedeel naast de opleiding, wat trouwens wel verplicht is, koos ik voor Expressief talent. Een keuzedeel die mij direct aansprak aan het begin van de opleiding. Het houd in dat je je creatief talent gaan ontwikkelen en daarmee gaat experimenteren. Echt een super tof keuzedeel, dus..staat deze ook op jou lijst?! Ik zeg doen! Hihi! Ik maakte verschillende opdrachten en schreef verslagen. Ivm met het coronavirus moest dit allemaal digitaal ingezonden per video. Dus, extra, maar o zo leuk werk! Ik was me er toch druk mee, hihi! O.a. het vissenspel maakte ik. Ik haakte drie vissen, één kleine en twee grote. Ze zijn allemaal naar hetzelfde patroon gehaakt, alleen met verschillende garen en haaknaalden. Zo tof hoe dat anders uit kan pakken. De vissen hebben een magneetje in hun bekje zodat ze met de hengel, waar ook een magneetje in zit, kunnen op gehengeld worden. Ik kreeg voor deze opdracht het cijfer 10, hihi!


En zo ging ik aan de slag, heerlijk buiten in het zonnetje aan de picknicktafel. Ik nam het favoriete notitieboekje van Bunzlau Castle erbij. Wist je dat zij een nieuwe lijn hebben ontworpen met notitieboekjes? In verschillende maten en stijlen. Neem een kijkje op hun site en bestel! Ze zijn reuze handig en ook nog eens mooi, zowel van buiten als van binnen!

Deze toffe school-opdracht is niet alleen leuk om `zomaar` te maken. Ik maakte de opdracht met de achterliggende gedachte om dit project mee te kunnen nemen naar strakjes m`n eigen klasje, hopelijk vinden de kinderen het net zo leuk als de juf! Kunnen we samen vissen vangen! Nu al zin in! Hihi..

Ik heb altijd een mandje waarin ik m`n haakproject in opberg. Ik vind dat zo handig omdat je direct alles bij de hand hebt en het niet overal slingert. Ook is het voor mij overzichtelijk waar ik mee bezig ben. Nu zoek ik nog leuke mandjes zoals hierboven staat, het liefst in het taupe of eucalyptus, heb jij een tip waar ik deze kan vinden?! 


Zoals ik al schreef is dit een gratis haakpatroon. Alleen ga ik het nu toch een beetje anders doen. Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik merk dat mijn gratis haakpatronen worden gemaakt en daarna in grote oplage wordt verkocht op bijvoorbeeld een markt. Ik weet niet of ik dat kan zeggen, maar dit is echt NIET de bedoeling. Ik schrijf met heel veel liefde haakpatronen voor persoonlijk gebruik, niet om hiervan `rond` te komen. Ik hoop dat je het een beetje begrijpt als je je aangesproken voelt, dat er heel veel liefde, tijd en aandacht in een haakpatroon zit. Dit stel ik niet zomaar samen en komt ook niet uit mijn handen floepen! Daarom heb ik besloten om `grote` gratis haakpatronen toch via m`n Blogshop, Studio Vestywo te laten gaan. Je kunt het gratis haakpatroon daar bestellen door mij een e-mail te sturen (vestywo@hotmail.com). Je ontvangt het gratis haakpatroon dan in je mailbox als PDF-bestand. 

Voor diegene die zich niet aangesproken voelen en genieten van de haakpatronen die ik maak, daarvoor wil ik je hartelijk bedanken! Juist door deze enthousiasme maakt het dat ik steeds opnieuw wat wil gaan ontwerpen. Ik word daar zo blij van! Dus, zoek je nog een tof haakpatroon voor in de zomervakantie? Neem dan zeker een kijkje in m`n Blogshop, Studio Vestywo! Er is voor ieder wat wils. De mooiste en overzichtelijkste versie om de Blogshop te bewonderen is op de laptop!

Ik wens je een heel fijne zomervakantie en ik hoop je daarna weer te mogen inspireren!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Geniet lekker van je rust, ws ga je deze zomer net als velen ook niet naar het buitenland. Dus zal ik foto's van de bergen wel missen. De rest van je opleiding komt wel goed. Tot snel na de vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hhihi...oh..ja, nee wij blijven echt thuis! Waarschijnlijk dagjes weg en fijn thuis zijn! Je maakt me wel lekker hoor met de bergen, wie weet van de winter weer! (Stiekem nu al zin in, hihi). Lief van je, ik heb de opleiding voor nu `even` geparkeerd en hoop deze weer op te pakken als m`n vakantie voorbij is. Tot na de vakantie op het blog..

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Wat leuk! Ik denk dat ik in mijn klas ook een wel iets met dit idee kan... Bedankt voor je inspiratie! Ik hoop dat je straks een eigen klasje mag hebben: leuk voor jou, maar ook voor de kids. Zo'n enthousiaste en creatieve juf, lijkt me fantastisch! Geniet van je vakantie. Echt fijn, even rust na al die "corona-veranderingen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lief berichtje, dankjewel! Leuk dat ik je mag inspireren om ermee aan de slag te gaan met `jouw` klasje. Nou, echt hé?! Ik ben er helemaal aan toe. Fijne vakantie!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat een tof haakpatroon (en ik begrijp wel dat je ze per mail wil gaan versturen). Met je opleiding gaat het vast goed komen! Ik wens je in ieder geval eerst een hele fijne vakantie. Geniet ervan. XxX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat hoop ik ook! Fijn dat je het begrijpt, vond best lastig om deze keus te maken. Nog 1 dienst en dan heb ik vakantie, zo'n zin in!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!