vrijdag 17 juli 2020

TERDEGE: Happy Bee Deken (CAL / Deel 3),..


Alweer het laatste deel van de Happy Bee Deken CAL2020! Ik heb zo enorm genoten van je reacties, berichten, foto`s die ik mocht bewonderen. Echt super, super tof! Het laatste deel zijn de randen om de blokken en de afwerking. Bij de afwerking heb ik honingdruppels gebruikt, ik wilde super graag langs de imker voor een toffe shoot met de Happy Bee Deken. Doordat ik de haakpatronen al vroeg moest inleveren (begin april) en dit in de corona-periode was, kon mijn idee niet doorgaan. Hierdoor heb ik niet veel verschillende shoots kunnen maken met de Happy Bee Deken. Al met al, ik vind het een fantastische ervaring en ik heb geleerd, goed, is goed genoeg! Hihi, dan maar een paar dezelfde foto`s gebruiken! Hierboven zie je mij op de grond zitten met de deken half op schoot om alle blokken aan elkaar te haken. Ik denk dat dit wel echt mij typeert, al hakend op de grond. Dat is wat ik namelijk het liefste doe! Hihi! En weetje waar ik ook zo van kan genieten bij de Happy Bee Deken? De rand, waarmee de blokken aan elkaar vast gemaakt zijn. Ik wilde dit aan elkaar naaien, nadat ik 1 rand gedaan had, vond ik dit helemaal niet mooi. Ik had wat in gedachten, maar hoe kreeg ik dat voor elkaar?! Ik pakte toch de haaknaald erbij en begon aan de verkeerde kanten te haken, de blokken tegen elkaar aan en wat er toen gebeurde?! Ik denk dat ik wel 50x naar beneden ben gegaan om te vragen of Manlief weer wilde komen kijken, hihi! Als iets lukt, kan ik daar echt onwijs blij mee zijn en zo reageren, hihi! Dat was nou precies wat ik wilde en wat ik in m`n hoofd had, een strak `trappetje` om de blokken aan elkaar te maken. En weetje met wat ik dat gedaan heb? Een simpele vaste, hihi! Soms moet je niet moeilijk denken en is het simpelste PRACHTIG!!


Dinsdagmiddag plofte het Terdege magazine op de deurmat. En hieronder kun je bewonderen hoe dit eruit zag, zo leuk en zo mooi met zo`n grote foto op de eerste pagina! Zo kun je goed zien hoe de deken er uit komt te zien met het eindresultaat! 


Voor de foto gebruikte ik een mokje van Bunzlau Castle, echt favoriet hier, met de stipjes! Je kunt ze zelfs gebruiken om bloemetjes uit een veldboeket te laten shinen! 

Hieronder een foto hoe ik de deken steeds overal mee naar toe nam en verplaatste, in een canvas tas. Ik legde het tasje een keer zomaar ergens neer met een mooie witte ondergrond en moest een plaatje maken. Dat zag er heel tof uit. En zie je de haaknaald met panterprint?! Handmade gemaakt en haak super fijn!


Ik heb verschillende versies van de Happy Bee Deken voorbij zien komen en het leek me leuk om na de zomervakantie hiervan een speciaal blogbericht te maken. Vind jij het leuk om met je foto(s) in dit blogbericht te komen, met je naam uiteraard (of zonder als je dat wilt)?! Stuur mij dan een email, vestywo@hotmail.com met je naam + foto(s). Je krijgt bericht wanneer de foto(s) gebruikt worden en wanneer het bericht online staat. En ben je nog niet begonnen, maar wil je wel graag mee doen?! Stuur je foto(s) van de deken in-de-maak, ook dit vind ik leuk om te publiceren! 

Ben je enthousiast geworden en wil je beginnen met de deken?! Dat kan ook! Ik mocht 4! haakpakketten samenstellen, deze kun je hier bewonderen: Terdege haakpakket!

Ik heb genoten van dit prachtige avontuur en hopelijk jij ook?! Laat het me weten wat jij het leukste vond en wat je eventueel wel zou willen voor een volgende CAL?!

*Aanvulling op het haakpatroon uit het Terdege Magazine: Bij de rand haken, zorg je ervoor dat je bij toer 1 stopt in een hoek of weer aanhecht in een hoek voor toer 2. Toer 2 begin je in de 2e steek vanaf de hoek. Het stokje navy komt namelijk precies op het stokje van het blok. Het 3e stokje vanaf de hoek.*

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Je kleur gebruik is toch ook zo leuk Verie, super weer dit haakpatroon. Sfeervol gefotografeerd!
    Jammer dat de fair dit jaar niet doorgaat he.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een lieve complimenten! Enerzijds jammer, was inderdaad super leuk geweest, anderzijds vind ik het ook goed zo! Een beetje op adem komen!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Ik ben bijna klaar met de blokken haken. Maar kon niet verder omdat de acryl die ik gebruik tijdelijk niet op voorraad was..maar ik heb een vraagje. Voor de 2 persoonsdeken leg je 6 blokken naast elkaar denk ik. Ik moet nu nog 3 bijenlapjes haken en als die af zijn nog 6 omhaken met rand

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk dat je aan de Happy Bee Deken begonnen ben. Ik ben nu al benieuwd! Volgens mij is het bericht niet helemaal afgerond, wat is je vraag precies?! Je mag mij ook een e-mail sturen (vestywo@hotmail.com).

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!