vrijdag 11 september 2020

CROCHET: Geitje uit het boek Pica Pau,..


Het 2e deel van het boek Pica Pau is uit en opnieuw vertaald naar het Nederlands. Ik ben er reuze blij mee, want deze boeken zijn echt mijn favoriet! De haakpatronen die erin staan zijn stuk voor stuk uniek. In het tweede deel zijn er verschillende haaksteken toegevoegd en zelfs wat borduursels. Opnieuw een aanrader dus! Maar ja, als je het boek dan in huis hebt en moet kiezen welk patroon je eerst gaat maken, is dat best lastig! Wat een toffe haakpatronen staan er in het tweede deel van Pica Pau. De schildpad is ook echt mijn favoriet en gaat er zeker nog eens komen. Om te beginnen heb ik gekozen voor het geitje en ik wist ook gelijk voor wie deze moest worden. Mijn broertje werkt op een bedrijf met veel geiten en hij was bijna jarig. Een top combi voor een verjaardagscadeau, dacht ik zo! Naast dat hij nog wat bruikbaars gekregen heeft hoor! Hihi! Dat ik later zag dat dit haakpatroon maar liefst 3 sterren had, nam ik voor lief. En ja, ik heb het geweten, het was echt een haakpatroon waar ik goed m`n hoofd bij moest houden! Een echte uitdaging dus! Super tof!


Benieuwd naar nog meer foto`s?! Lees dan verder,..



Als ik eenmaal begin aan zo`n leuk project kan ik niet meer stoppen! Al snel was het kopje klaar en ik legde hem in het kratje waar ik alles in stop voor een bepaald haakproject. Nadat ik het kratje op wilde pakken, zag ik het cutie kopje en moest een foto nemen. Ook kon ik het niet laten om deze te delen op Insta. Gelukkig reageerde Broertjelief niet, hihi! Niet veel later was de rest ook klaar. Het geitje heeft zelfs een staart die door het tuinbroekje heen piept! Zo schattig! Ik gebruikte m`n favoriete kleurtjes wit, taupe, donkerblauw en lichtblauw. Het tuinbroekje wilde ik op een overal laten lijken, vandaar dat ik een lichtblauw bovenstukje gemaakt heb (in het boekje is deze geel). Sowieso vind ik het super leuk om met deze haakpatronen eigen kleurtjes te kiezen. 

Welke kleuren zijn jou favoriet?


Op de foto links zie je mij heerlijk in de tuin aan de haak! Afgelopen week was het opnieuw zulk mooi weer, echt genieten hé?! Zondagmorgen op de fiets naar het werk en zulke mooie foto`s gemaakt met de zonnestralen tussen de bomen door en het mist als een sluier op het land. Geweldig, het is een moment opname, maar het kan me heel gelukkig maken.

Op de foto rechts zie je het staartje door het tuinpakje heen piepen, schattig hé?! Echt de details vind ik zo leuk in de boeken van Pica Pau. Daarom spreekt het mij zo aan! Ik ben benieuwd of je ook de boeken van Pica Pau kent en of je deel 2 al in huis hebt?! 


Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuke variatie, heel tof in deze kleuren.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuk cadeautje, zó toepasselijk! Knap gehaakt trouwens! Ik vind jouw kleuren wel heel mooi. Zelf kies ik vaak voor okergeel, die kleur blijft al een tijdje favoriet bij mij. Wat mooi hè, de natuur in dat najaarslicht 's morgens vroeg. Ik begrijp je wel, ik voel me dan ook vaak echt diep gelukkig als ik zoiets moois zie. En dankbaar! Geniet van het weekend (als je niet hoeft te werken) en lieve groetjes van Marjet!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Marjet! Ik was afgelopen weekend vrij, kon genieten van het zonnetje en 2 fijne (kerk)diensten online. Prachtig is de natuur, strakjes helemaal wanneer de bladeren gaan verkleuren en hier en daar een paddenstoel met rood en witte stippen omhoog piept. Zo mooi! Ik gebruik idd m'n eigen kleurtjes graag. Okergeel is heel mooi, maar 'k krijg de kleur niet goed op beeld, wordt snel hard, vind ik! Een heerlijk cadeautje was het om te geven!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat is 'ie leuk!
    Je hebt heel mooie kleuren gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ilse! Fijn eigen kleurtjes, dan word een project ook echt van jezelf hè?! Ik ben blij met het eindresultaat!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!