vrijdag 7 december 2018

CROCHET: Christmas Sparkle Bag & Christmas Special `Alzheimer Nederland`,..


Nog een paar weekjes en dan is het Kerst. Afgelopen zondag mochten we 1e Advent gedenken en daarbij maakte ik een kaarsenstandaard `gezellig`. Deze kun je in dit blogbericht bewonderen met een link naar de DIY van vorig jaar. Deze week bedacht ik iets nieuws, namelijk een nieuw label! Het label kreeg de naam `Christmas Special`. Het lijkt me tof om elk jaar haakpatronen te bundelen in een `bundeltje Kerst-geluk` waar ik een bedrag voor vraag en waarvan 1,- naar een goed doel gaat. Hoe en wat lees je verder in dit blogbericht! En ik maakte een Christmas Sparkle Bag met haakgaren en benodigdheden van Hobbii. Het tasje is echt super leuk en mooi geworden. Ik had al een crΓ¨me-kleurig tasje, maar hier paste echt net m`n foon in. Ik wilde het tasje ietsjes groter maken zodat m`n foon er goed in kon en dat kan ze nu, heerlijk! Ik ben er echt super blij mee en laat je hier het resultaat zien. 


Het tasje is gemaakt van Baby Merino garen van Hobbii, echt mega zacht en heerlijk garen om mee te haken. Ik heb volgens mij nog nooit zulk zacht garen gevoeld. Zo fijn! De naam zegt het natuurlijk al `baby`, maar het is echt super lief en zacht garen. Een dikke aanrader! Ik gebruikte voor dit tasje 2 bollen tegelijkertijd. Ik wilde graag een stevig tasje die, als je de klep open doet niet gelijk weer terug valt en dat is gelukt. Aan de binnenzijde van het tasje heb ik met vilt een voering gemaakt, zo is het tasje nog steviger, op zich had het niet gehoeven, maar ik had het al besteld en in m`n hoofd, dushja! 

Het tasje heeft een prachtige schouderband van zwart leer met bronze/gouden afwerking. Ook de magneetsluiting op/in de klep van het tasje is van goud en de afwerking met de prachtige gouden knoop is echt een eyeceatcher! Soms vind ik de schouderband niet altijd praktisch, daarom bestelde ik ook een clutch-band, echt heel handig! En helemaal leuk, ze is te verkrijgen in verschillende kleuren en deze matcht weer heel goed bij de schouderband.


Het gouden bolletje doet het `m hΓ©?! Ik maakte met een pompom-maker een gouden pompom en bevestigde deze aan de zijkant van het tasje. Hierboven zie je nog dat ik de binnenzijde gevoerd heb met vilt en dat ik deze met kleine steekjes vastgezet heb met de hand. Ik durfde het niet zo goed met de naaimachine te doen. Het haakpatroon heb ik uitgewerkt en is weer te bestellen in de shop. Het haakpatroon is te verkrijgen als PDF-bestand. Klik hieronder op de button om naar m`n shop te gaan. 


Wil je het haakpatroon graag thuis ontvangen?! Dan heb ik een leuke verassing voor je! Ik heb namelijk van m`n 3 beste haakpatronen van afgelopen jaar een bundeltje gemaakt en dit heb ik de CHRISTMAS SPECIAL genoemd. De 3 haakpatronen zijn verkrijgbaar in de shop, als je de stappen volgt die ik daar uitleg hoe je een haakpatroon bestelt krijg je deze keer GEEN PDF-bestand in je mailbox, maar fijn een `bundeltje Kerst-geluk` thuisgestuurd. Hoe leuk is dat?! De 3 haakpatronen zijn samen 3,95 en worden op wit A4papier gedrukt, gezellig ingepakt en met veel liefde verstuurd! En dat niet alleen, je steunt met dit `bundeltje Kerst-geluk` gelijk een goed doel. Voor dit jaar heb ik gekozen voor `Alzheimer Nederland`. Zelf werk ik in op een zorgboerderij met dementerende, hierdoor weet ik een klein beetje wat deze mensen doormaken, samen met hun dierbare. Wist je dat 1 op de 5 mensen een vorm van dementie krijgt, niet echt opbeurend, vind je wel?! Daarom is onderzoek nodig, door dit doel te steunen wordt dit mogelijk gemaakt. Daarnaast steun je gelijk de ondersteuning voor diegene met dementie en hun naaste. Van elk `bundeltje Kerst-geluk` gaat er 1,- naar Alzheimer Nederland. Ik hoop dat je mee wilt steunen! Voor diegene waar dit een tastbaar-onderwerp voor is, wens ik je heel veel sterkte en kracht!


Ben je enthousiast geworden en vind je het leuk om de haakpatronen thuis te ontvangen voor een kleine prijs, klik dan hieronder op de button en bestel (let wel, de Christmas Special is te bestellen tot vrijdag, 21 december)!


Ik vind het zelf erg spannend of het `bundeltje Kerst-geluk` in de smaak gaat vallen. Laat je het me weten in een reactie?!

Afgelopen zondag was het 1e Advent en ik maakte van een kaarsenstandaard van de Kwantum (die ik in de opruiming voor maar 1,- mee kon nemen) een Advents-Kaarsen-Plateau. Vorig jaar maakte ik zelf een Advents-Kaarsen-Plateau, weet je het nog?! Ik maakte van beton en vormpjes kaarsenstandaards en nog gezellige versieringen eraan. Klik op AdventsKaarsenPlateau om aan de slag te gaan. Heb je minder tijd?! Gebruik dan een bestaande kaarsenstandaard, want dit is niet echt een Adventstandaard, maar dat heb ik er zelf van gemaakt. Ik nam 4 kaarsjes en stak deze in de standaard. Uit craftpapier haalde ik 4 sterren (uitgetekend met een koekvormpje) en maakte daar een gaatje in en schreef de nummers 1-4 op. Ik nam een bol glitter goud garen van Hobbii, echt prachtig garen, zo echt goud en zo mooi! Ook een aanrader! Alleen het garen pluist wel, je hebt dus werkelijk overal goudenglitters zitten! Hihi! Het garen haal je door de opening in het sterretje en knoopt deze vast, dan knip je een eucalyptustakje af en knoopt deze aan het kaartje. Het kaartje bevestig je aan de kaars! Steek je as zondag met mij mee de 2e kaars aan?!


Met het goudenglittergaren heb ik nog een tof idee, dit laat ik je denk ik nog zien in een blogbericht. Voor nu heb ik weer genoeg gebabbeld en laten zien! 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.hobbii.nl
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door Hobbii.nl!

4 opmerkingen:

  1. Heel mooi, en klassevol je gehaakte tas.
    Fijn weekend Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, lief! Ik ben ook blij met het eindresultaat! Fijne dag!

      Verwijderen
  2. Hallo Verie,
    Bedankt voor het leuke patroon :)
    Ik ga je volgen op FB
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!