vrijdag 24 november 2017

♡ DIY: Advent Kaarsen Plateau,..


Nog een weekje en dan begint de eerste Advents-zondag weer. Zondag 3 December om precies te zijn. Met Advent steek je elke zondag een extra kaarsje aan en om dit op een eigen manier te doen, maakte ik een eigen kaarsen plateau. Het plateau is gemaakt van beton en heeft vier openingen waar je de vier losse houdertjes in kan zetten. In de vier losse houdertjes kun je de kaarsen steken. Je kunt het kaarsen plateau daarna goed gebruiken als waxinelichthouder en de losse houdertjes wel gebruiken voor de lange kaarsen, maar dan los. Advent is een mooie gedachten om al begin December de komst van de Heere Jezus te gedenken. Als iedereen druk is met en rondom de Kerst-dagen heb je je al een stukje voorbereid, elke zondag een kaars aansteken. Wist je dat elke Advents-zondag een betekenis heeft? Hier de betekenissen op een rij, eerste Advents-zondag hoop, de tweede staat voor liefde, de derde voor vreugde en de vierde voor vrede. Ik vind het zelf fijn om hiermee bezig te zijn en ik hoop dat je dit ook een mooie bezigheid vind. Het kaarsen plateau is niet moeilijk te maken, wel vraagt het geduld. Ik maakte dit keer twee DIY-videoclipjes, één van het kaarsen plateau en één om de labeltjes te maken. Zo heb je fijn wat te bekijken en kun je lekker aan de slag. Vooral met de donkere, sombere dagen vind ik het heerlijk om lekker bezig te zijn. 

Kom ik neem je mee.





Ik gebruikte extra lange kaarsen voor het plateau, dit ook omdat ik bang was als dat we de vierde kaars zouden aansteken de eerste kaars al op zou zijn, hihi! Ik houd zo van kaarsjes, het liefst de hele dag aan, zo gezellig! Om het kaarsen plateau op te vrolijken gebruikte ik eucalyptus wat ik kocht bij de Jumbo, ik wist niet dat ze dit hadden en liep er zomaar tegenaan. Gelijk meegenomen. Ik ben dol op Eucalyptus, alleen de geur al, zo lekker. De labeltjes maakte ik met een mooi papiertje en de tekst handletterde ik erop. Heel simpel en leuk om te doen. 

Nog een extra tip, plak om een waxinelichthoudertje een stukje washing-tape wat ik deed met het waxilichtje in het grote windlicht. Het geeft net even wat extra`s. Hieronder laat ik de videoclipjes zien, duimpje omhoog als je het videoclipje leuk vind en abonneer op mijn kanaal om niks meer te hoeven missen.

 

In het videoclipje zie je walnoten liggen, maar deze heb ik toch niet gebruikt, ik dacht ze in eerste instantie in de mini plastic bakjes te doen voor de zwaarte. Dit bleek geen succes te zijn, vandaar een bekertje met water. Ondertussen leer je zelf ook, hihi!


Volgende week zondag, 3 December mag je de eerste kaars aansteken, ik ben benieuwd of je deze kaarsen plateau ook gaat maken. Ik zou het leuk vind als je dit Advents kaarsen plateau ook gaat maken en je deze laat zien op Social Media dat je de #adventskaarsenplateau gebruikt, dan kom ik even kijken! :)  Laat je het me weten in een reactie?!

Vind je de slinger leuk die je kunt zien op de beelden en in het videoclipje met de sneeuw-vlokjes, deze slinger haakte ik naar het patroon van byClaire. Het patroon vind je HIER!, echt een aanrader om te haken. Ik haakte van een sneeuwvlokje ook een naambadge, deze hoop ik te dragen op het haakfeest van dv morgen, de Kerst-Special, van Frederika en Mabel, zie ik je daar?!

En als je toch de smaak te pakken hebt om te fröbelen, vorig jaar maakte ik rond deze tijd een lichtjesslinger, waar ik mee in het Magazine PUUR! Winter,stond, klik HIER! om het blogbericht te lezen en de DIY eventueel uit te werken. 

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

8 opmerkingen:

  1. Mooi gedaan zo.
    En eucalyptus is zo mooi en droogt mooi in.
    Ik doe dat eigenlijk nooit zo met advent..wel dat je er stil bij staat ..
    zo doet een ieder dat op zijn\haar manier.
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige kandelaar heb je gemaakt, helemaal af met de mooie kaartjes en de eucalyptus!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee weer! De slinger is ook zo gaaf, zeker in deze goud tinten!
    Benieuwd naar je dag vandaag, ik heb mij niet aangemeld, het is mijn werkweekend en heb de afgelopen tijd al zoveel fijne feestjes gehad.

    Fijne zondag nog!
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, de slinger is van vorig jaar, maar nog super leuk! Ik heb een heerlijke dag vandaag gehad, wie weet binnenkort meer op mijn blog. Jammer dat je er niet bij kon zijn, wie weet de volgende keer! Fijne zondag en werkse!

      Lieve-Groetjes,
      Verie

      Verwijderen
  4. Ha Verie!

    Nooit geweten dat je van beton zulke mooie dingen kunt maken! En die gouden slinger vind ik ook heel mooi! Ik werk met de kinderen in mijn klas wel altijd met adventskaarsen, thuis eigenlijk nooit. Ik lees wel altijd dagelijks uit een adventsdagboek, vorig jaar die van Ann Voskamp (Het grootste geschenk), zo'n mooi boek.... Denk dat ik die dit jaar nog een keer doe, zo heerlijk gericht op Jezus in alle dingen van het leven. Misschien moet ik die adventskaarsen thuis ook maar gaan doen, is toch even fijn zichtbaar dan! Heb je het naar je zin gehad vandaag?

    Goede zondag, lieve groetjes van Marjet!🍁

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik ook niet, Marjet! Ik was zo verbaasd dat er zoiets mooi uit kwam. Gaaf he?! Dankjewel! Inderdaad heel fijn om ermee bezig te zijn als extra in deze toch al drukke maand. Ik heb een heel fijne dag gehad, nu lekker thuis, even rustig aan doen en morgen fijn zondag! :) Fijne zondag!

      Lieve-groetjes,
      Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!