vrijdag 30 november 2018

CROCHET: Lovely Deer CAL2019 #3 & DIY: Boomtakken pimpen,..


En we gaan weer verder! Deel 3 van de Lovely Deer CAL2019 staat online! Ik vind het enorm leuk om met dit patroon bezig te zijn. Vooral door de super toffe reacties die ik mag ontvangen! Zo gaaf! Het maakt me heel blij! De omslagsjaal heb ik zelf nog een keer gemaakt in prachtige garen van de Zeeman en deze hoop ik je volgende week te laten zien. Ik was onlangs nog even bij de Zeeman en ik zag dat ze nieuw Wintergaren hebben met verschillende glitters, super tof voor de aankomende feestdagen. Op naar de Zeeman, hihi! Het patroon heb ik samengevoegd en dat betekend dat dit het laatste deel is van de CAL, ik kreeg zoveel vragen wanneer de CAL online kwam te staan, maar ook of het laatste deel eerder online kon komen ivm de feestdagen. Daarom deze beslissing, de rand en de verdere afwerking staat dus ook online zodat je de Lovely Deer CAL2019 helemaal af kan maken. Ik heb met heel veel liefde aan dit patroon gewerkt! Het patroon staat, vanaf NU, in m`n shop om GRATIS bestelt te worden. Naast het haakpatroon heb ik ook nog een leuke DIY voor je. Ook weer voor de aankomende feestdagen super leuk, namelijk gepimpte boomtakken. Hoe je dat doet en wat je ervoor nodig hebt, lees je verderop in dit blogbericht.

Lees je verder..





Ik wordt van bovenstaand plaatje heel blij! Dit is `m! Gaaf hé?! Nooit gedacht dat ik nog eens zo`n patroon kon en zou uitwerken. Echt heel blij mee! Maar we gaan lekker aan de slag, hieronder volgt deel 3 van de Lovely Deer CAL2019!

LOVELYDEERCAL2019 / DEEL 3:
Toer 27: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x, 1 losse, haak een stokje op losse, 1 losse, haak stokje op stokje,   *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 3x, haak 1 losse, 1 steek  overslaan, haak een stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, haak een stokje, 1 losse, 1 steek overslaan,  *haak een stokje*, herhaal dit 4x, *1 losse, stokje op losse, *1 losse,  1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 21x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 28: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 22x, *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 4x, haak 1 losse, sla 2 steken over, haak een stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, haak een stokje, 1 losse, 2 steken overslaan, *haak een stokje* herhaal dit 5x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 22x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 29: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 17x,  *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 15x,  losse, 1 steek  overslaan, haak een stokje op de losse van vorige toer, 1 losse, haak stokje op stokje, 1 losse, 1 steek overslaan, haak een stokje, 1 losse, stokje op losse van vorige toer, 1 losse, 1 steek overslaan, *haak een stokje*,  herhaal dit 16x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 17x,  losse, 1 stokje in dezelfde steek
Toer 30: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 19x, *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 5x, *1 losse, 1 steek  overslaan, haak een stokje* herhaal dit 2x, *haak een stokje*, herhaal dit 1x, *1 losse,1  steek overslaan, stokje*, herhaal dit 4x, *haak een stokje*. Herhaal dit 1x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje* herhaal dit 2x, *haak stokje* herhaal dit 5x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje* herhaal dit 19x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 31: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x,  *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 1x, 1 losse, 1 steek  overslaan, haak een stokje,  *haak een stokje*, herhaal dit 1x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 2x, *haak stokje*, herhaal dit 1x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje* herhaal dit 4x, *haak stokje*. Herhaal dit 1x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*. Herhaal dit 2x, *haak een stokje*, herhaal dit 1x, 1 losse, steek overslaan, haak een stokje, *haak een stokje*, herhaal dit 1x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 32: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x, *haak een stokje*, herhaal dit 5x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 14x, *haak een stokje*, herhaal dit 5x,  *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 33: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x, haak een stokje  op de losse van de vorige toer, *haak een stokje in de volgende steek*, herhaal dit 2x, *1 losse, 1 steek  overslaan, haak een stokje* herhaal dit 18x, *haak een stokje*, herhaal dit 3x, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 20x,  1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 34: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 66x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 35: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 68x, stokje in dezelfde steek
Toer 36: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, steek overslaan, stokje*, herhaal dit 70x, 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 37: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, * 1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 72x, stokje1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 38: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 74x , 1 losse, stokje in dezelfde steek
Toer 39: Haak 4 losse, haak een stokje in dezelfde steek, *1 losse, 1 steek overslaan, stokje*, herhaal dit 76x ,1 losse, stokje in dezelfde steek 




DE RAND:
Toer 1: Haak helemaal rond met vaste als volgt;  haak 3 vaste op de stokjes van de schuine rand en haak 2 vaste op de losse van de rechte (boven) rand,  op de hoeken haak je 6 vaste, 3 aan elke zijde
Toer 2: Haak alleen op de schuine randen; begin met een halve vaste, 2 losse en dan in alle steken een half stokje, in de laatste steek 2 halve stokjes en 1 steek verder een halve vaste, hecht af
FRANJE RAND:
Knip van het garen 10cm af, knoop deze aan de lussen (met haaknaald 3,5mm) van de halve stokjes vast aan de schuine randen van de omslagsjaal.
De omslagsjaal is klaar! Werk eventueel af met een leren label en geniet ervan!

Zoals je al ziet heb ik de omslagsjaal in nog een kleur gehaakt en zo heb je gelijk weer een ander resultaat! Ik hou ervan! Ik ben reuze benieuwd naar jou versie en vind het super leuk als je deze deelt op social media je de #lovelydeercal2019 gebruikt. Zo kan ik jou versie komen bewonderen!

Naast deel 3 van de Lovely Deer CAL2019 een DIY, hieronder volgt de werkbeschrijving met to-do-plaatjes. Wat heb je nodig: Boomtakken, spuitbus verf, handschoenen, oude doek en tape. Hoe ga je aan de slag: Leg de oude doek buiten neer en trek de handschoenen aan (dit omdat spuitverf door de wind soms heel je handen vies kunnen maken, als je dit niet erg vind, sla je deze stap over). Leg de takken op het doek en spuit de takken in gewenste kleur.


Zodra de takken droog zijn neem je ze mee naar binnen en knip/scheur van je van de tape stukjes af en vouw je deze om de takken heen. Ik gebruikte spuitverf van de Action in de kleur mat zwart en tape in de kleuren zwart/wit. Nadat de takken gepimpt zijn kun je ze leuk gebruiken als decoratie. Hang ze boven je vensterbank met daaraan een lichtsnoer en waxinelichthoudertjes of zet ze naast de kast of de bank met lichtjes en kersthangertjes eraan. Heb je nog meer leuke tips?! Deel ze hieronder in een reactie! 

Ik ben zo benieuwd naar jou versie van de Lovely Deer CAL2019, laat je het me zien en als je geen social media heb mag je mij gerust een e-mail sturen (vestywo@hotmail.com) met een foto van jou omslagsjaal?! En natuurlijk of je ook boomtakken gaat pimpen?! Laat het me weten in een reactie!

Bestel het haakpatroon door een e-mail te sturen naar vestywo@hotmail.com. Het haakpatroon wordt als PDF-bestand verstuurd.

>> HAAKPATROON LOVELY DEER CAL2019 <<

Fijne dag!
Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

5 opmerkingen:

  1. Hey Verie,
    Bedankt voor je mooie patroon weer. De bolletjes liggen nog op mij te wachten. Iets met te veel projecten om te maken hahaha.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Begin wanneer het jou uit komt, Emily! Het heeft geen haast en het patroon blijft online staan! Ik wens je wel alvast heel veel haakplezier! Liefs

      Verwijderen
  2. Via via kom ik op je blog terecht. Mooie dingen maak je. Ik ga je volgen.
    Prachtige sjaal! Ga het patroon onthouden. Nu te veel andere dingen, maar wie weet voor volgend jaar.
    Groetjes, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, wat een lieve woorden! Doet me goed! Altijd leuk om alvast wat ideeën mee te nemen voor het volgende project! Fijne dag!

      Verwijderen
  3. Gaaf! Ik wil dd omslagdiek ook geaag maken. Welke zeemanwol kan ik het best gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!