vrijdag 13 juli 2018

♡ DIY: Schaaltje van Klei,..


Vandaag een heerlijke Zomerse DIY! Deze DIY maakte en werkte ik vorig jaar Zomer uit, inclusief videoclipje (die je onderaan dit blogbericht bewonderen kunt). De bloemetjes die ik gebruikte vorig jaar maakte mij zo blij en gelukkig dat ik ze dit jaar opnieuw in m`n tuintje wilde. En dat is gelukt, deze week kwamen ze uit in m`n Pluktuin (lees HIER! alles over de pluktuin). De bloemetjes zijn heel mooi van kleur, van wit tot diepblauw en daar vond ik de prachtige kleur `Hampton Blue` van Le Noir & Blanc (o.a. te koop bij de Karwei) super mooi bijpassen. Daar wilde ik mee aan de slag. Ik had al een tijdje het idee om iets te gaan maken van klei en stempels, het liefst m`n eigen servies, maar dan moest ik denk ik toch even met wat professioneler materiaal komen. Klei is super leuk om schaaltjes/tegeltjes mee te maken en dat was dan ook m`n idee. Het liefst heel veel, zodat je ze aan de muur kan ophangen met bijvoorbeeld bloem-druk-stempels of echte bloemen. Voor deze DIY heb ik een kanten kleedje gebruikt, in het videoclipje heb ik de stempel gebruikt met een libelle, heel hip en super trendy!

Kom ik neem je mee..




We gaan aan de slag..

Wat heb je allemaal nodig voor deze DIY:
- Klei (Action)
- Verf (Le Noir & Blanc Hampton Blue (o.a. te koop bij Karwei))
- Kwast
- Satéprikker
- Rond bakje/schaaltje
- Scherp mesje
- Stempels (o.a. Action). kanten kleedje, bloemen, of iets anders
- Deegroller


Hoe ga je aan de slag:
1. Neem de klei en kneed deze zodat ze flexibel wordt. 
2. Strijk de klei op je placemat glad en dun met de deegroller. 
3. Neem het ronde bakje, plaats deze op haar kop op de klei, neem een scherp mesje en snijd langs de rand, haal het overtollige klei weg. 
4. Leg het rondje van klei voor je neer.
5. Neem de stempel/kanten kleedje/of iets anders en leg deze op het rondje van klei. 
6. Neem de deegroller en druk zachtjes over de stempel/kanten kleedje/of iets anders heen, zodat ze goed in de klei komt te staan.



7. Neem het rondje klei en leg deze in het ronde bakje, druk eventueel hier en daar aan. 
8. Laat de klei drogen, ongeveer 5 min. voordat je verder gaat. 
9. Neem de verf en de kwast en verf het schaaltje in wording naar wens. 
10. Neem de verf en de satéprikker. 
11. Prik met het uiteinde van de satéprikker in de verf. 
12. Stip met de satéprikker in het schaaltje waar je wilt, laat ook dit weer even droger, ongeveer 1 uur en haal het schaaltje voorzichtig uit het bakje.

Tadaah, en als het goed is (en je geduld hebt gehad) dan is je schaaltje van klei nu klaar! Hihi, ik zeg dit, omdat ik best ongeduldig kan zijn en m`n schaaltje met kant mislukt is (kun je zien onderaan dit blogbericht). Op zich niet erg, want ik vond ze lang niet zo mooi als met de stempel libelle. Super blij natuurlijk dat deze wel goed gelukt is. Heb je het bovenstaande gelezen, maar kom je er nog niet helemaal uit of ben je (net als ik) een beelddenker en wil je het graag zien, hieronder het bijbehorende videoclipje!


Ik ben benieuwd wat je van het videoclipje vond, laat het me weten in een reactie onder het videoclipje. Dit doe je door op de button `youtube` te klikken rechtsonderinbeeld bij het videoclipje. Ik zou het leuk vinden als je abonneert op mijn kanaal en super leuk als je duimpje omhoog aanklikt!


Zoals je op bovenstaande foto`s wel kunt zien, zijn het oudere foto`s, de sieraden die nu op het bakje liggen draag ik niet meer. De koekjes die op het schaaltje liggen zijn nog wel steeds m`n favoriet, mjammie! Heb je ook favoriete koekjes?! 
Het schaaltje die mislukt was heb ik ook in beeld gebracht, want ook hier gaat het wel eens verkeerd, zoals je kunt zien. Ik heb nog een hartje erop gemaakt en stippen aan de zijkant. Hihi, toen was ik al aan het stippen, nu helemaal hip! Toch blijft het schaaltje met de libelle mijn favoriet! De kleur vind ik nu wat minder, ik zou nu voor zwart, wit of taupe kiezen, maar blauw is wel heel fris!

Ik ben benieuwd of ik je geïnspireerd hebt om zelf aan de slag te gaan?! Laat je het me weten in een reactie?! 

Fijne zonnige dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!