vrijdag 21 september 2018

♡ DIY: Hanger van macramé & Slaapkamer Scandinavische style,..


Een heerlijke luchtige Scandinavische slaapkamer, dat is wat ik wilde en jah, ook nog gelukt! Ons bed verfde ik vorig jaar Zomer helemaal wit, benieuwd hoe ik dit deed?! Dit kun je allemaal bewonderen in het blogbericht `Bedroom painting, pimping and styling` (<KLIK) en ik heb er nog geen moment spijt van gehad. Ook het dekbedovertrek van JYSK is nog steeds m`n favoriet. Wel heb ik twee nieuwe, smetteloze witte kussenhoezen aangeschaft, dat vind ik sowieso heerlijk om zo nu en dan te vernieuwen. Op Instagram melde ik al dat ik bezig was met een nieuw project, het nachtkastje. Eigenlijk is het een keukenkastje en omdat ik al een tijdje m`n nachtkastje te klein vond sprong er op een avond opeens het idee in m`n hoofd dat het `oude` kastje die al jaren in de schuur stond, wel kon dienen als nachtkastje. Helaas had het kastje wat vochtvlekken gekregen, maar na een grote, goede schuurbeurt is deze bijna niet meer te zien en jah, meubels mogen er geleefd uit zien, toch?! Dit kastje heb ik ooit van m`n ouders voor m`n verjaardag gekregen. Een echt stylings-kastje, ze heeft alle hoekjes wel gezien op m`n meisjes-kamer. En ze mag dus nu dienen in ons grote-mensen-huis! Ik ben er reuze blij mee.

Kom ik neem je mee hoe ik te werk ging..





Even eerst terug naar de Scandinavische slaapkamer, daar hoort (vind ik) veel wit, hier en daar wat zwart, hout en vooral rust. Dat is wat ik voor ogen had met het opnieuw stylen van onze slaapkamer. Waar ik ook achter kwam is dat ik dit vaak rond de Zomer doe, echt m`n stylings-seizoen, hihi! Ik krijg dan zin in `grote` projecten en vooral de klus-projecten, zoals het nachtkastje. M`n inspiratie-bron is vooral Pinterest, volg je mij al?! M`n Pinterest-bord (<KLIK)! Ik weet niet of het echt klopt, maar m`n statistieken zeggen dat ik daar maar liefst 13k maandelijkse weergave heb. Wie weet telt ze de mijnes erbij op, maar toch! Heel wat! Leuk als je mij wilt volgen op Pinterest! Op Pinterest kwam ik ook veel pins tegen met hangplantjes en zoals je weet ben ik gek op plantjes. Voor ogen had ik ons bed met daarboven een plank met wat plantjes en op de nachtkastjes plantjes en zo hier en daar in de slaapkamer, een echte Urban Jungle! Super leuk is het dan als dit ook echt wordt als je voor ogen houd. Hieronder zie je een plaatje waar je de helft van de plank boven ons bed ziet. Ik heb er prachtige grenen lijsten (#kringloopgeluk), die ik mat zwart gesproten heb (met spuitverf van de Action (#budgettip)) en waarin ik mooie quotes en foto`s van onze vakantie naar Texel gedaan heb. Daarnaast (zie je niet op de foto en heb ik nog maar een paar weken) staan hoge vaasjes met daarin water en een plantje. Dit idee kwam ik o.a. bij de Riviera Maison tegen, maar ook op het Show UP event kwam ik ze regelmatig tegen. Heb je trouwens m`n vlog al bekeken van het Show UP event? Echt de moeite waard om te kijken en natuurlijk om ideeën op te doen! Show UP event 2018 (<KLIK)!  Terug komend op de hangplantjes, ik zag gelijk een mat zwart (zelf gepimpt) potje met een plantje en een macramé creatie voor ogen. Dus..je raad het al, dat moest er komen. Onder de spiegel in onze slaapkamer heb ik een prachtige (bij de Kwantum, #budgettip) kapstokje gehangen en daaraan m`n favoriete witte blousje en tjah, daar kon nog wel wat bij. Een macramé-creatie is super simpel om te maken en heel leuk. 


DIY Potje Macramé

Benodigdheden: terracottapot met schoteltje, spuitverf mat zwart, plant-stekje, potgrond, touw en een schaar.
Aan de slag: Je neemt het potje en het schoteltje en spuit deze met de spuitverf mat zwart, laat drogen. Knip het touw met de schaar af op ongeveer 100cm, dit 8x. Knoop de touwtjes aan elkaar met een knoop (dit is de onderkant van je macramé-creatie). Leg de touwtjes voor je op de tafel en neem 2 touwtjes waar je een knoopje in maakt op ongeveer 8cm afstand van de eerste knoop. Doe dit net zo met de andere 6 touwtjes, steeds 2 bij elkaar, in totaal heb je nu 4 knoopjes. Neem een touwtje bij het enen knoopje en een touwtje van het andere knoopje en leg hier weer een knoopje bij ongeveer 8 cm vanaf het vorige knoopje. Doe dit net zo met de andere touwtjes, je zult zien als je bij de laatste bent dat er dan precies 2 overblijven die bij elkaar horen. Probeer gerust je potje in je creatie om te kijken of het past en of je eventueel nog een knoop-ronde moet knopen of dat het beter is als je nu stopt. Dit is helemaal aan jou! Als je klaar bent met knopen neem je 4 touwtjes in handen en maak je daar een knoopje op ongeveer 8cm afstand van het vorige knoopje, doe dit ook met de andere 4 touwtjes. Neem de touwtjes bij elkaar en maak bovenin een knoop, knip de overgebleven touwtjes op maat af en whallah, je zelfgemaakte macramé-creatie! Ik ben benieuwd naar jou versie. Laat je me weten door @vestywo te taggen als je je creatie op social media deelt?!
Oepsie, laat ik nu vergeten dat je in het potje nog het potgrond mag doen en daarin je stekje, hihi! Dus nu echt, whallah..klaar is .. !


Hierboven zie je het nachtkastje hoe ze eerst was, hihi, past goed in een Landelijke styling, maar ik merk dat ik daar een beetje vanaf aan het gaan ben. Ik neig toch meer naar de Industriële, Scandinavische styling. Hier en daar blijf je wel wat Landelijke styling zien, aangezien ik blijf houden van rotan, hihi! Het nachtkastje verfde ik in mat zwarte verf van Karwei, alleen nadat ik het op het nachtkastje had zitten vond ik het niet zo mat als dat ik in gedachten had, toch vind ik het niet storend en heb ik het zo gelaten. De knopjes op de kastjes heb ik gevonden bij de kringloop (#kringloopgeluk) en daarvan spoot ik de onderdelen die zilver waren goud met spuitverf van de Action (#budgettip). Vroeger had ik op het wijnrek en op het één-na-onderste plankje een mandje, maar ook hier houd ik niet meer zo van. Deze heb ik dan ook weg gedaan (naar de kringloop uiteraard). Daar voor in de plaats heb ik bij Dille&Kamille prachtige beugelflessen gekocht die ik nu in het wijnrek gelegd heb, zo leuk. En ook echt een aanrader als je een Dille&Kamille-Store ziet om eens naar binnen te wandelen. Ze verkopen zulke mooie artikelen, echt leuk!

Ik ben super benieuwd wat je van m`n gepimpte nachtkastje en DIY macramé creatie vind?! Laat je het me weten in een reactie?!

En zoals je waarschijnlijk wel is opgevallen, heb ik een nieuwe profielfoto. Al weer bijna een jaartje heb ik een nieuwe bril en deze stond nog niet op m`n profielfoto. Ik was toch bezig met een nieuwe profielfoto maken dat ik gelijk ook de foto`s gemaakt heb voor op de pagina `about me` (<KLIK). Neem je een kijkje?! De foto`s geven weer wat ik het liefst doe en waar ik heel blij van wordt!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Dit blogbericht is NIET gesponsord!

6 opmerkingen:

  1. cobihakkenberg@gmail.com21 september, 2018

    Leuk verie! Jammer dat je geen foto post van de hele slaapkamer��ik hou ook van Scandinavische maar zoals je weet is het meest nu industriël bij ons! Super mooie slaapkamer, die van mij staat ook nog op mijn to-do list maar manlief is het er nog niet helemaal mee eens ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk Cobi je reactie! En nee, sommige `delen` van ons huisje zijn privé! ;) Klopt, je hebt een mooie style en deze is goed te combineren met scandinavische. Hihi, nog even je Mannetje overhalen dan maar! ;) Het kan ook met een paar kleine aanpassingen hé?! Dat doen wij (noodgedwongen) ook steeds! Fijne dag! Liefs, Veer

      Verwijderen
  2. Wauw gaaf gedaan dat nachtkastje is tof geworden zeg! Liefs Arja

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben er zelf ook zo wijs mee! Echt leuk idd! Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Wat een mooie plantenhanger, eenvoud siert! De slaapkamer is prachtig geworden, haast jammer om er je ogen dicht te doen. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Hihi, nou hé?! Gaan we gewoon uurtje eerder naar bed! ;)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!