vrijdag 7 september 2018

♡ TRIP: Show Up Event 2018,..


Afgelopen maandag was het dan zover, ik ben naar het ShowUp event in Vijfhuizen geweest. Een event waar creatievelingen hun prachtige producten kunnen showen. Echt super gaaf! Ik ben heel enthousiast over ShowUp en heb daardoor heel wat beeldmateriaal gemaakt, dit laat ik je allemaal zien in dit blogbericht. Als je mij volgt via IG en/of FB dan heb je al een kleine sneak-peak voorbij zien komen. Het ShopUp event werd gehouden in het EXPO gebouw in Vijfhuizen, fijn naar toe te rijden (een keer niet midden in de stad ofzo). Het event was ruim opgezet. Ik was vooral op zoek naar creatieve stands. Stands waar mijn hartje sneller van zou gaan kloppen en dat vind je op het ShowUp event absoluut, wat heerlijk om hier bij te mogen zijn. Ik heb veel creatievelingen gesproken die vol passie spraken over hun product/item en ik ga je proberen dit allemaal nogmaals te vertellen in dit blogbericht. Het is weer een lange hoor, neem er lekker een kopje thee met een chocolaatje bij en ga mee in een virtueel bezoekje naar het ShopUp event.

Kom we gaan..



STORYTILES, zij maken kunst op hout, kaarten en tegeltjes. Vooral het laatste ging mijn aandacht naar uit. Super mooie, interessante tegeltjes ben ik tegen gekomen. Ik zag ze zelfs met Nijntje erop, zo lief! Wist je dat de tegeltjes ambachtelijk gemaakt worden in Amsterdam? Het bedrijf is gestart in 2013 en heeft nu al meer dan 200 Stores over de hele wereld. Nadat ik het `verhaal` achter StoryTiles gehoord had kreeg ik een pers-pakketje mee naar huis en bij thuiskomst kwam ik erachter dat ik er een echt schattig tegeltje in zat, zo lief! Helemaal bovenaan dit blogbericht, de eerste foto kun je deze bewonderen en ik heb ze onder de stolp in onze woonkamer ten toon gesteld. Het tegeltje heeft voor mij waarde en een mooie herinnering naar een fijne `me` dag! 
Daarnaast de prachtige, betoverende Delftsblauwe bordjes met echt bladgoud. Deze werden ten toon gesteld bij de stand van Hollandsche Waaren die producten van keramiek en textiel op een geheel eigen wijze laten zien waar Nederland bekend om staat. Ze richten de aandacht op details zodat de elementen beter naar voren komen en alles is met de hand gemaakt. Ik ben verliefd, prachtig, wat een geweldige bordjes zijn dit en ze hadden natuurlijk nog meer, maar deze bordjes sprongen er bij mij uit. Zo hebben deze bordjes mij geïnspireerd, aangezien ik heerlijk stipper-de-stip bezig ben, de nieuwste hype, lekker stippen, dacht ik, dat je dus niet alleen op wit servies kunt stippen, maar hoe leuk als ik dit op Delftsblauw servies ga proberen. Afgelopen week naar de kringloop geweest en jah, ik scoorde 2 prachtexemplaren. Wil je ze bewonderen, klik dan HIER! Zelfs eentje met een echt Delftsblauw stempel. Ik ben zo blij, ik hoop je het resultaat binnenkort te kunnen laten zien.


Deze bovenstaande stand Boro Mini sprak me aan doordat ik zag dat ze stof aan het verven waren, iets wat ik stiekem al een poosje aan het proberen ben, tot nu toe niet gelukt is. Ik wilde wel eens weten hoe dat precies in haar werk gaat. Sowieso prachtige plaatjes kunnen schieten (opnieuw in blauwtinten, hihi) en wat kon ze er heerlijk enthousiast over vertellen, zo heerlijk om naar te luisteren. Ze vertelde dat ze kleuren maakte van plantjes, bijvoorbeeld van het indigo-plantje, vanuit de wortels, en dat ze daarmee een blauwe kleur kunnen aanbrengen op het stof. Wauw, gaaf hé?! Dit alles 100% plantaardig, sociaal verantwoord en met de hand gemaakt. 

Gelijk bij binnenkomst kwam ik Plantophile tegen, een stand gevuld met verschillende plantjes in mooie vaasjes en/of potjes. Veel ideeën om een terrarium in huis te halen. Ik vind dit zo sfeervol en mooi om te zien. Hoe leuk om je eigen terrarium in huis te halen. Plantophile is een nieuw, trendy merk, ze bieden leuke artikelen die weinig verzorging nodig hebben en die ook nog eens passen in elk interieur.


Dit prachtige servies, opnieuw in Delftsblauw met hier en daar een gouden detail kwam ik tegen op prachtige gedekte tafels. Dit alles is van Heinen Delfts Blauw, zij zijn één van de bekendste producenten van Delfts blauw aardewerk. Met respect voor de eeuwenoude traditie zoeken ze naar nieuwe wegen en vernieuwing. 

Nuukk, from Berlin with love, de naam zegt het al, creatief! Nuukk werd in 2011 door Andrea Hild opgericht in Berlijn. Waar de focus eerst lag op fijn briefpapier zijn er in de jaren steeds meer woonitems toegevoegd. Nuukk hecht veel waarde aan duurzaamheid, dit komt in uiting in de materiaalkeuze die ze maken. Ik vond vooral de stickertjes geweldig die je op je servies kunt plakken, even in de oven en dan fijn kunt gebruiken. Zoals de theepot hieronder, de boompjes die je ziet zijn stickertjes, te leuk!


Monk and Anna, een geweldige stand vol met verschillende materialen om te gebruiken rondom schrijven. Prachtige memo-boekjes, potloden, pennen-tasjes en nog veel meer. Het merk verkoopt zich alleen al door het design die ze uitstraalt. Deze artikelen wil je gewoon hebben! Zoals het boekje met ribstof en het knoopje, mooi hé?!

Hieronder een geweldig mooie, creatieve stand van Sagstrom&Co, handgeschept eco-papier uit Nepal met Zweeds/Nederlands design. Rebbeca is grafische vormgeefster en Jose is kunstenaar/illustrator. Als je de producten ziet, straalt de liefde voor de schoonheid van de natuur en het belang van families er vanaf. Ook bij deze stand kreeg ik een pers-pakketje mee met 2 kaarten waarop op de één de hele familie staat en op de ander een kraanvogel. Zeker de laatste wil ik nog in huis ophangen. Deze stand was heel gezellig gestyled en de creativiteit straalde ook zeker er vanaf. Ik hou hiervan!


Happy Whatever. , opgericht door Irene, die kaarten ontwerpt die het waard zijn om vast te houden. De wenskaarten kun je maken tot vaasjes en zo heb je er heel lang plezier van. Vooral de vaasjes die je zelf kunt versieren, je krijgt deze in het wit waardoor je ze zelf kunt ontwerpen naar jou inspiratie. Ik vind dit echt een geweldig, creatief idee!

Ik heb ook beeldmateriaal gemaakt voor een vlog, helaas ben ik deze week ziek geworden (verkouden, hoofdpijn, spierpijn, e.d.) en daardoor heb ik geen tijd gehad om de vlog te monteren. Deze hou je nog te goed van me, wie weet volgende week. Waar ik wel tijd voor had is een nieuwe pagina, deze kun je hier bovenaan m`n blog bewonderen of klik op Kringloopgeluk! Dat is namelijk m`n nieuwe pagina, ik hou van Kringlopen (is dat een woord?) en wil dit heel graag met je delen. Ik koop vaak items die ik pimp en dit laat ik je zien op de pagina Kringloopgeluk! Afgelopen week ben ik ook wezen shoppen en scoorde ik super gave items, deze kun je al bewonderen op m`n IG en FB, binnenkort meer hierover.  Ik hoop je met deze nieuwe pagina Kringloopgeluk te inspirerend om ook te gaan kringlopen en te genieten van de kleine, goedkope toffe items! Gebruik de #kringloopgeluk, #stylingsgeluk, #zelfmaakgeluk en ik kom bij je buurten!

______up-date *14.09.2018______



Ik ben benieuwd of je ook al eens op het ShowUp event geweest bent, laat het me weten in een reactie!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

www.shopup.nl
Dit blogbericht is DEELS gesponsord door ShowUp!

2 opmerkingen:

  1. Heerlijk, zeg, zo'n creatief event. Lijkt me zo leuk om met al die creatieve mensen te spreken! En wat leuk dat Delfts blauw weer terug is, mooi.... Leuke blog!
    Fijn weekend, Verie!🌷

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super leuk inderdaad, Marjet! Het Delftsblauw bestaat al een poosje, maar het kwam op het ShowUp event meer tot leven! Echt gaaf! Dankjewel voor je reactie! Liefs

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!