vrijdag 23 augustus 2024

CROCHET: Pompomtas van Basic Lodge,..


Daar is die dan! De stippentas, het was een heel karwei en `k heb me er lang aan gehaakt. Mede ook doordat het niet helemaal was wat ik in gedachten had. Door het stugge garen was het al snel een sport om bij te blijven en door te zetten. Het verslofte en het project kwam in de kast te liggen. In de zomervakantie wilde ik toch echt wat projecten afronden, waaronder deze stippentas. Want..`k zag mezelf al paraderen op het strand of bij een heerlijke picknick met deze tas. Maar ja, dan moest ik even doorhaken en dat heb ik gedaan. Naast een makkelijk haakproject, haakte ik steeds wat toeren van de stippentas, waar ik daarna beloond werd met toeren haken aan een ander haakproject. Voor mij werkt dit super, de stippentas was dan ook snel klaar. Ik haakte nog een gezellige bloem en bevestigde deze, samen met het leren label op de tas. Ik ben er helemaal happy mee, binnenkort een heerlijk herfstpicknick organiseren in het bos. Wie gaat er mee?!

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

In april starten ik het project stippentas, helemaal enthousiast vanwege de geweldige foto op de feed van Basic Lodge. Laura haakt en maakt zulke prachtige projecten, steeds weer verliefd op. Ook haar haakpatronen lezen heel fijn, echt de stijl die ik zelf ook met haken heb en dat leest/haakt heerlijk. Ik bestelde de stippentas met bollen garen in de kleur biscuit. Je ontvangt het haakpatroon, de bollen garen en een leren label in een pakketje bij je thuis. Ideaal, ik kon zo aan de slag en dat deed ik. Heel enthousiast starten ik het project stippentas (hoe ik de tas noem). In de webshop van Basic Lodge staat de tas vermeld als shopper met pompoms. Al gauw kwam ik erachter bij de stippen dat het geen makkelijk en snel patroon is. Oftewel, aan het haakpatroon mankeert niks, meer aan mijn haakkunsten. Ik vond het echt heel zwaar en pittig. Een ware work-out en waar voor mij wandelen sporten is, haakte ik letterlijk snel af. Maar ja..die tas bleef door m`n hoofd spoken, want ik zag mezelf al paraderen met die prachtige stippentas..op het strand, met een picknick. Dus..daar ging ik weer...


..en al gauw had ik een tactiek die werkte. naast de stippentas haakte ik aan nog een project en de stippentas vorderde al snel. Helemaal in m`n sas haakte ik op de laatste dag van m`n vakantie de tas af. Voor een extra fleurigheidje haakte ik nog een bloem aan de tas die ik naast het leren label bevestigde. Op de bodem van de tas legde ik een stukje karton, zodat deze goed stevig is. Helemaal blij met het eindresultaat. Ik kan de show stelen en een picknick organiseren. 

Ik heb mega veel zin in de herfst, mijn lievelingseizoen. De verkleuringen van de bladeren aan de bomen, het warme zonlicht, weer heerlijk laagjeskleding aan, kaarsjes aan, onder een plaidje zitten en fijn werken aan haakprojecten met mooie herfstgarens. Het past bij mij, ondanks dat ik elk jaar moeite heb met de winter, het blijft m`n lievelingseizoen. 


Ik ben benieuwd wat je van de stippentas vind en of je deze tas ook gehaakt hebt?! Vertel het je me in een reactie?! Wil je zelf aan de slag gaan, klik dan op deze link en ga aan de slag: shopper met pompoms.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Super leuke tas, veel plezier ermee. Groetjes Eveline

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, zo blij mee! Er past super veel in en het staat zo gezellig zo`n stippentas bij je outfit!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!