woensdag 24 juli 2024

Natuur- Avontuur: Klompenpad, Stoutenburgerpad in Stoutenburg,..


Een jaar geleden wandelde ik Klompenpad Stoutenburgerpad in Stoutenburg. Ik had het wandelpad al eerder gewandeld en omdat ik toen zo enorm genoten had van de vele vlinders, libellen en kwakende kikkers besloot ik het pad nog eens te wandelen. Ik zag dat het wandelpad veranderd was en ik het mooie stuk niet meer kon wandelen. Helaas, maar er zijn andere toffe stukken toegevoegd en zo wandelde ik wederom door een weiland vol met koeien (die dit keer meer oog hadden voor het gras dan voor mij) en zag ik een ree met haar jong. Zo bijzonder en echt, `k was er bijna langsheen gewandeld, het gras stond namelijk erg hoog en het babyreetje zag je daardoor helemaal niet. Moeder ree vond mij een beetje eng, dus begon met rennen en toen zag ik er iets achteraan rennen, het babyreetje, zo lief. Ook de vele bruggetjes maken dit pad heerlijk om te wandelen. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Ik parkeerde de auto bij Koetshuis Stoutenburg in Stoutenburg en zag dat ik niet de enige was die zin had in een heerlijke vroege, zomerwandeling. Ik bekeek de klompenpad app en startte de wandeling. Al snel kwam ik langs heerlijke watertjes en overal vlogen vlinders, libellen en hoorde ik hier en daar een verdwaalde kikker. Ik kwam in een nieuw aangelegd stukje natuurgebied en nadat ik iets naar links keek zag ik iets bruins in het hoge gras. Oog in oog stond ik een seconde met moeder ree, maar die schrok van mij en rende weg en toen zag ik er iets achteraan rennen. Zo lief, het was een babyreetje. Ik kon naar huis, want dit was echt de kers op de taart. Ik geniet zo van deze onverwachtse cadeautjes uit de natuur. Hier kun je mij helemaal happy mee maken. Ik wandelde verder met een grote glimlach op m`n gezicht.


Gezellige vlonderbruggetjes maken dit pad tot een heerlijk wandelpad. Ik hou van deze extra`tjes op klompenpaden. Onderstaand bruggetje bracht mij in het weiland bij de koeien en dat vond ik best een beetje spannend. Het waren er niet 10, nee gerust 80 koeien die mij even aanstaarde van `wat doe je op ons terrein?` om vervolgens hun lome kop te laten zakken en verder te smikkelen van het gras met een laagje ochtendnevel. 


Deze heerlijke wandeling maakte ik een jaar geleden, omdat wij aan het verbouwen zijn maak ik weinig lange afstand wandelingen en dat begin ik, nu ik bijna vakantie heb, te missen. Ik hoop daarom in de vakantie weer wat wandelroutes te wandelen. Nederland is mooi!

Ik ben benieuwd of jij ook Klompenpad Stoutenburgerpad gaat wandelen of al eens gedaan hebt?! Laat je het weten in een reactie?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie



 

2 opmerkingen:

  1. Wat bijzonder die baby ree!
    Mooie plaatjes weer van jouw wandeling. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hee bijzonder, zo gaaf om te zien, vooral omdat ik het eerst helemaal niet door had. Moeder ree keek me zo aan en nam de benen en opeens zag ik er iets achteraan huppelen, zo schattig en lief! Echt super klein was ze ook nog. Echt de kers op de taart! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!