vrijdag 28 juni 2024

Natuur- Avontuur: Wageningse Bovenpolder in Wageningen,..


Een jaar geleden liep ik dit verborgen pareltje in Wageningen, de Wageningse Bovenpolder en oh, wat genoot ik van deze wandeling. Gelijk al bij de start, die begint bij een houten klaphekje waar de koeien mij loom aankeken door de opkomende, warme zonnestralen. Ze graasden verder en ik liep over een smal zandpaadje een mini dijkje op, in de verte zag ik het water. Niet veel later wandelde ik langs het water en genoot ik van de stilte en de rust. Ik wandelde verder langs een mini haventje met oude boten en kwam op een magische plekje met een houten vlonderbrug. In het water liepen deftige zilverreigers te paraderen en hoorde ik verschillende vogels zingen. Door een prachtige bloemenveld met hoge tarwehalmen, korenbloemen en reuze margrieten wandelde ik weer terug. Neem echt je picknickspullen mee wanneer je deze wandeling gaat maken, zulke leuke plekjes zijn er om te picknicken. Onderweg kwam ik ook nog paarden tegen, wilde paarden, dus deze kom je, net als de koeien ook ergens onderweg tegen. Neem dus niet teveel lekkers mee, anders moet je delen, hihi!

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Met de auto reed ik naar dit prachtige wandelroute-plekje. De auto parkeerde ik in de straat (kruising Aan de Rijn en Veerweg in Wageningen) waar genoeg plekjes zijn voor de ingang van de wandelroute. Vanaf daar wandel je door een houten klaphekje, wanneer je deze achter je sluit waan je je in een andere wereld. De koeien die er lopen grazen er en kijken je aan met een dromerige blik van; `mooi hier hΓ©?! Wij begrijpen wel waarom je hier komt wandelen.`


Nadat ik het smalle zandpaadje, gedeeltelijk langs het water verruilde voor een stukje verharde weg, kwam ik langs een mini haven. Of deze echt nog in gebruik is? Ik weet het niet, lijkt me haast niet, het is allemaal oud en rommelig, maar het heeft zo z`n sfeertje. Ik hou ervan. Ik wandelde verder een zandpad op en kwam een paar paarden tegen die loslopen in dit gebied. Ze waren heerlijk aan het grazen en genoten van de warme zonnestralen in hun nek. 

Niet veel later wandelde ik door een soort moerasgebied waar ik bij een houten vlonderbrug terecht kwam. Zo mooi daar. In de plas paradeerde statige zilverreigers en hoorde ik een prachtige concert van verschillende vogels. Zo genieten. Op de planken van de brug staan namen en teksten. 


Nadat ik de brug over gewandeld was wandelde ik door een smal pad met aan weerszijde prachtige strohalmen, reuze margrieten en korenbloemen. Heerlijk, ik voelde me echt even het bloemenmeisje (Instanaam), hihi. De wandeling is net een leuk ommetje, 5km en goed aangegeven. De wandeling is door Staatsbosbeheer uitgezet. van 15 maart tot 15 juli is het gesloten ivm broedgebied, dus wacht even tot het 15 juli is en ga dan heerlijk op pad. Neem picknickspullen mee en geniet van de natuur.

Ik heb genoten van deze wandeling. Benieuwd of jij ook wandelroute Wageningse Bovenpolder gaat wandelen of al eens gedaan hebt?! Laat je het weten in een reactie?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!