woensdag 3 april 2024

DIY: Gilet met dots,..


Het prachtige gilet met dots, oftewel stippen is af en ik ben super blij met het eindresultaat. Dit haakpatroon zag ik voorbij komen bij Basic Lodge en ik was meteen verliefd (wat ik wel meer met haakpatronen van Laura heb, hihi). Ik kreeg het haakpatroon voor m`n verjaardag en diezelfde dag zat ik in de winterse zonnestralen te haken aan het gilet. Een fantastische haakpatroon, je blijft haken, ook omdat ik h`m zo graag aan wilde trekken. Ik bedacht me wat ik eronder zou dragen en had al helemaal een idee. Ik vergat in maart een plaatje te delen die al klaar stond en bedacht me om er een blogbericht over te schrijven, want dit gilet met dots wil jij ook en zal geweldig leuk staan bij je lente gaderobe. Het label (die je erbij ontvangt) maakt voor mij het gilet helemaal af `geluk kun je haken`. En echt ik heb het haaksprankeltje weer terug en vind het heerlijk om weer in de haakwereld te vertoeven. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Wat ik al in de intro deelde, ik haakte de eerste haaksteken van het gilet in de winterse zonnestralen op m`n verjaardag. En aangezien we nog niet zoveel zonnestralen gezien hebben dit jaar, was dat heel uniek. De eerste bijen kwamen zelfs om mij heen zoemen, vast om te vertellen hoe heerlijk ze die zonnestralen vonden. Wat ik me dan ook bedenk is dat de bijen ons een les leren, tenminste mij wel. De bijen en vlinders komen op wanneer het mooi weer is, bij de eerste zonnestralen spreiden ze hun vleugels en genieten van het prachtige weer. Niet wetend dat het de volgende dag plenst dat het giet. Zij zijn in het moment, genieten wat de dag hun op dat moment schenkt. Dat is de les, leef met de dag, in het moment, geniet wat God je geeft, al is het klein, juist die dingen zijn van zoveel waarde.


Ook op regenachtige dagen haakte ik verder aan het gilet met dots. Het haakpatroon is super goed uitgeschreven en wanneer je haken een beetje door hebt, kun je aan de slag. Laura heeft een fijne stijl in haakpatronen die je zo begrijpt. Het tweede pand van het gilet heb ik twee keer gehaakt, ik haak best wel strak en juist met dit haakpatroon mag je los haken. Een opgave voor mij, hihi, maar omdat het meer een babyborn giletje zou worden, haalde ik het toch uit en begon opnieuw. Helemaal niet erg, je haakt met een grote haaknaald waardoor je zo klaar bent.

Het middelste plaatje hieronder vergat ik dus te delen. Het gilet zat in elkaar, alleen de boorden moest ik nog haken, ook weer zo leuk om te doen en terwijl ik daarmee bezig was heb ik na elke toer het gilet al aangehad om te bekijken hoe ze stond. Ik kon niet wachten, zo leuk vond ik h`m worden.


De voorkant van het gilet zijn twee losse delen met dots, stippen, echte dikke stippen. Ik dacht nog dat zal vast niet lekker op je rug zitten en dat had Laura ook bedacht. De achterzijde is een effen pand met een super mooie steek, daarna haak je de boorden aan het gilet vast, helemaal rond en tadaa, je hebt een gilet met dots. Bijgevoegde leren label in m`n lievelingskleur cognac erop en dat maakt of het gilet net uit de winkel komt, zo tof.

Ik zocht wat kledingstukken erbij uit en maakte wat foto`s van het gilet. Inmiddels heb ik alweer een ander setje kleding erbij aangetrokken, hihi. Heel veelzijdig en strakjes in de zomermaanden zit ze vast ook heerlijk wanneer er een frisse wind opsteekt en je net even wat warmers aan wilt trekken. Ze zit namelijk heerlijk warm. In de tuin kwamen de eerste lentebloeiers boven en ik plukte een gezellig bosje met witte violen en zachtroze druifjes. Een plukgelukje bij een haakgelukje! Echt mij.


Ik ben benieuwd of je ook wel eens kleding haakt?! Zoja, wat haak je?! Laat je het me weten in een reactie onder dit blogbericht?! En wil je nu zelf aan de slag met dit toffe gilet met dots, oftewel stippen? Neem dan zeker een kijkje op de gezellige website van Laura `Basic Lodge`. Wees gewaarschuwd, er staan kei-gave haakpatronen op en je wilt ze allemaal wel maken, hihi. Inmiddels ben ik aan een nieuw haakpatroon van Laura gestart (en met het schrijven van dit blogbericht bedacht ik me dat ik vorig jaar, eind van het zomerseizoen nog iets leuks besteld had bij Laura, maar nog niet gem(h)aakt heb. Hiermee ga ik ook aan de slag)

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Oh oh Verie ik loop giga achter met blogs lezen. Wat een beauty heb je gemaakt. Zelf ben ik bezig met Ariana cardigan want haken kan ik wel. Maar ja sinds deze zomer leer ik breien en dat lukt mij niet echt, althans niet met een kledingstuk. Maar ik blijf proberen. Zie dat jij een patroon gebruikt van Basic Lodge, daar wil ik ook graag eens heen.
    Wollige groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat vervelend dat het breien niet helemaal lukt zoals je zelf graag zou willen. Blijven proberen, wie weet lukt het! Klopt, daar zou ik ook graag nog eens heen willen, maar voor nu is dat te ver, teveel reistijd! Fijn weekend, Coby!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!