woensdag 20 december 2023

TRIP: Met The Blue Beauty toeren in Bodegraven,..


Afgelopen weekend zoiets tofs gedaan! Ik mocht in een VW T2 busje zitten, dat had ik nog nooit gedaan en als kers op de taart mocht ik er ook in rijden! Ja, echt! Ik heb zelf gereden en een paardenkracht heb je hiervoor nodig, wauw, (lees: geen stuurbekrachtiging en een pook die overal in wilde, behalve in de juiste versnelling). Oh wat hebben we een lol gehad in 'The Blue Beauty van Vintage Op Wielen. Voor de styling namen we vachtjes, plaidjes en kussens mee, maar ook heerlijke warme chocomelk, dus zochten we een mooi plekje voor een picknick in winterse sferen en opeens dacht ik, dit móet in de #heerlijkewintersedagen challenge. Dit móet je echt een keer gedaan hebben, het is zo'n avontuur. Alleen het rijden al, mooie plekjes ontdekken en heerlijk ergens picknicken. We schonken onze hot choco bekers vol warme chocolademelk, een dot slagroom erop en sloten onze zachte teddy wanten eromheen. Zo`n fijn moment! Ik heb zo genoten, echt een avontuur! 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

We hadden afgesproken met Kees, de eigenaar bij de McDonalds in Bodegraven. Daar konden wij onze auto parkeren en zouden we met met VW busje doorrijden om heerlijk een zaterdagje te toeren. De eerste toersessie deed Kees het voor en hoe?! Wat een geluid maakt zo`n ding en hup daar gingen we de hoek om. Geweldig vond ik het! Maar ja, toen moesten wij het proberen, hihi..dat ging niet zonder slag of stoot. Ik dacht dat ik in de versnelling stond, dus een dot gas, maar nee, ik kwam geen millimeter vooruit met een rij auto`s achter ons als gevolg. We hadden toch een partij lol. Gelukkig hoe meer we schakelde, hoe beter het ging. We kregen de smaak te pakken. Het sturen was dus ook echt een ding. Een mega groot stuur en trekken dat je moest, sporten hoeven we niet meer voor een week, want dit is echt topsport, zo`n VW busje besturen. Maar het was het zo waard en echt waar, dit moet je echt op je bucketlist schrijven, zo leuk om te doen. Wel een tip overigens, wanneer je daarna in je eigen auto gaat rijden, neem dan voordat je instapt een bezoekje bij de Mc en dan heel voorzichtig in je eigen auto gaan rijden. Want doordat we het zo gewend waren om hard aan het stuur te draaien en een dot gas te geven met wegrijden, reden we dus hup over het stoepje en draaide we zo hard aan het stuur of we aan het rad draaide. Echt, dit was zo leuk! Wat een lol.


Maar weer even terug naar onze toertocht, we reden heerlijk langs het water, de Reeuwijkse plassen. Heel graag hadden we daar gestaan voor een picknick, maar doordat het veel geregend had, durfde we niet in de kant te staan, bang om vast te zitten. Daarom toerde we door, door verschillende kleine dorpjes, over heel wat bruggetjes en langs zoveel water. Ze hebben daar geen bos, alleen water en zo vlak. Het was daardoor ook berekoud, gelukkig hadden  we warme chocolademelk mee en toen we uit de wind een picknickplaats tegen kwamen hebben we heerlijk genoten van warme chocolademelk met een dot slagroom. Mjam! 


Wat heb ik genoten van dit avontuur. Zoals je weet/ziet is het logo van Vestywo met een VW T1 busje, dit is dan een VW T2, maar toch! En ik had er gewoon nog nooit in gezeten, laat staan in gereden. Ik vond het zo gaaf om dit te ervaren. Vind je het leuk om ook te toeren in The Blue Beauty neem dan zeker contact op met Kees van Vintage Op Wielen.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Geweldig toch? Lijkt mij helemaal leuk! 🩵

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat begrijp ik! Het is ook echt geweldig leuk om te doen! Een hele ervaring! Ik zeg doen! :)

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!