woensdag 29 november 2023

Natuur- Avontuur: Wandelen bij het Deelerwoud in Deelen,..


Op een zonnige morgen stapte ik in de auto op weg naar het Deelerwoud in Deelen voor een prachtige wandeling. Onderweg kwamen de zonneharpen me tegemoet en ik kreeg me toch een partij energie. Ik word daar helemaal blij van, wat is de schepping mooi denk ik dan en wat een zegen dat ik daar van genieten mag. Bij de parkeerplaats aangekomen was het heerlijk rustig. Ik volgde de groene pijlen en keek uit over de prachtige heide waar hier en daar nog een streepje mist hing. Tussen de bomen kwam de zon door met haar gouden lichtstralen wat voor een magische beeld zorgde. Zo genieten. Ik wandelde verder en kwam langs Schotse Hooglanders, ze waren heerlijk aan hun ochtendontbijt bezig. Het Deelerwoud staat bekend om de reeën die je er kunt bewonderen, helaas voor mij hadden die juist besloten om lekker uit te slapen deze morgen. Wel zag ik prachtige reeënpoot-afdrukken in het wandelpad. 

Benieuwd naar meer?! Klik dan verder,..

Aangekomen bij parkeerplaats Deelen in Deelen zag ik gelijk hoe rustig het was. Zo fijn. Ik bekeek de wandelopties en koos voor het groene pijltjes pad, deze is ongeveer 5.5 km. Over een zandpad wandelde ik richting van het bos. Rechts van mij lag het heideveld, wat in de zomer prachtig moet zijn wanneer de heide bloeit. De zon kwam steeds hoger te staan waardoor de lucht blauwer en blauwer werd. Het leek wel zomer, ik hou van de foto`s waar groen en blauw elkaar versterken, zoals te zien is op de foto rechts. Op de middelste foto zie je de reeënpootjes, of zijn het toch zwijnenpootjes? Ik heb het gegoogeld en er kwam ook veel na voren dat het zwijnenafdrukken kunnen zijn, maar dan moet er een stipje achter de streepjes staan en dat stond er niet. Daarom houd ik het op reeënpootjes, ook omdat ik weet dat die er veel zitten. Helaas zelf niet gezien..


Wat ik wel zag waren Schotse Hooglanders, echt serieus. Eerst zie ik nergens koeien en nu opeens steeds met een wandeling. Deze keer graasde ze gelukkig naast het pad en ook ver bij het pad vandaan. Dus ik kon fijn genieten van een afstandje, want ze zijn echt prachtig, vooral de bruine versies. Die matchen zo mooi met de herfstkleuren, vind je niet? Er was ook een zwarte koe, dit vind ik gelijk wat mysterieus hebben, soort van alarmbelletjes die dan afgaan in m`n hoofd met `kom niet te dichtbij`.  Ik wandelde verder door een prachtige bomenlaan. Deze bomenlaan zag ik al voorbij komen op verschillende foto`s als je de #deelerwoud gebruikt op Insta. Uiteraard moest ik daar ook even bij poseren, hihi. 


Ik denk dat dit de laatste herfstwandeling is geweest, want voor deze week staat er sneeuw op het menu. Zo gaaf, ik kijk er echt naar uit. Lekker koud waardoor ik vroege ochtendwandeling kan maken met zon, een feestje, zo fijn. 

Ik ben benieuwd of jij ook wel eens de groene paaltjeswandeling bij het Deelerwoud gewandeld hebt of dat je dat nu van plan bent?! Laat je het me weten in een reactie?!


Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Wat leuk dat je een reactie achter laat!