vrijdag 17 november 2023

DIY: Adventskaarsen met gestipte sterren kaarsen,..


Bij de #heerlijkewintersedagen horen ook de adventsweken, uitzien naar de geboorte van de Heere Jezus. Voor de herders liet Hij een Ster schitteren die hun de weg wees naar de beestenstal waar Jezus lag om Hem te aanbidden. Wij mogen Zijn ster volgen door te lezen en luisteren in Zijn woord, de Bijbel. Een prachtige Ster die twinkelt in de duisternis, mijn houvast, mijn uitzien! Voor de adventsweken maakte ik kaarsenhouders van terracottapotjes en stipte ik sterren op kaarsen. Het klinkt misschien ingewikkeld, sterren stippen op kaarsen, maar ik kan je vertellen dat het eigenlijk wederom uitschieten is met een cocktailprikker en dat is zo leuk om te doen. Het fijne aan deze zelfgemaakte adventskaarsen en kaarsenhouders is dat je ze in je eigen kleuren kunt verven en stippen. Ik gebruikte de mini verfpotjes van Annie Sloan in de kleuren Oxford Navy en Louis Blue, echt mijn favoriete kleuren. 

Benieuwd naar de werkbeschrijving?! Klik dan verder,..

Benodigdheden:
✄ 4 terracottapotjes mini  ✄  4 kaarsen wit  ✄  Verf (Annie Sloan)  ✄ Kwast  ✄ Cocktailprikkers  ✄ Craftpapier  ✄ Schaar  ✄ Marker  ✄ Mos  ✄ Tuinkoord  ✄ Perforator 

Aan de slag:
✄ Neem de terracottapotjes en verf ze met de kwast in gewenste kleur. Laat goed drogen. Keer ze daarna om en verf de bovenkant en een stukje van de binnenkant.
✄ Zet een kaars in een kaarsenstandaard en pimp ze door er met de cocktailprikker sterren op te stippen. Bekijk hierbij het patroontje rechts in beeld. Ik heb twee verschillende sterren gestipt. De ster met vier punten maak je door vanuit het midden de cocktailprikker naar buiten te vegen. Dit doe je vier keer of vijf keer, net hoeveel punten je aan de ster wilt hebben. Het leuke is om meerdere kleuren te gebruiken. Laat goed drogen. 


✄ Knip van het craftpapier rechthoekige stukjes met de schaar. Maak een gaatje met de perforator in de bovenkant (korte zijde). Knip met de schaar de hoekjes naast het gaatje af. 
✄ Zoek op Pinterest mooie cijfers en teken deze met de marker op de craftlabeltjes.
✄ Neem een stukje mos en maak een opening waardoor je de kaars steekt. Vouw het mos naar beneden en stop dit in het potje. Zorg dat de kaars stevig staat en niet kan omvallen.
✄ Neem een stukje tuinkoord (ik heb van 1 stukje tuinkoord de vier draden van elkaar afgehaald) en maak de labeltjes vast aan de kaarsen.


De adventskaarsen zijn klaar! Zet ze op een mooie, zichtbare plek in huis en steek op zondag, 3 december de eerste kaars aan. Zondag, 10 de tweede kaars, zondag, 17 de derde en zondag, 24 de vierde adventskaars. Omdat je dit blogbericht leest maak je als eerste kans om een ZELFMAAKpakket te winnen. De winactie wordt pas morgen (zaterdag, 18-11) op social media bekend gemaakt.
Wat zit er in het ZELFMAAKpakket?! 4 terracottapotjes, 4 witte kaarsen, 1 potje Annie Sloan verf, 1 kwast, 1 cocktailprikker, stukje tuinkoord, stukje craftpapier, 1 marker en wat mos om zelf aan de slag te gaan. Wil jij dit winnen? Dat kan! Doe mee door:
✄ Annie Sloan en Vestywo te volgen op Instagram
✄ Een reactie met je naam onder dit blogbericht te plaatsen dat je mee doet en welke kleur van Annie Sloan jij wilt winnen in een mini potje verf. De kleuren kun je hier vinden: Kleurenkaart Annie Sloan.
De winnaar wordt woensdag, 22 november bekend gemaakt. 
De Winnaar is geworden: Emmy (zij heeft een bericht ontvangen).


Ik kijk ernaar uit om de eerste adventskaars aan te steken. Dit kunnen we samen doen, op elke advents dag deel ik dit op Insta en laten we met elkaar uitzien naar de geboorte van de Heere Jezus, naar Zijn komst hier op aarde, Maranatha!
 
Ik ben benieuwd of je ook aan de slag gaat met de kaarsenhouders en het sterren stippen op kaarsen voor advent?! Laat je het me weten in een reactie?! En nog even voor de veiligheid, blijf altijd in de buurt van de kaarsen en met kinderen zou ik een groter potje gebruiken, zodat ze steviger staan.

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke Diy! Erg mooi resultaat. Ik zou ze graag maken in de kleur Greek Blue

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en leuk dat je mee doet met de giveaway! Prachtige kleur, greek blue!

      Verwijderen
  2. Oh wauw…. Wat prachtig! Ik zou de kleur Scandinavian Pink geweldig vinden! 🀎

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ja Scandinavian Pink is een prachtige kleur! Leuk dat je mee doet met de giveaway!

      Verwijderen
  3. Ik zie dat mijn naam er niet bij staat hierboven…. Bij deze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel fijn, Emmy! Ik heb het ook gelijk aangepast bij `hoe doe je mee`, want het is niet te doen als iemand `anoniem` reageert. Dit ligt aan Blogger/Google hoor, maar heel fijn dat je alsnog even even je naam vermeld hebt.

      Verwijderen
  4. Wat een mooi adventstafereel heb je gemaakt. Mooie eenvoud. Ik houd daar (ook) van.
    Ieder jaar maak ik een adventstafereel. Soms in de vorm van een krans, maar ook heel vaak op een andere manier. Soms gebruik ik hetzelfde als het jaar ervoor, maar in de loop der jaren heb ik ook al heel wat verschillende gemaakt. Zo leuk om te doen. Doe daarom ook graag mee. En dan een kleur kiezen ... dat valt niet mee met al die mooie kleuren ... Greek Blue is één van m'n favorieten.
    Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ilse! En ja, hier ook al verschillende adventskaarsen gehad. Eigenlijk altijd wel met iets creatiefs, zo fijn om mee bezig te zijn. Leuk dat je mee doet, mooie kleur gekozen!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!