vrijdag 10 maart 2023

DIY: Lijstje voor gedroogde bloemen,..

Een moestuinplan starten begint bij mij met heerlijk bladeren door m`n favoriete tuinboeken. Elk tuinboek heeft wel iets wat ik kan gebruiken voor het nieuwe plan in de moes- en pluktuin. Zo bladerde ik door een prachtig tuinboek en kwam ik opeens deze gedroogde sneeuwklokjes tegen. Ik was ze helemaal vergeten. Hier wilde ik iets mee doen. In een mooi lijstje bijvoorbeeld. Een poosje geleden liep ik even snel de Action in voor een boodschapje en daar stond een lijstje, wel dubbelwandig, meer voor een gedroogd boeketje, maar het was iets. Ik nam het lijstje mee en ging ermee aan de slag. Het lijstje was van hout, vind ik saai, `k krijg dan altijd de kriebels om te gaan verven, hihi en dat deed ik dan ook. Een leuk lijstje voor de gedroogde bloemen uit eigen tuin.

Benieuwd hoe ik het lijstje pimpte en hoe je makkelijk zelf bloemen kunt drogen?! Klik dan verder..

Benodigdheden Lijstje Droogbloemen:
✄ Lijstje met 2 raampjes (Action)  ✄ Verf  (Oxford Navy/Annie Sloan)  ✄ Kwast  ✄ Gedroogde bloemen/boeketje  ✄ Tape

Aan de slag:
✄ Maak het lijstje goed schoon voordat je het gaat verven. Tape eventueel het voorste raampje/glaasje af.
✄ Verf het lijstje in gewenste kleur en laat goed drogen (`k heb zo`n 3 lagen erop geverfd).
✄ Maak de raampjes/glaasjes goed schoon, plak op het achterste raampje de gedroogde bloemetjes vast met een klein stukje tape.
✄ Zet het raampje in het lijstje en geniet!

Benodigdheden Bloemen drogen:
✄ Dikke, stevige boeken  ✄ Keukenrol  ✄ A4 papier  ✄ Bloemen

Aan de slag:
✄ Leg de bloemen die je wilt drogen op een stukje keukenrol.
✄ Leg daarop een stukje keukenrol en pers aan door je hand en rustig op te drukken.
✄ Leg het stukje keukenrol met de bloem(en) tussen een gevouwen A4 papier.
✄ Leg het tussen de pagina`s van een dik, stevig boek.
✄ Na een paar dagen/weken/maanden/jaren kun je de bloemen gedroogd gebruiken voor verschillende DIY`s.

Nogmaals het lijstje is meer voor een gedroogd boeketje, dus ik ben nog op zoek naar een lijstje waar je twee glaasjes tegen elkaar aan hebt zitten. Voor nu vind ik dit helemaal leuk en staat het lijstje te shinen in m`n plantenkast, tussen de groene sprietjes van de eerste zaailingen! 


Ik heb de smaak te pakken, want tussen de dikke, stevige boeken liggen nu ook witte druifjes en strakjes, wanneer de bloemen in de tuin staan, komt daar vast nog meer bij. 

Benieuwd wat je van deze DIY vind, laat het me gerust weten in een reactie!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk idee weer, velen zullen je volgen denk ik. Klinkt gek misschien maar ik ben niet van de lijstje. Heb eigenlijk niets aan de muren hangen, ook geen foto's staan. Geen idee waarom maar het is zo. Maar bloemetjes drogen vind ik wel leuk en die plak in dan in mijn aantekeningen schriftje ofzo.
    Fijne mooie zaterdag Verie, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk!
    Bloemen drogen is altijd zo'n mooi proces.
    Met een likje verf geef je een lijstje al gauw een persoonlijke touch.
    Ben benieuwd wat je nog meer gaat inlijsten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag net op de weg naar huis krokussen en ik kreeg het idee om ze te plukken, maar durfde niet zo goed, hihi! Dat lijkt me ook zo mooi om te drogen, vooral nu ze zo open staan met hun kopjes naar de zon! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!