vrijdag 31 maart 2023

DIY: Lente ei maken van toiletpapier,..


Een poosje terug kwam ik iets tegen en ik dacht, zal dat ook met toiletpapier en water kunnen?! Ik ging aan de slag in de veronderstelling dat het op een mislukking zou uitkomen, maar niks was minder waar! Het werkte! En hoe?! Drie prachtige eieren kwamen tevoorschijn, oftewel, ik moest ze nog wel op maat knippen, maar dat was zo gepiept! Ik ben helemaal happy met het eindresultaat en m`n radertjes gingen gelijk aan, want wat kan ik nog meer maken met toiletpapier en water?! Hihi.. En als je nu denkt, huh? Heb je dit met water en toiletpapier gemaakt?! JA! Ik maakte van een ei een nestje met hooi en eitjes. Ook zetten ik in een ei een vaasje met bloemen en weer een ander ei verfde ik en daar deed ik bloembolletjes in. Het is zo leuk om te maken en te doen!

Benieuwd hoe je dat doet?! Lees dan verder,..

Benodigdheden Ei maken:
✄ Toiletpapier  ✄ Ballonnen  ✄ Waterspuit  ✄ Water  ✄ Schaar

Aan de slag:
✄ Blaas de ballonnen op in gewenste formaat en knoop ze dicht.
✄ Neem de toiletrol en maak een stapel van alle velletjes toiletpapier.
✄ Neem de waterspuit en benevel de ballon (houd de ballon eerst vast aan het knoopje, daarna kun je de ballon voor je zetten en zo rondom werken) neem een velletje toiletpapier en plak deze op het water tegen de ballon aan. Benevel het velletje zo dat deze niet meer droog is.
✄ Doe dit met verschillende lagen op de ballon, helemaal rond, vergeet de onderkant van de ballon ook niet, je hebt zo`n 15 lagen nodig voor een mooi en stevig ei.
✄ Leg een iets wat nat mag worden op de verwarming (ik heb een badhanddoek neergelegd) en zet daar de eieren op, wacht tot ze helemaal droog en hard zijn (dit kan wel twee dagen duren).
✄ Neem het knoopje van de ballon en prik er een gaatje in, houd het knoopje vast, de ballon zal rustig leeg lopen en van het toiletpapier afgaan. Gooi de ballon weg en zet de eieren voor je neer.
✄ Neem de schaar en knip de rand zo dat het lijkt op een gebroken ei. Dit doe je door puntjes te knippen in de rand. Je kunt een hoge rand maken door dicht bij de rand te blijven of meer een open schaal, dan knip je eerst meer weg en daarna puntjes.


Benodigdheden Nestje in ei maken:
✄ Hooi  ✄ Eitjes  ✄ Veertjes

Aan de slag:
✄ Neem het hooi en leg dit in het ei, daarop de veertjes en de eitjes en je hebt een nestje.


Benodigdheden Bloemen in ei maken:
✄ Vaasje  ✄ Bloemen

Aan de slag:
✄ Neem het vaasje en zet deze in het ei, schik de bloemen in het vaasje.


Benodigdheden Ei verven:
✄ Verf  ✄ Kwast  ✄ Bloembolletjes  ✄ Plastic zakje  ✄ Stiekje  ✄ Papieren boterhamzakje  

Aan de slag:
✄ Verf het ei on gewenste kleur, laat heel goed dagen, liefst weer 2 dagen (doordat je het gaat verven, word het toiletpapier zacht).
✄ Neem het potje met bloembolletjes, doe om de onderzijde een plastic zakje (voor het water) met daaroverheen een stiekje. Dan het papieren boterhamzakje voor de sfeer.
✄ Zet het potje in het ei, zorg ervoor dat je het potje niet meer ziet, alleen wat van het papieren zakje.


Bovenstaande ei maakte ik voor een cadeautje! Het is zo eenvoudig te maken en zo leuk om te doen! Het liefst maakte ik gelijk nog meer eieren. Het lijkt me ook heel tof om een schaal te maken. Hoe groter je de ballon opblaast hoe groter ook het kunstwerk, het is zo leuk om hiermee bezig te zijn. Ik vond het een heel ontspannen DIY. Daarom gaan er vast meer komen..

 Ik ben benieuwd of je er ook mee aan de slag gaat. Laat je het me weten?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

4 opmerkingen:

  1. Wauw ... zo mooi en zo eenvoudig om te maken met materialen die iedereen in huis heeft.
    Komend weekend ga ik aan de knutsel met een vriendin. Misschien ga ik dit wel maken!
    Kan me nog niet helemaal voorstellen dat het stevig wordt en niet in elkaar zakt. Maar jouw foto's zien er veel belovend uit ;-)
    Bedankt voor dit leuke idee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat begrijp ik helemaal, Ilse! Ik had precies hetzelfde idee. Toch worden ze prachtig en zijn ze zeer decoratief, de moeite waard om ze te maken! Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Dat is een leuke DIY! Ik weet niet of ik er op korte termijn de tijd voor heb. Maar deze ga ik zeker onthouden. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is zo leuk om te maken, vooral omdat je zo weinig nodig hebt. En wat je nodig hebt, heb je allemaal in huis! Ik dacht eerst, dat wordt h`m nooit, maar het resultaat is, na een paar nachtjes geduld hebben, heel gaaf! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!