vrijdag 13 januari 2023

DIY: Gipskruid krans en hartje maken,..


M`n eerste officiële blog van 2023! Hoe gaat het met jou? Ik heb een paar weken terug goed de griep gehad en merk nog steeds dat ik nog niet optimaal functioneer. Ik blijf laag in energie, maar m`n hoofd wil heel graag, want ik heb zoveel leuke ideeën die ik wil uitwerken en laten zien aan je! Met elke middag een heerlijk mini dutje op de bank lukt het me aardig om op de been te blijven. Ik heb de luxe dat ik met m`n nieuwe functie als activiteitenbegeleidster op vrijdag vrij ben, wat betekend dat ik mag genieten van een lang weekend. Vanmorgen stond ik al lekker vroeg op, ik ben echt een ochtendmens en stopte de eerste was in de wasmachine, sopte ik nog een kast uit in de woonkamer en nam ik plaats op de bank om te genieten van een heerlijke kop thee met wat lekkers. Ondertussen mijmerend wat ik zou gaan doen, de energie was wat aan de lage kant, dus door soppen ging h`m niet worden. Ik bedacht dat er al even een bosje gipskruid op m`n creatieve kamertje lag. Daar kon ik wel wat leuks mee gaan maken. 

Benieuwd hoe ik de krans maakte en meer?! Klik dan verder,..

Benodigdheden:
✄ Metalen ring  ✄ IJzerdraad  ✄ Schaar  ✄ Tuinkoord/touw  ✄ Gipskruid

Aan de slag:
✄ Knip met de schaar kleine toefjes gipskruid.
Neem de ring en leg een toefjes gipskruid op de ring, bevestigd het ijzerdraad om het steeltje gipskruid, leg daarbovenop een toefje gipskruid en wikkel het ijzerdraad eromheen, doe dit steeds opnieuw, dakpansgewijs. 
✄ Houd rekening met de richting van het gipskruid, ik heb eerst de linkerzijde vol met gipskruid vastgemaakt, daarna de rechterzijde, in het midden heb ik twee toefjes zijlings over elkaar heen vastgemaakt, zodat je het begin en eind niet ziet.
✄ Knip het ijzerdraad af en wikkel deze veilig (op scherpe kantjes) naar de achterzijde van de krans.

Hartje:
✄ Voor het hartje neem je een stuk ijzerdraad en vouw je deze in de vorm van een hart.
✄ Net zoals hierboven beschreven ga je aan de slag met het bevestigen van het gipskruid. Let ook hier op dat je eerst in het hart van het hart begint, twee verschillende kanten op, daarna de onderzijde van het hart maakt, ook twee verschillende kanten op. 
 

En denk je nu, dit heb ik al eens eerder bewonderd op dit blog? Dat klopt! In de wintervakantie heb ik al m`n blogberichten bewonderd en kwam ik erachter dat ik al zoveel leuks gedeeld heb, maar ook hoe leuk sommigen DIY`s zijn om nog eens te delen, maar dan in een nieuw jasje! Benieuwd naar het blogbericht met het gipskruid-hartje?! Klik dan hier: `Gipskruid hartje` en bewonder! 

Weet je wat zo leuk is aan gipskruid, het droogt zo prachtig in. De steeltjes worden bruin/grijs van kleur en de bloemetjes blijven wit, misschien iets wat ivoor/crème, maar zo mooi. De ring wil ik in de woonkamer ophangen, het hartje aan de keukendeur. Voor het nieuwe plukseizoen staan droogbloemen op m`n lijstje, bloemen die ik in de tuin kan laten groeien en bloeien en waarmee ik in de herfst- en wintermaanden mooie creaties van kan maken. Zo leuk! Ik ben benieuwd of je ook aan de slag gaan met gipskruid, laat je het me weten in een reactie?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

7 opmerkingen:

  1. Hopelijk is je energie gauw weer op peil. Maar dat heeft soms meer tijd nodig dan je zelf wilt ;-)
    Gipskruid is zo mooi! Leuk zo'n krans!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat is het, echt luisteren naar m`n lichaam, dan komt het vast goed. Een beetje lente in huis, zo fijn! Fijn weekend!

      Verwijderen
  2. Wat heb je weer voor leuks gemaakt en zo'n gezellig blog geschreven. Heel herkenbaar ik werd voor de Kerst ook ziek/griep. Tussen Kerst en Oud-Nieuw gewoon gewerkt want het halve ziekenhuis is ziek. Daarna stortte ik echt in. Nog zo'n dag of 10 er achteraan. Och och ja dat hoofd wil van alles maar de energie?? Ook ik ben een ochtendmens, doe net als jij vast wat dingetjes maar dan .......ja dat hoofd wil van alles, kan ik vaak niet kiezen oh oh wat een keuzes he.
    Nou ja uiteindelijk komt het altijd weer goed.
    Gewoon rustig aan Verie dan komen we er wel, groetjes Coby

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Coby en ook beterschap voor jou! Hopelijk mag je weer snel opknappen! Hier ging vandaag weer goed, echt fijn!

      Verwijderen
  3. Wat een gezellig blog weer Verie! Heel mooi resultaat met het gipskruid.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg leuk gemaakt! Voor zo'n mooie krans is altijd wel ergens plaats in huis.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!