vrijdag 21 oktober 2022

CROCHET: Veertje de kip uit Pica Pau,..


Eindelijk was daar dan het derde deel van Pica Pau. Ik ben dol op deze boeken vol met gehaakte diertjes! Allemaal, stuk voor stuk unieke dieren met verschillende toebehoren. Het enen dier krijgt een muts, de ander een sjaal, weer een ander laarsjes en dat vind ik zo geweldig leuk! Op social media plaatste ik een giveaway, je kon meedoen om het derde deel van het boek Pica Pau winnen en dat ze goed in de smaak valt, dat bleek wel! Heel veel deden mee aan deze toffe winactie! Je deed mee als je het antwoord gaf op de vraag: `Met welk diertje denk jij dat ik als eerste aan de slag gegaan ben?`

Benieuwd naar het antwoord?! Klik dan verder,..

Heel wat reacties kreeg ik binnen, ook die niet zo goed lazen en al direct vertelde wat zij zouden maken wanneer ze zouden winnen. Eén persoon raadde niet alleen het juiste diertje, zij raadde ook nog eens het tweede diertje wat ik ga haken. Dat vond ik wel heel knap, zij heeft dan ook gewonnen! Maar ja, om welk dier gaat het nu? Hihi..je hebt het al bewonderd hé?! Inderdaad, de kip! Nadat ik de eerste haakpatronen voorbij zag komen van de kip was ik verkocht, die wilde ik haken. Kip Veertje werd het, een bruin kipje met blauwe lelletjes. En wat een heerlijk haakpatroon was dit ook weer! Het tweede haakpatroon waar ik mee aan de slag wil gaan is de slak, hoe leuk om deze te haken! Ik heb er een haat-liefde verhouding mee, hihi! Wie weet komt het nog goed als ik er één gehaakt hebt! 


Het haken aan de haakpatronen van Pica Pau is een feestje! Je haakt echt van het begin naar het eind en al snel zie je al wat het gaat worden. Zo haak je in het begin het snaveltje aan het kopje, bevestig je de oogjes en dat, precies dat, vind ik zo leuk aan deze haakpatronen. Niet dat je wacht totdat je alles gehaakt hebt en het dan aan elkaar zetten, nee stap voor stap! Zo leuk! Kipje Veer kreeg ook nog een mooie stola, wat is ze er blij mee. 

Je raad vast ook wel dat ik even met Kipje Veer naar de kipjes toe moest, alleen die moesten er niks van weten. Ze waren super bang en rende gelijk het nachthok in, hihi! Dat vond ik zielig, dus moet ik maar een vriendje extra haken voor Kipje Veer, hihi!

Ik ben benieuwd, heb jij het boek al en wat is jouw eerste haakproject uit het boek?
Wil je het boek zelf ook aanschaffen? Klik dan hier: Pica Pau 3 en bestel!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

2 opmerkingen:

  1. Zo lief dit kippetje! Helemaal in jouw kleuren.
    Ik houd helemaal niet van losse onderdelen haken en in elkaar zetten. Misschien zijn deze dieren wél iets voor mij ;-) ...
    Fijne zaterdagavond. Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, ja dat herken ik helemaal! Dat vind ik dus ook niet leuk, dan blijft het zo niet iets zeggen, hé?! Dit is echt heel leuk om te haken! Aanrader! Dankjewel voor je complimenten, lief en leuk! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!