vrijdag 15 april 2022

DIY: Lente in een bakje,..


Lente in een bakje, de titel zegt het al hΓ©?! We hebben weer heerlijke dagen achter ons en als we de weersverwachting zien blijft dit voorlopig ook nog zo! Ik vind het echt genieten! En wat ook genieten is is dat afgelopen woensdagmorgen Pip haar eerste eitje gelegd heeft. Ik zou die dag naar Vriendinlief gaan, dus voordat ik ging nog bij de kipjes geweest, geen eieren, bij thuiskomst had Manlief gekeken en hup, daar lagen ze, drie eieren op het aanrecht! De laatste tijd vond ik Pip ook onrustiger, dan liep ze maar het trapje op en af, nachthok in en weer uit, ze kon letterlijk `haar ei niet kwijt`, begrijp ik nu! Hihi..ik kan nu elke dag drie eitjes verwachten, dat word nog meer uitdelen! En laat dat nou net iets zijn wat ik graag doe! Ik maakte gezellige lente-bakjes met eitjes. Hiervoor gebruikte ik een schaaltje/kommetje van Bunzlau Castle, ook weer super fotogeniek! 

Benieuwd naar meer, lees dan verder,..



Voor deze leuke DIY heb je niet veel nodig en dat nodigt uit om dan ook gelijk aan de slag te gaan!

Benodigdheden:
✄ Schaaltje/Kommetje (ik gebruikte er één van Bunzlau Castle)
✄ Hooi
✄ Eitjes
✄ Zwarte stift
✄ Kant/lint
✄ Schaar
✄ Drupje lijm

Aan de slag:
Neem het kommetje en vul deze goed met hooi.
✄ Neem het eitje en teken een gezichtje met de zwarte stift, ik heb twee dichte oogjes getekend met wimpertjes, een mondje en wat lentesproetjes.
✄ Neem een stukje lint, knip met de schaar een stukje af en bevestig deze op de bovenkant van het eitje, maak vast met een drupje lijm. Daaroverheen komt (als je hiervan houd) net zo een stukje kant, wat net iets meer over het lint heen valt. Deze maak je ook vast met een drupje lijm.
✄ Leg de eitjes in het hooi.

Voor een finish and toutch heb ik een takje van de Helleborus uit de tuin geknipt en deze tussen het hooi geprikt, net even dat toefje lente!


Kijk ze eens schattig liggen, hier word je toch blij van als je dit ontvangen mag?! Eventueel kun je het kommetje nog inpakken in doorzichtig folie met een leuk kaartje eraan. Dat maakt het net nog extra leuk om te geven! Het bloemetje uit de tuin bedacht ik later, ik vond het nog een beetje kaal en hup dit ziet er zo gezellig en lente-achtig uit! Dit is de Helleborus, maar je kunt er ook kleine blauwe of witte druifjes bij steken, of een tulpje, noem maar op en ga heerlijk aan de slag!


Ik ben benieuwd of je aan de slag gaan met deze DIY, laat het me gerust weten door een reactie onder dit bericht achter te laten!

Ik wens je gezegend Paasdagen toe en een fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee weer. Fijne Paadagen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Eitjes zijn zo fotogeniek, daar verzin ik steeds weer wat leuks mee, hihi! Fijne dag!

      Verwijderen
  2. Heel gezellig zo! Idd ook erg leuk als cadeautje.
    Fijne paasdagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk!!! Echt een mooi cadeautje om te geven, en om te krijgen!

    Groetjes van Marjet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Dat is het, zowel geven als ontvangen is fijn! Fijne dag!

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!