vrijdag 26 november 2021

DIY: Liefdes-Cadeautjes & Hartjes Kaarsen,..


Kun je nog herinneren dat ik kaarsen aan het stippen was?! Klik hier voor het bijbehorende blogbericht: Stippen op kaarsen. Dit vond ik zo enorm leuk om te doen dat ik gelijk een tof idee`tje had voor de feestdagen. Vaak komen daar weer cadeautjes bij en dat is precies wat ik samen wilde voegen. De kaarsjes kocht ik, kleine kaarsjes, dat had ik ook in gedachten, moeilijk te vinden, dat wel, het is gelukt! Ik wilde graag de kleur van het inpakpapiertje op de kaarsen stippen, dat lukte wanneer de verf nat was, zodra deze opgedroogd was zag je niks meer van de stipjes. Zo balen! Ik heb van alles geprobeerd, eerst met wit en daarna daarop met blauw, maar nee. Wit staat ook super leuk en oja, het zijn geen stipjes, het zijn hartjes geworden. Liefdeshartjes, liefdes cadeautjes noem ik ze ook. Want een beetje meer liefde in deze tijd kunnen we allemaal gebruiken, toch?!

Benieuwd naar de DIY?! Lees dan verder,..

Wat heb je nodig:
✄ Doosje met lekkers (ik kocht knetterstokjes bij de Jumbo)  ✄ Servet (ik gebruikte de Bunzlau Castle servetten)  ✄ Plakband  ✄ Schaar  ✄ Klein kaarsje  ✄ Verf  ✄ Coctailprikkertje  ✄ Lint (ik gebruikte wolgaren)  ✄ Papier (waarop je een tekst naar keuze schrijft)  

Aan de slag:
✄ Neem de verf, het coctailprikkertje en het kaarsje en stip hier stipjes of hartjes op. Een hartje maak je als volgt, stip twee stipjes naast elkaar en verleng deze iets naar beneden zodat er een hartje ontstaat. Laat goed drogen, eventueel herhaal je deze handeling als het stipje of hartje niet goed zichtbaar is.


✄ Neem het servet, vouw deze open en knip op de vouwen, je krijgt dan 4 cadeaupapier-servetjes.
✄ Neem één stukje cadeaupapier-servet en een doosje en vouw het cadeaupapier-servet om het doosje heen en maak vast met plakband. Wil je het juist zichtbaar, gebruik dan ipv plakband, tape om het vast te maken.


✄ Neem het papier en schrijf hierop een tekst (ik gebruikte de tekst; `Vertrouw op de Heere met heel je ❤`) en knip deze zo uit dat je een langwerpig label hebt.
✄ Knip met de schaar een hartje uit aan de voorzijde van het label, dit doe je door het label iets te vouwen en zo van boven naar beneden te knippen, waardoor je, als je het terug vouwt een hartje ontstaat (oefen dit eerst op een groter stuk papier).
✄ Pak een doosje, een kaarsje en een stukje garen, wikkel het garen om het doosje, leg het kaarsje op het doosje en knoopt deze goed vast. Neem het label erbij en maak deze vast aan een stukje los garen, wikkel dit stukje garen achter langs bij het kaarsje, zodat het label strak hangt. Maak nu een mooie strik in het garen!


En je liefdes-cadeautje is af! Ik vind ze zo onwijs tof gelukt en ik heb zo`n zin om ze te gaan uitdelen! Zeker in deze tijd, wat ik al eerder schreef vind ik het zo fijn als mensen aan je denken en je zomaar wat moois/liefs geven en vertellen! Ik heb echt van deze mensen in mijn omgeving en dat versterkt het voor mij om dat door te geven! Doe je mee?

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

6 opmerkingen:

  1. Wat ben je toch een.lieve crea bea! Een heel leuk idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldig mooie cadeautjes. Met heel veel liefde gemaakt door jou. Die worden vast goed ontvangen.
    Ik gebruik wel eens van die kleine taartkaarsjes als decoratie op een verpakking.
    Dit idee is super tof. Ga 'm onthouden. Dank je wel voor het delen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar dat is ook een leuk idee!! Dat neem ik mee! Graag gedaan, zo inspireren we elkaar!! X

      Verwijderen
  3. Zo'n fijne cadeautjes! Mooi gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!