vrijdag 5 februari 2021

CROCHET: Katje uit het boek Pica Pau,..


Wat zijn de diertjes toch schattig uit de boeken van Pica Pau! Ik maakte onlangs het katje met het nieuwe garen van Durable, de faded-versie. Het lijkt me zelf ook erg leuk om een katje te hebben, daarom dacht ik er alvast één zelf te haken en ze is zo schattig geworden, zo cutie! Het jurkje en de strik maken het helemaal compleet en juist dat spreekt me zo aan in de boeken van Yan. De diertjes zijn net weer anders als de standaard diertjes die ontworpen worden, zo leuk! Ik hou erg van rustig en nadat het katje af was vond ik ze best wel druk over komen. Ik merk dat het Faded-garen me niet echt aanspreekt, ik zal er niet snel voor kiezen. Het tweed-gebruik en de verschillende kleuren maken het een onrustig geheel, maar wie weet, ligt het helemaal aan mij en vind jij het super mooi en leuk?!

Benieuwd naar de rest, klik dan verder,..


Op Instagram deelde ik het jurkje en de strik al. Ook schreef ik hierbij dat ik eigenlijk geen `zin` had om het katje in elkaar te zetten. Ik vond dit eerder heel leuk juist om te doen, maar ik had de `zin` er niet in. Nadat ik dit op Insta geschreven had, kreeg ik een reactie met; `ik vind het juist zielig dat het diertje in onderdelen ligt, daarom haak ik ze snel aan elkaar.` (eigen vertaling). En nadat ik dit gelezen had, dacht ik gelijk, dat is het, het is ook super zielig. Hup, aan de slag, met dit als resultaat!


Ik ben benieuwd wat je van Katje vind?! Het volgende diertje is denk ik het schildpadje, maar dan wil ik er een lieveheersbeestje van maken. Benieuwd of het lukt!
Wil je ook aan de slag met één van de boeken van Pica Pau? Echt een aanrader! Klik dan hieronder op de boek-link en bestel!




Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Allereerst superleuk, echt een cute vrouwelijk katje. Ik begrijp wat je bedoelt met druk. Ha ik ben natuurlijk geen ster in haken dat weet je maar ik haakte diverse pannenlappen omdat ik die veel lekkerder vind. En de effen doen prettiger aan dan de gemeleerde, die vind ik dus ook te druk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor je reactie! Ik vind lastig te zeggen (*iets onzekerheid), maar klopt helemaal! Hihi..tof hè?! Ik ga heerlijk van d'r genieten!! Fijj weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Het katje is super lief!
    Tweedgaren vind ik geweldig leuk voor een sjaal o.i.d. Een mooie bol tweed geeft een eenvoudige sjaal net wat extra's.
    Ik snap je helemaal dat je meerdere kleuren bij elkaar een drukker geheel vindt geven. (Vind ik ook ;-))
    Heel fijn weekend! Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Ilse, ook voor de eerlijke reactie! Klopt, ik heb verschillende omslagdoeken met een tweed draadje gehaakt, maar dit vind ik zo druk overkomen. Het is echt geen lelijk ontwerp, maar zou het niet snel nog eens doen, zeg maar. Jij ook een goed weekend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Ha Verie, echt heel leuke ontwerpen zijn dit. Ik begrijp je dilemma wel met tweed. Ik denk dat ik ervoor zou kiezen om details zoals een jurkje met dit garen te maken en de rest in effen. Of andersom: Het diertje in tweed en dan de accessoires met effen garen. Dan komt het meer tot zijn recht denk ik. Maar het poesje is evengoed superschattig!
    Fijn weekend!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor de tip, dat is zeker een goed idee, Marijke! Leuk dat je zo mee `denkt`! Super schattig hé?! Ik vind ook echt een dotje! Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Leuk geworden, maar misschien het jurkje in een effen garen, dat geeft meer rust. De combi van meerdere kleuren faded is teveel, naar mijn mening dan hè....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Precies wat ik schrijf in het blogbericht hierboven! Ik vind het ook teveel worden, te druk! Marijke (zie reactie hierboven) schreef al een goede tip! Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Zo ontzettend leuk zijn ze, de figuurtjes van Pica Pau! Het nadeel ervan is inderdaad dat ze veel onderdelen hebben, ook niet mijn hobby om ze in elkaar te zetten.
    Jouw katje is heel leuk geworden, ook met het faded garen, al gaat mijn voorkeur ook uit naar rustiger garen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! Ze zijn echt heel leuk, idd sommige hebben best wat onderdelen. Ik vond het eerst heel leuk juist om in elkaar te zetten. Wie weet ook omdat ik het zo'n drukke uitwerking in garen vind! Volgende keer weer fijn effen garen! Dankjewel voor het compliment! Fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!