vrijdag 29 januari 2021

CROCHET: Haakpatroon cijfers 30 & Happy Birthday,..


Jarig! Dertig jaar mocht ik worden! Zo blij en dankbaar voor! Geen 20+ meer zoals ik schreef in m`n biografie rechts in beeld op m`n blog, maar echt 30! Ik vind het reuze volwassen klinken, hihi! Ik ben dankbaar en blij om wat ik al die jaren ontvangen heb. Nee, het was echt niet allemaal `leuk, blij en happy`, o.a. samen met Manlief hebben we pittige jaren achter de rug. Jaren waarbij ik het soms echt niet meer zag zitten en toch heeft ook dat betekenis gehad. Mede door de studie heb ik mogen leren om voor mezelf op te komen, mezelf te zijn, keuzes te maken, allemaal dingen die ik zo moeilijk vind (en nog), heel rustig aan mag het beter met ons gaan en zien we weer iets van toekomst! Een toekomst met God, want Hij heeft ons nooit in de steek gelaten (soms voelde dat wel zo), maar Hij was erbij, elke dag! Dankbaar!

Voor m`n verjaardag wilde ik graag iets maken met de cijfers 3 en 0. Hoe leuk zou het zijn als ik dit kon haken. Ik begon aan de 3 en nadat ik twee keer de 3 gehaakt had en een tussenstukje, haakte ik deze aan elkaar. Het resultaat vond ik niet mooi, dus haalde ik het weer uit. Het moest eenzijdig worden, maar wel het liefst recht, hoe kreeg ik dat voor elkaar?!

Benieuwd wat ik gebruikt heb?!  Lees dan verder,..

Om de letters stevig te krijgen, maakte ik gebruik van de `suikerwater-techniek`. In een emmer maakte ik met water en suiker, suikerwater. Let op! Dit wordt een super vies pikkerig zooitje. Om de juiste verdeling te krijgen doe je de suiker gelijk aan het water in een bak (bijvoorbeeld: halve maatbeker heet water / halve maatbeker suiker). Leg het haakwerk in de bak met water, laat het water goed hechten en leg op een warme plek om te drogen, 2 dagen! Ik ben niet zo goed in wachten en vond ze na 1 dag al goed. Niet dus..want nadat ik ze gebruikt had voor de foto`s liet de 3 zich `hangen` en niet veel later begon ook de 0. Het is echt van belang dat je ze goed laat uitharden. Eigenlijk vond ik ze na een week pas goed uitgehard. 


Vind je het leuk om de cijfers ook te haken?! Ze zijn heel simpel, hier is het gratis haakpatroon:

Wat heb je nodig:
✂ Garen ✂ Haaknaald 3,5mm ✂ Schaar

Aan de slag:
(*de 3 lossen tel je niet mee, dit zijn keerlossen*) 

Cijfer 3:
Haak 37 lossen
Toer 1-6: Haak 3 lossen, 37 stokjes
Toer 7-8: Haak 3 lossen, 15 stokjes
Toer 9: Haak 3 lossen, 15 stokjes, 10 lossen
Toer 10-14: Haak 3 lossen, 25 stokjes
Toer 15-16: Haak 3 lossen, 15 stokjes
Toer 17: Haak 3 lossen, 15 stokjes, 22 lossen
Toer 18-23: Haak 3 lossen, 37 stokjes
Hecht af.

Cijfer 0:
Haak 37 lossen
Toer 1-6: Haak 3 lossen, 37 stokjes
Toer 7-16: Haak 3 lossen, 12 stokjes, hecht af. 
Toer 7-16: Tel 13 steken verder, hecht aan, haak 3 lossen, 12 stokjes
Toer 17: Haak 3 lossen, 12 stokjes, 13 lossen, 12 stokjes
Toer 18-23: Haak 3 lossen, 37 stokjes
Hecht af.

Ik zat zelf nog te denken om meerdere cijfers te gaan haken, want ze zijn zo leuk! Wie weet komt dat nog, maar ik beloof het niet, hihi! Laat je me weten als je de cijfers gemaakt hebt? Stuur me gerust een foto per mail, super leuk en/of laat een reactie achter! Ik ga een lekker taartje eten!!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

16 opmerkingen:

  1. Net als op insta natuurlijk van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Een gezellige dag ook al zal dit ws anders verlopen dan je gewend bent. Superleuk idee de cijfers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Coby! Inderdaad minder bezoek, maar voor alsnog een heel gezellige en fijne dag! Ik voel me echt jarig! Tof hé?! Het kwam in één keer bij me op en ze zijn zo leuk! Ik heb ze nu aan de lamp boven de salontafel gehangen en zijn heel stevig, zo gaaf!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Hey Verie,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat leuk die letters. Hopelijk kun je het toch een beetje vieren, ondanks corona.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Emilia! Ik voel me zo jarig! De deurbel of brievenbus kleppert wat af! Zo leuk!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Gefeliciteerd. Wat een leuke hobby hebben we toch, je kunt er alles mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog een keertje van harte! Heel veel mooie en gezonde jaren erbij gewenst!
    Super leuke deze cijfers. Mooi gemaakt.
    Wat fijn om te lezen dat je je echt jarig voelt; ook al is deze verjaardag anders dan de meeste andere verjaardagen.
    Geniet nog even van deze dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het is een bijzondere verjaardag, echt enorm verwend!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Wat heb je dat mooi gemaakt. En ja een beetje geduld is daarbij wel handig. Ook een bijzonder mooi nieuw jaar toegewenst, dat je je diploma in praktijk mag gaan brengen. En dat alles een plaatsje mag gaan krijgen. Groet van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief, dankjewel! Ik hoop het met je mee, ik ga er in elk geval voor!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  6. hoi 30 jaar wat een mooi getal gefeliciteerd met mooie letters erbij ,
    ja dat kost veel geduld..
    Fijn dat alles zo op zijn plekje komt .Het gaat niet altijd zo als wij willen en kijken teveel naar wat anderen kunnen
    maar jij hebt jou gaven gekregen en die mag jij gebruiken!!!
    liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve woorden, dankjewel! Inderdaad vergelijken is zo'n dingetje hè?!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  7. Mooi! en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dertig jaren jong... Ik las dat je een fijne dag hebt gehad, ondanks alles. We leren nu op een ander manier van dingen te genieten, klein maar heel waardevol.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!