vrijdag 6 november 2020

CROCHET: Paddenstoel haken & Herfstwandeling,..


Rood met witten stippen paddenstoelen, daar word ik echt heel blij van! Het lijkt net feest in het bos. Al die rode kleurtjes die in het bos verschijnen, geweldig toch?! Vorig jaar was ik daar ook al zo enthousiast over en ik maakte daarom het haakpatroon `herfst in het bos haaksels`. Dit jaar werden ze opnieuw gehaakt en ik kreeg verschillende foto`s doorgestuurd. Zo leuk om te zien. Ik nam het haakpatroon voor de paddenstoel erbij en een grotere haaknaald en begon ook. Geïnspireerd door de rood met witte stippen paddenstoel maakte ik deze keer ook rode. Eigenlijk is het de kleur brick, maar ik weet dat deze kleur op de foto al snel rood wordt en deze keer vind ik dat niet erg. Zo mooi. In dit seizoen ben ik veel buiten te vinden voor een fietstocht of een wandeling. Het bos straalt rust uit met de verkleuringen van de bladeren, de donkere kleuren van de boomstammen. Ik word hier helemaal rustig van. Helemaal als ik getrakteerd wordt op zo`n mooi natuurverschijnsel als de vliegenzwam. Wist je dat de rood met witte stippen paddenstoel zo heten? Op m`n werk (op een zorgboerderij met dementerende) laat ik zo nu en dan foto`s zien waar ik gewandeld of gefietst heb. Een bewoner vertelde mij dat de paddenstoelen vliegenzwammen heette. Ik wist dit helemaal niet en dacht altijd dat de naam `rood met witte stippen` was. Weer wat geleerd! 

Benieuwd geworden naar de herfstwandeling-foto`s?! Lees dan verder..



Het plaatje links is echt geweldig mooi. Dit plaatje heb ik als achtergrond op m`n telefoon. Ik word hier blij en heel rustig van om naar te kijken. Eigenlijk is het best een fel kleurtje, dat rood, toch vind ik het heerlijk om naar te kijken. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik me dat ik vorig jaar heel veel vliegenzwammen ben tegengekomen op een paadje hier dicht bij huis. Vanmiddag maar eens een wandeling naartoe maken. Wie weet staan ze er dit jaar weer. Ik ben benieuwd. Heb jij ook in de buurt veel rood met witte paddenstoelen staan?


Kijk mij als blij-ei naast de vliegenzwammen, hihi! De witte stippen op de gehaakte paddenstoel is gemaakt met een borduursteek, namelijk het franse knopje. Ik kan niet zo goed borduren, maar dit vind ik dus echt heel leuk om te doen. Het haakpatroon om de paddenstoelen te haken staat in m`n Blogshop, Studio Vestywo. Je krijgt er gratis een haakpatroon voor een eikeltje en herfstblaadje bij. 

De omslagdoek die ik om heb is echt m`n favoriet. Het is de Lovely Deer omslagdoek of ook wel de Lovely Deer CAL2019. Dit haakpatroon is echt heel veel gehaakt en ik kan je vertellen dat er een 2.0 aankomt. Ik ben bezig met een super toffe omslagdoek die binnenkort in de Blogshop komt. Het is echt een 2.0, de steken zijn aardig gelijk en toch weer anders. Op m`n Insta deel ik zo nu en dan een sneakpeak. Het leek me namelijk leuk om je mee te nemen in het proces. Het haakpatroon om de Lovely Deer omslagdoek te haken is gratis.


Nog even wat plaatjes, ik kan er dan geen genoeg van krijgen hoor. De foto helemaal rechts is mooi hé?! En zoveel witte stippen ook. Ik haakte de paddenstoelen met haaknaald 4.5mm. Ze worden daardoor 9x8cm, terwijl de paddenstoelen in het haakpatroon 5x6cm zijn. Een verschil hé?! Bij de grote is het ook nog leuk om bijvoorbeeld een belletje of een rammelaar erin te doen. Heb je gelijk een tof kraamcadeautje. 

Ik ben benieuwd wat je van de herfstwandeling-foto`s en het haakpatroon in een nieuw jasje (grotere haaknaald gebruiken) vind. Laat je het me weten in een reactie?! 

Naast bovenstaande DIY maakte ik afgelopen week nog een DIY met paddenstoelen. Het idee is niet van mij, maar van @100procentmiranda. Zij maakte van een eikeldopje en een gepunnikt steeltje een paddenstoel. In het bos vond ik prachtige paddenstoeltjes en ik dacht gelijk aan de DIY. Thuis moest dit natuurlijk gelijk uitgewerkt worden, hihi!


Ik heb het steeltje gehaakt. Ik wilde er een ijzerdraadje in doen, zodat deze kon staan, maar dat lukte niet helemaal. Ik ben dol op kaarsjes en glazen potjes, deze combinatie, met een stukje touw maakte dit tot resultaat! Het staat zo sfeervol en het is zo simpel!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

12 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's in deze blogpost.
    Ik word ook altijd helemaal blij als ik vliegenzwammen in het bos zie.
    Het glas met de paddenstoel eraan vind ik ook erg leuk! Bedankt voor je inspiratie.
    Fijn weekend! (Het wordt mooi wandel- en fietsweer.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. PS: Ben benieuwd naar de omslagdoek 2.0!

      Verwijderen
    2. Dankjewel! Ik ben dol op glazen potjes, de schuur staat er vol mee. Ik bedenk steeds weer wat anders, hihi! Leuk dat ik je mocht inspireren. Zo mooi zijn de vliegenzwammen hé?! Ze zullen nu wel bijna weg zijn, `k heb me laten vertellen dat als de vorst in het land is, ze minder worden. Ik heb vandaag heerlijk vrij en er staat een wandeling gepland, morgen (z0ndag) mag ik werken, maar dan kan ik ook op de fiets, weer een heerlijk fietstochtje! Fijn weekend, Ilse!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
    3. Ps. Ik ben al heel ver, kan bijna aan de rand beginnen van de omslagdoek. Ik hoop dat ik ze eind november kan delen!

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel en zo simpel om te maken! De natuur is één grote inspiratiebron voor mij! Vandaag ook alweer zo mooi weer, echt genieten! Fijn weekend, Coby!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Mooi, je gehaakte paddenstoelen. In het echt zag ik er vorig jaar ook plots één in het bos, dit jaar helaas nog geen gespot.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ach wat jammer, ze staan best wel veel op mos ben ik achter gekomen. Mos en een beetje vochtige grond, langs het water bijvoorbeeld. Het is nu ook bijna over, want als de vorst in het land is worden ze minder. Fijn weekend, Sofie!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Leuke inspiratie! Dank je wel. Fijn weekend nog verder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Jeanette! Het is zo'n fijne bezigheid! Heerlijk bezig zijn met de dingen uit de natuur! Fijne nieuwe week!

      Liefs, Verie

      Verwijderen
  5. Echt een blogje om blij van te worden, met al die prachtige foto's. Je gehaakte paddestoel is in grote vorm ook heel geslaagd! En wat een idee om een paddestoel van eikeldopjes te maken. Het staat heel leuk zo.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel en ik word blij van je reactie! Leuk hè?! Zo verzint een mens steeds weer wat anders! Fijne dag!

      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!