vrijdag 23 oktober 2020

CROCHET: Haakpatroon Dopje Forest,..


`Heb je een haakpatroon om een dopje te haken?` Deze vraag kreeg ik de laatste maanden best wel veel en om heel eerlijk te zijn begon ik ongeveer twee jaar terug met een haakpatroon voor een dopje. Er kwamen andere projecten tussendoor en het dopje lag vergeten in de kast. Totdat ik vrij recent nogmaals de vraag kreeg en het bij mij ook begon te kriebelen. 
Ik bedenk me opeens dat je misschien niet weet wat een `dopje` is?! Ik ga het proberen uit te leggen,  een dopje is ook wel een woord voor `klein hoedje`. Het lijkt of je een dopje op je hoofd hebt, vandaar de naam `dopje`. Bij mij, met de kerkdienst, mag je een hoed op en ik doe dit zelf elke zondag als ik naar de kerk mag. In deze tijd is dat niet meer zo vanzelfsprekend en wij luisteren dan ook thuis mee. Zonder dopje op, hihi! Toch wilde ik voor bij m`n zondagse oufit een nieuw dopje maken. Ik heb vrijwel altijd dezelfde op, zomer en winter en dat moest maar eens klaar zijn. Ik heb een hekel aan grote hoeden en een dopje is zo luchtig dat het lijkt of je niks op hebt. Een baretje vind ik ook super leuk, maar een dopje (vind ik) net iets chiquer. Ik begon helemaal opnieuw, omdat ik het haakpatroon niet meer kon vinden en ik zeker wil zijn hoe het haakpatroon in elkaar zit voordat ik deze in m`n Blogshop publiceer. Aan de slag en het resultaat is heel tof geworden, ik ben super blij, nu alleen nog een data prikken om naar de kerk te kunnen om een kerkdienst bij te wonen.

Benieuwd naar het haakpatroon, lees dan verder?! 

Het dopje forest, zo heb ik het haakpatroon genoemd, vanwege de naam van het garen heb ik in heerlijke, warme herfstkleuren gehaakt. Ik nam hiervoor het garen van Durable Yarn de Forest-versie. Dit garen is in verschillende kleuren verkrijgbaar. Ik heb zelf een oogje op de donkerblauwe versie voor het voorjaar of de zandkleurige (waar ik ook de Bijbelhoes van mhaakte) voor de zomer. Wil je met de modekleuren meedoen, de kleur brick (roestachtig) is ook verkrijgbaar in dit garen. Het is een fijn project die je kan aanpassen aan je eigen wensen in grootte. Ik heb het haakpatroon gemaakt voor maat 57, maar je kunt het haakpatroon makkelijk aanpassen door bij een bepaalde toer te blijven meerdere of juist eerder te stoppen met meerdere (dus ook leuk voor meisjes). Kan je niet meer wachten en wil je aan de slag?! Bestel dan het haakpatroon in m`n Blogshop, Studio Vestywo


Op Insta deelde ik de foto met het bolletje garen, de dennenappel en het magazine van Bunzlau Castle. Deze kreeg ik net na de zomervakantie thuisgestuurd met een heel pakket erbij. Zo leuk deze pakketjes, echt een feestje om uit te pakken en allemaal te bewonderen. In het pakket zat een nieuw notitieboekje, die ik al in gebruik heb om o.a. haakpatronen in uit te schrijven. Zelfs de binnenkant is mooi. En ik kreeg een koekblik, inclusief koekjes, mjammie, die zijn inmiddels al op, maar het opbergblik gebruik ik voor al m`n leren labeltjes. Ik heb er op het moment zoveel dat ik ze niet meer in het kleine bakje kon bewaren waar ik ze voorheen in had zitten. Ook op het dopje forest heb ik een leren labeltje met de letter V bevestigd. Super tof als ik op bestelling haak om zo`n leren labeltje te kunnen bevestigen. Ik heb ze zelfs met m`n logo erop, zo gaaf! Helemaal blij wordt ik hiervan! Okee, weer terug naar het magazine. Ik zag het magazine stond een foto van m`n Insta, zo gaaf! Ik maakte de Instax camera en fotografeerde deze met de Bunzlau Castle borden. Ik word echt blij van deze verassingen! Het nieuwste magazine ligt in de winkels en ook is er een nieuwe collection en deze is ook zo gaaf! Neem een kijkje op de website, Bunzlau Castle!

Ik ben heel benieuwd wat je van het dopje forest vind, laat het me weten in een reactie! Het dopje forest is ook super tof te dragen bij je dagelijkse outfit of met een bruiloft! Schroom niet om dit toffe haakpatroon te haken omdat je denkt dat dit alleen voor kerkgaande mensen is, helemaal niet! Juist heel origineel om dit te dragen op jouw manier. Ik ben benieuwd, dus stuur me gerust een foto van jouw versie!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

8 opmerkingen:

  1. Ik vind het niet iets voor mezelf, maar ik ben er zeker van dat er wel genoeg haaksters zijn, die dit wel zouden dragen.
    Fijne post, Verie!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En dat mag! Je moet je er prettig bij voelen! Bedankt voor je reactie!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Dankjewel! Mede ook door de vele aanvragen. Ik ben ook blij met de uitwerking, zo leuk geworden en ook fijn draagbaar! Bedankt voor je reactie!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Staat je goed, Verie! Wat een leuk en origineel idee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Super blij ook met het eindresultaat! Het is een feestje om te dragen! Bedankt voor je reactie!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wat een leuk idee!
    Prachtig garen heb je gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Heerlijk garen en zo mooi met de vleugjes kleur erin! Het is een fijn haakpatroon geworden! Bedankt voor je reactie!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!