vrijdag 15 mei 2020

CROCHET: Stippen & Strepen Kussen,..


Het Stippen & Strepen kussen is af! Wat een super leuk project was dit! Ik had weer zin om een haakpatroon in m`n blogshop te plaatsen en deze toffe hoes is het geworden! De hoes is gemaakt voor een langwerpig kussen (60x40cm), net wat anders als de standaard vierkanten kussenhoesjes. Het eerste idee was om alleen stippen op de hoes te maken, maar nadat ik lekker bezig was, bedacht ik me dan een streepje ook wel leuk zou zijn. En zo ontstond het Stippen & Strepen kussen. Ik heb aan dit project heerlijk gewerkt in de tuin in het zonnetje, want wat mochten we opnieuw genieten van een paar heerlijke zonnige dagen. Het maakt me zo blij en gelukkig! Ik wist ook al waar ik de shoot wilde hebben. Op het tuinbankje,..dit bankje stond altijd achterin onze tuin, maar hebben we helemaal schoongemaakt en nu voor in onze tuin gezet en we zitten er super veel op. Het is zo lekker, `k heb er een tuinkussen (van een tuin-lig-stoel) op gelegd, zodat je lekker zacht zit en ja, het is ook een heerlijk bankje om een middagdutje op te doen, hihi! 

Het Stippen & Strepen kussen haakte ik met het Durable Cosy garen, de naam zegt het al. Het is een heerlijke zachte (cosy) kussenhoes geworden. Zo blij mee!

Kom ik neem je mee..




Net toen ik de shoot wilde gaan inplannen, kreeg ik met de post een super leuk verrassingspakketje van Bunzlau Castle. Een prachtig stippen-mokje, echt zo geweldig! Ik dacht direct dat dit super tof zou staan bij het Stippen & Strepen kussen en zeg nou zelf?! Ze staat echt te shinen, vind je niet?! Ik plaatste het mokje op een mini snijplankje met een lief klein takje met bloemetjes. De bloemetjes kocht ik onlangs om de tuin wat op de vrolijken. Ook kocht ik geraniums, ik ben daar zo dol op. Een heel poosje terug las ik in een magazine dat iemand een geraniumhuisje had, zij had zoveel geraniums dat ze ze in de winter wilde behouden en hiervoor een huisje had gemaakt. Ik vond dat zo geweldig om te zien dat ik ook geraniums ben gaan kopen en wauw, wat een sterke en prachtige bloemen zijn dit. Ik koop ze altijd in het wit, eigenlijk alle bloemen, want als ik iets in kleur koop, vind ik het al snel te rommelig. Ik ben benieuwd welke kleur bloemen jij mooi vind en welk soort je voorkeur heeft?!


De bovenstaande eerste plaatjes plaatste ik op Instagram, een mini taartje gemaakt van de bolletjes garen die ik zou gebruiken voor het nieuwe project, het Stippen & Strepen kussen. De tweede laat al meer zien, op Instagram kreeg ik zelfs een tip om er een dekentje van te maken, diegene vond het wel een leuk deken-patroontje! Zeker, laat je niet weerhouden om er een kussen van te maken als je graag een dekentje ervan wil maken. Je hebt dan wel wat meer bolletjes nodig en je zet in het begin wat meer lossen op, maar de basis van het haakpatroon blijft hetzelfde. Ik zou zeggen, doen! Laat je het me wel zien hoe het geworden is?!

Naast de stippen en strepen kreeg het kussen ook nog gezellige franjes aan de 2 zijkanten. Ook voor dit geldt, vind je dit helemaal niks, laat ze dan weg! Ik maakte alleen een voorzijde, de achterzijde maakte ik van een stofje die elkaar overlapt. Zodat er een opening is om het vullingkussen erin te doen en om de hoes (eventueel) te kunnen wassen. Zelf vind ik dit heel handig, maar je zou ook de voorzijde 2 keer kunnen maken en deze aan elkaar kunnen haken. Je kunt helemaal los met dit patroon, zoals je merkt! Hihi..

Ben je enthousiast geworden en wil je het haakpatroon Stippen & Strepen kussen bestellen? Klik op de button hieronder en bestel!


Ik ben benieuwd wat je van het Stippen & Strepen kussen vind, laat je het me weten in een reactie?!

Fijne dag!

Lieve-Groetjes,
Verie

10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! Ik ben ook heel blij met het eindresultaat!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  2. Ben dol op streepjes en stippen ...
    Ik vind het een prachtig kussen.
    De kleuren zijn ook erg mooi. Leuk in combinatie met het stippenkopje.
    Eerst nog wat andere projecten afmaken. Wie weet dan ...
    Fijn weekend. Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk, Ilse! Het haakpatroon blijft online staat, dus haast je niet! Eerst fijn de andere projecten afwerken! Dankjewel voor je compliment, tof hΓ©?! Stippen, streepjes, ik vind het ook geweldig leuk!

      Fijn weekend!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  3. Hey Verie,
    wat een leuk vrolijk kussen heb je gemaakt. De kleuren vind ik echt super tof.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel, Emily! Het is inderdaad een heerlijk kussen geworden, precies zoals ik gedacht had!

      Fijne nieuwe week!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
  4. Wat een mooi en zomers kussen! Ik zie 'm al helemaal op een tuinbankje liggen. Mooie kleurencombi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gaaf hè?! Ja, super leuk! Het haakpatroon vind je op de pagina 'haakpatronen'!

      Fijne dag!
      Liefs, Verie

      Verwijderen
    2. Groot fan van je kussen!! prachtig

      Verwijderen
    3. Dankjewel! Zo leuk om te horen! Het is ook een heerlijk project!

      Fijne avond!
      Liefs, Verie

      Verwijderen

Wat leuk dat je een reactie achter laat!